Adaptacja przepustnicy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Redmitsu
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 22 lis 2009, 21:49
Lokalizacja: Pomorze

Adaptacja przepustnicy

Post autor: Redmitsu »

Witam.

Mam takie pytanie, czy moge zrobic adaptacje przepustnicy nie VAGiem a BOSCHem? Moj mechanior nie ma VAGa ale wlasnie ma BOSCHa i mowi ze pojdzie bez problemu, czy to lepiej zeby bylo jednak robione pod vagiem?
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

rob czym chcesz
M
McGrady
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 11 paź 2009, 21:48
Lokalizacja: Radom

Post autor: McGrady »

KTS'em (Boschem) idze bardzo dobrze.
Awatar użytkownika
Redmitsu
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 22 lis 2009, 21:49
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Redmitsu »

Witam. Czyszczenie przepustnicy zostalo wykonane ( powodem byl blad na vagu "blad biegu jalowego" oraz to ze na niskich obrotach potrafil szarpac. Wczesniej rozgrzany silnik pracowal na okolo 750-800 obrotach. Czyszczenie zostalo wykonane, komfort jazdy sie poprawil, nie ma juz szarpania. Niestety blad został i nie da sie go wykasowac. Mechanicy twierdza ze uszkodzona przepustnica, chociaz nie przeszkadza mi to w zupelnosci bo caly czas jezdzilem i dalej jezdze. Narazie przejechalem niecale 100km. Jak odpalam to obroty wskakuja na 1200 i powolutku spadaja do 1000 jak jest zimny, jak jest cieply to spadna do 900. Ogolnie widze ze obroty narazie sa wyzsze, rozumiem ze adaptacja nie zostala w takim przypadku wykonana?

Dodam jeszcze bajer ze aktualnie moge jechac na 2 na samym sprzegle i mi nie zgasnie. Nawet udalo mi sie ruszyc z 3 bez dodawania gazu, podlawil sie troche ale nie zgasl i ruszyl. Jednak sadze ze to nie jest dobre? Silnik 1.0i 8v AER

Edit: Rozumiem ze gdy obroty sa wyzsze kiedy adaptacja nie przeszla to i spalanie jest wieksze? Silnik wtedy chodzi caly czas na ssaniu?
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""Redmitsu""]odpalam to obroty wskakuja na 1200 i powolutku spadaja do 1000 jak jest zimny, jak jest cieply to spadna do 900[/quote]
czyli przepustnica niezaadaptowała się. Trzeba powtórzyć zabieg. próbuj do skutku wykasowac babola. Pytanie czy to mechanicy kasują błąd czy ty sam?? jakiego programu/sprzetu używasz?
Awatar użytkownika
Redmitsu
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 22 lis 2009, 21:49
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Redmitsu »

Diagnoza i prawdopodobnie adaptacja byla przeprowadzona boschem. Podjade do nich i moze jeszcze raz sprobujemy.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""Redmitsu""]Diagnoza i prawdopodobnie adaptacja byla przeprowadzona boschem. Podjade do nich i moze jeszcze raz sprobujemy.[/quote]
Zerknij w ten temat i napisz do Lechu_1987 może ci podłączy autko pod VAG.
viewtopic.php?f=3&t=19571
Awatar użytkownika
Redmitsu
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 22 lis 2009, 21:49
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Redmitsu »

Dzieki za linka ;] Aktualnie po odpaleniu wskakuje na 1100 obrotow i po 2 sekundach wrzucaja sie na 750 obrotow na rozgrzanym silniku. Czyli mozna rzecz ze sam sie adaptuje? ;) Dziwne jest tylko efekt gdy podczas jazdy wrzuce go na luz to trzyma obroty przy okolo 1000 obrotow, kiedy jednak sie zatrzymam to wtedy zniza sie do 750-800 obrotow. Wczesniej po wrzuceniu luzu odrazu spadalo na 750-800 obrotow. Czy to jest normalne zjawisko?

Ewentualnei zgadam sie z Lechem i zobaczymy co wyjdzie ; ) Dzieki jeszcze raz za pomoc.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""Redmitsu""]Czy to jest normalne zjawisko? [/quote]
To nie jest normalne. Patrz wyżej. PRZEPUSTNICA NIEZAADAPTOWANA!
M
Messiash
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 07 kwie 2010, 14:29

Post autor: Messiash »

Powiem tak, mi skakał na obrotach 980 - 1100.

Polecono mi tutaj na forum przeczyścić przepustnicę i ją zaadaptować. Jako że Vaga nie miałem pojechałem do serwisu wyczyścili przepustnicę i po adaptacji obroty były 1800-2200 na biegu jałowym...
Drugi warsztat tez nic nie pomógł.

Dopiero 3 warsztat ustawił zeby nie skakały ale miał około 1100 obroty. Powiedział żeby pojeździć z tydzień góra dwa i będzie ok. I tak się stało, mam obroty około 960.
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Co Wy piszecie. Silnik na ssaniu nie będzie miał 900 rpm. Zimny zawsze oscyluje od 1200 w dół (benzyna). Niektóre przepustnice nie wymagają adaptacji. Rozgrzany silnik trzyma stałe obroty w przedziale biegu jałowego.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

u mnie na ssaniu zawsze grzecznie 900 albo poniżej, a w zimie przy ostrym mrozie max 1000 rpm ale to rzadkość :D
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

rat4 ale dopisz, że masz ten potencjometr bo ludzie są skłonni w to uwierzyć :)
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
dominik2591
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 15 lis 2010, 17:23
Lokalizacja: Dębica

Post autor: dominik2591 »

Mam pytanie. Co sie moze stac jak sie jezdzi na niezaadaptowanej przepustnicy?? Chyba nic prawda? Jeśli taki temat juz był to bardzo przepraszam ale nowy tu jestem. I prosze o odpowiedz
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”