Strona 1 z 1

wysoka temperatura i skoki obrotów

: 01 sie 2010, 9:32
autor: patuszysko
Witam wszystkich!
Jestem tu pierwszy raz, wiec proszę o wyrozumiałość a potrzebuje pilnie pomocy.
Wybieralam się do Niemiec, wiec przed wyjazdem sprawdzilam autko (VW Polo 1.4benz. 98r. Wymienilam rozrząd (komplet), sonda lambda tez została wymieniona. Komputer nie pokazywał żadnych usterek. Gdy przejechałam 150 km samochod zaczął wariować. Prędkościomierz zaczął wariować a autem zaczęło rzucać..nie miał sily jechać. Zjechałam do mechanika. Wymienił termostat powietrza. Wszystko się uspokoiło, ale obrotomerz niestety już nie działa, zegar kilometrów nie nalicza. Przejechałam kolejnych 650 km i na postoju zobaczyłam, że płyn z chłodnicy wycieka spod auta. Dolałam wody bo płynu nie mialam. Następnie nie zdarzylam nawet 5 km przejechac a temperatura wody wskoczyła do 130, zgasiłam auto i dotoczyłam sie do kolejnego parkingu. Odczekałam jakiś czas, zeby wszystko się uspokoilo, znow dolałam wody, ale niestety woda znow się zagotowala..nie zdarzyłam nawet z parkingu wyjechać. Myśałam ze strzeliła uszczelka pod głowica, ale sprawdzałam i nie ma tzw. mleka na korku oleju. Auto odpala, ale obroty wariuja bez dodawania gazu (2000-3000) Pomóżcie, bo w innym wypadku czeka mnie laweta na 1000km.
Chciałabym dodac, ze kilka osob podejrzewa ze moze to byc termostat (wymieniany miesiąc temu) albo pompa wody. Bezpieczniki są ok, wentylator się kręci.
Aha! i jeszcze jedno - jesli to jest termostat to napiszcie gdzie sie znajduje. Sama go sobie wymienie, bo w Hamburgu naprawa droga jak cholera:-(
Z gory dzięki

Re: wysoka temperatura i skoki obrotów

: 01 sie 2010, 10:48
autor: bialas313
Mi z tego co piszesz też się wydaje, że termostat..o no ale pewny bym był, jakbym mógł sam to sprawdzić organoleptycznie:) wtedy miałbym 100 % pewność, pompa wody była wymieniana z rozrządem? Daje rysunek, pomoże on w zlokalizowaniu termostatu, pisz co się dzieje a napewno coś zaradzimy;)
Obrazek

Re: wysoka temperatura i skoki obrotów

: 01 sie 2010, 11:17
autor: pyc
Witaj.
Termostat znajduje się po prawej stronie jak patrzysz na silnik. Zlokalizujesz go idąc po bodajże dolnym wężu od chłodnicy do takiego plastikowego króćca (na rysunku od bialasa jest oznaczony numerem 2). Przykręcony jest na dwóch śrubach (wkrętach) na kluczyk 10 jeśli dobrze pamiętam. Odkręć te śruby (wyleje się płyn chłodniczy ale nie cały) i wyjmij termostat. Załóż króciec i dokręć śruby, tylko z wyczuciem żeby gwintów nie pourywać, obudowa termostatu jest cała plastikowa. Bez termostatu będziesz miała maksymalne chłodzenie silnika. Można tak jeździć i nic się nie stanie. Dolej płynu na max i spróbuj uruchomić silnik, obserwuj temperaturę i stan płynu w zbiorniczku i ew dolej jeśli ubędzie gdy układ się sam odpowietrzy.
Zastanawia mnie to falowanie obrotów i szarpanie... mimo wszystko obstawiałbym uszkodzoną pompę wody sama już tego nie naprawisz, i przeskoczenie paska rozrządu, silnik nawet gdy jest przegrzany obroty powinny być w normie. Jeśli uszczelka pod głowicą jest przerwana to kopci białym dymem z rury wydechowej, również to sprawdź. Sprawdziłbym jeszcze na twoim miejscu stan paska rozrządu i szczelność pompy wody. Pasek znajduje się pod plastikową osłoną jak patrzysz z lewej strony na silnik. Osłona jest na 4 zatrzaskach, podważ śrubokrętem i zdejmij ją. Pompa wody to zębate kółko umieszczone mniej więcej w połowie silnika przy tylnej jego ścianie. Sprawdź naciąg paska ręką, ma być mocno napięty. Uruchom silnik i sprawdź czy pasek nie jest zniszczony i czy obraca się gładko i równo bez żadnych "szarpnięć".

Re: wysoka temperatura i skoki obrotów

: 01 sie 2010, 11:40
autor: Dziadek13
[quote="patuszysko"]jesli to jest termostat to napiszcie gdzie sie znajduje[/quote]
[quote="patuszysko"]ale niestety woda znow się zagotowala..nie zdarzyłam nawet z parkingu wyjechać[/quote]
Można użyć szukajki.
viewtopic.php?f=20&t=18431&p=176523&hilit=termostat#p176523
viewtopic.php?f=19&t=19502&hilit=termostat
[quote="patuszysko"]Prędkościomierz zaczął wariować[/quote]
viewtopic.php?f=20&t=20759