Strona 1 z 1

Kle kle w polo 6N

: 18 lip 2010, 19:09
autor: harnasisko
Znajomy ma problem z polo, przegonil autko a ma silnik 1.3 , gdy po autostradzie zjechal silnik robi kle kle kle, nie dawno mymienial olej i co sie okazalo ze za duzo oleju mial jak jest polowa bagneta ten limit to mial tak cm wiecej, i przez ta uszczelke co idzie dookola silniak powietrze ucieka czy to mozliwe ze przez to ze olej byl wiecej duze to uszkodzenie czy wystardcyz trylko uszczelke wymienic ???? a tak pytanie z mojej strony jak zdjac korbe od szyby ??? w 6N

Re: Kle kle w polo 6N

: 18 lip 2010, 20:00
autor: harnasisko
zna sie ktos ?? prosze o pomoc

Re: Kle kle w polo 6N

: 18 lip 2010, 23:45
autor: Artpolo
Masz na myśli uszczelkę pod głowicą (ta na środku bloku) czy pod pokrywą zaworów?
Jak z płynem chłodzącym - ubyło?

Re: Kle kle w polo 6N

: 18 lip 2010, 23:48
autor: harnasisko
ta pierwsza co od gory jest jak patrzy sie na silnik http://images49.fotosik.pl/36/ee0c3fb01b2a214c.jpg to jakby ten czarny dekielek konczy sie to laczenie. a plyn nie jest tka jak bylo

Re: Kle kle w polo 6N

: 19 lip 2010, 0:12
autor: Artpolo
Ogólnie zbyt duża ilość oleju może doprowadzić do rozszczelnienia silnika. Pod wpływem temperatury olej zwiększa objętość jak również wzrasta ciśnienie. Na dobry początek zlałbym trochę oleju (jak zimny) i wymienił uszczelkę.
No i pomiar oleju wykonuje się przy wychłodzonym silniku.

Przed założeniem uszczelki przeczyść drobnym papierem ściernym styk bloku z uszczelką, wytrzyj do czysta i lekko nasmaruj olejem z silnika. Uszczelkę również lekko nasmaruj. Dokręcamy z wyczuciem aby nie ukręcić gwintu i nie miażdżyć uszczelki - szczególnie gdy jest gumowa.

Klekoczą popychacze zaworów. Przy nieszczelnej pokrywie zaworów klekotanie może być namacalnie głośniejsze.
W zależności od stopnia zużycia tych elementów można je wymienić. Jak również same zawory.

Re: Kle kle w polo 6N

: 19 lip 2010, 0:24
autor: harnasisko
no wlansie przy zimnym sprawdzlaem i bylo widac ze ma wiecej. no nic do mechanika mozna jechac w tym stanie ?? czy nie bardzo bo ja ani on nie znamy sie na tym. a co do korbki to jak ja zdjac :P

Re: Kle kle w polo 6N

: 19 lip 2010, 1:28
autor: Tomek001
Spokojnie do mechanika dojedziecie. Skoro sami mało macie o tym pojęcia to lepiej się do niego udać o ile macie jakiegoś sprawdzonego w pobliżu. Najlepiej by było gdyby silnik nie zdążył się rozgrzać zanim dojedziecie co przy obecnej pogodzie może być trudne. Jak się nagrzeje to po prostu oszczędnie go traktujcie.

Re: Kle kle w polo 6N

: 19 lip 2010, 9:25
autor: harnasisko
mechanika mam tylko ze dojazd tylko autostrada bo w niemczech wiadomo jak jest;/

Re: Kle kle w polo 6N

: 19 lip 2010, 13:35
autor: lotos 66
Aby zdjąć korbkę od szyb to należy przesunąć pierścień który znajduje się pod tą korbą.Przesuwa się tylko w jednym kierunku i po przesunięciu zwalnia blokadę przytrzymującą korbę na wielowypuśćie.

Re: Kle kle w polo 6N

: 19 lip 2010, 13:39
autor: JuStIcE
Ups, moja gafa... Sorry :D

Re: Kle kle w polo 6N

: 19 lip 2010, 13:45
autor: Anonymous
[quote=""harnasisko""]a tak pytanie z mojej strony jak zdjac korbe od szyby ??? w 6N[/quote]
[quote=""JuStIcE""]Coś Ci się chyba tematy pomieszały kolego[/quote]
czytaj JuStIcE ze zrozumieniem;p

Re: Kle kle w polo 6N

: 19 lip 2010, 20:51
autor: lemik
poziom oleju najlepiej jest sprawdzać tak jak zaleca castrol
http://www.castrol.com/castrol/generica ... Id=7060729

Re: Kle kle w polo 6N

: 19 lip 2010, 23:16
autor: harnasisko
super dzieki za pomoce :) juz wszystk owiem co i jak korbka zdjeta, udalo sie :P olej za duzo trzbea spuscic i ustrzelke wymienic