Problem z rozruchem polo bez dodania gazu - 1,6 benzyna

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Mariusz01621
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 25 lut 2010, 5:00
Lokalizacja: Mrągowo

Problem z rozruchem polo bez dodania gazu - 1,6 benzyna

Post autor: Mariusz01621 »

Witam
Mam problem samochod da sie tylko odpalic z gazem bo inaczej nie odpali i na biegu jalowym tak samo a jak odpale i puszcze gaz to spada z obrotow i gasnie to sie stalo raptownie co to moze byc samochod to polo 1.6 55kw 75km

Sluchajcie rozkrecilem i wyjelem obodowe filtra powietrza i tam idzie linka gazu i ta dysza ssania co tam powietrzeidze do filtra i na biego jalowym byla zamknieta silnik sie dusil i gas. naciagnelem linke i jest lekko otwarta ale tam jest jakis(komputer, czujnik) co tym steruje ktos wie jak to sie nazywa zebym wiedzial co kupic
Jedziemy! Galopujemy tak przez życie całe
Idziemy po swoje, dla nas bloki są za małe
Taką drogę wybrałem, choć tego nie planowałem
Ślę przekaz specjalnym kanałem, słyszałeś?
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

Chdzi Ci o przepustnice tak myślę, moze to wina linki gazu ?
Awatar użytkownika
Mariusz01621
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 25 lut 2010, 5:00
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Mariusz01621 »

no wlasnie naciagnelem linke to i przepustnica sie lekko otworzyla i mozna bylo odpalic ale juz na zimnym silniku znow nie idze.
Czyli mozliwe ze trzeba przepustnice cala wymienic czy mozna modlul lub czujnik jakis? po po wymianie trzeba chyba jeszcze ja za adoptowac
Jedziemy! Galopujemy tak przez życie całe
Idziemy po swoje, dla nas bloki są za małe
Taką drogę wybrałem, choć tego nie planowałem
Ślę przekaz specjalnym kanałem, słyszałeś?
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

no wlasnie naciagnelem linke to i przepustnica sie lekko otworzyla i mozna bylo odpalic ale juz na zimnym silniku znow nie idze.
masz typowy objaw uwalonego czujnika temperatury cieczy,
z podciąganiem linki to zły pomysł bo w zimie w niskich temperaturach linka się skróci tak samo jak to się dzieje z linią wysokiego napięcia w zimie napięta w lecie wisi jak psu jaja,
Przy naciągu musi być druga osoba która wdepnie sandałka w podłogę i dopiero możesz ustawić maksymalne otwarcie,
samemu jak zrobisz to istnieje prawdopodobieństwo że kiedyś przy wyprzedzaniu urwiesz linkę!!
Przy twoim problemie to po pierwsze obadaj VAGiem pracę czujnika od czasu rozruchu do rozgrzania
wartości czujnika mają rosnąć do max 95 stopni jak się włączy wiatrak, jeśli wartość się nie zmienia i jest np 78 st to znaczy że czujnik do wymiany bo się zawiesił.
czujnik ma 2 czujki jedna do ECU a druga na deskę rozdzielczą, często się zdarza że pada ta do ECU,
zrób prosty test, na zimnym z rana odpal auto z odpiętym czujnikiem temperatury,
powinno dać się odpalić bo wtedy masz uśrednioną mieszankę i odpalisz go bez dodawania gazu.
Jeśli tak się uda to czujnik na bank do wymiany, koszt 30-40 zł max. oring uszczelniający 1 zł
Wymiana samemu 10 minut.
Tutaj lektura obowiązkowa temat był już wiele razy poruszany:
viewtopic.php?f=20&t=13676&hilit=czujnik+temperatury+nieprawid%C5%82owe
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
Mariusz01621
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 25 lut 2010, 5:00
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Mariusz01621 »

ale gdyby to byl ten czujnik to chyba na cieplym silniku powinien odpalac normalnie a u mnie na cieplym nie odpalal to podkrecilem linke i zaczal odpalac i na luzie mial kolo 5 k obrotow przy czym zawsze mial 10k a na zimnym to nawet z ta podkrecana linką nie idzie
Jedziemy! Galopujemy tak przez życie całe
Idziemy po swoje, dla nas bloki są za małe
Taką drogę wybrałem, choć tego nie planowałem
Ślę przekaz specjalnym kanałem, słyszałeś?
Awatar użytkownika
bialas313
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 208
Rejestracja: 07 gru 2008, 11:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: bialas313 »

Mariusz01621 Spróbuj VAG podłączyć tak jak pisał rat4 później można działać i będzie wiadomo na czym stoisz. Jeśli nie masz kabla to może w Olsztynie będziesz, to mógłbym Ci pomóc bo kabelek VAG posiadam. Ja miałem problemy takie jak Ty, wykonałem kilka zabiegów łącznie z wymianą czujnika, filtrów paliwa i powietrza, świece, przewody WN i z czyszczeniem przepustnicy i adaptacją, no i do tej pory pięknie śmiga Poli równiótko i nie szarpie. Jak coś to pisz, do olsztyna masz blisko, chwilowo jest na urlopie w Gdyni ale wracam w przyszłym tygodniu
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""Mariusz01621""]na luzie mial kolo 5 k obrotow przy czym zawsze mial 10k [/quote]
Kolego pisz normalnie o ilości obrotów, albo naucz się używać tego typu wartości :)
Według tego co napisałeś miałeś odpowiednio 5000 i 10000 obr./min :rotfl: A nawet polo 1.6 nie wkręci się na 10000 obr/min.
A tu takie małe wyjaśnienie znaczenia symbolu "k":
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kilo
Awatar użytkownika
Mariusz01621
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 25 lut 2010, 5:00
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Mariusz01621 »

Juz po klopocie przepustnica cala do wymiany bo plytka elektryczna sie popalila i na dodatek pierscienie musialem wymieniac bo olej bral
Jedziemy! Galopujemy tak przez życie całe
Idziemy po swoje, dla nas bloki są za małe
Taką drogę wybrałem, choć tego nie planowałem
Ślę przekaz specjalnym kanałem, słyszałeś?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”