Strona 1 z 1
[6n] silnik pracuje jak diesel?
: 06 lip 2010, 11:56
autor: siwekk
Witam,
od dwóch dnich zauważyłem, że moje polo (6N silnik 1.0 rok '95) po odpaleniu przez jakieś 5minut pracuje jak diesel tzn coś stuka w okolicy alternatora. Sprawdzałem olej i jest ponad połowa. Co to może być? Jeśli ktoś chce posłuchać to o czym piszę to podaję link do nagrania:
http://www.plikos.pl/17ql/Plik_audio_07.wav.html
Przebieg autka 193000km.
Re: silnik 6N pracuje jak diesel?
: 06 lip 2010, 14:40
autor: adam
popychacze albo luzy na sworzniach w korbowodach
Re: silnik 6N pracuje jak diesel?
: 06 lip 2010, 14:54
autor: sebatec
Może być jeszcze stary rzadki olej albo uszczelniacz na pompie oleju nie trzyma i cały olej ścieka do miski. Dlatego klekoce dopuki popychacze nie dostaną oleju. Zrób doświadczenie, np. rano przed odpaleniem dolej ćwiartkę oleju (skoro masz połowę stanu) odczekaj kilka minut i odpal silnik.
Re: silnik 6N pracuje jak diesel?
: 07 lip 2010, 17:44
autor: siwekk
Dzięki Panowie za odpowiedzi, co do sprawdzenia z dolewką oleju to jeszcze nie próbowałem bo mam pytania:
1. jesli to faktycznie uszczelniacz, to czy do wymiany tego trzeba fachowca czy mozna to jakoś samemu zrobić. jesli mechanik to jaki jest przybliżony koszt wymiany?
2. w 2008r. był wymieniany olej w moim polo, w ASO VW w Zabrzu, wymienili także filtr. Od tego czasu autko przejechało 4000km, więc olej nie jest chyba stary ale... co do rzadkości, dziś od znajomego usłyszałem że to pomyłka lać syntetyk 5W-40 do auta z przebiegiem 193000, że to za rzadki olej i powinno się lać półsyntetyka. Więc moje pytanie, czy ASO VW popełniło błąd wlewając wlaśnie taki olej Shell Helix 5W-40 i czy to może być powodem, pytam bo sebatec napisal "...stary rzadki olej ..."?
3. czy to że ten olej szybko spływa i popychacze pracują chwilę na sucho może spowodować awarię silnika, ponieważ dziś w "Sam naprawiam" wyczytałem, cytuję:
"Uwaga.
Głośna praca układu rozrządu jest
normalnym zjawiskiem przy rozruchu silnika.
Podczas postoju silnika następuje, zależnie
od pozycji krzywki, wyciśnięcie mniejszej lub
większej ilości oleju z poszczególnych popychaczy.
Prowadzi to do hałasów, które zanikają
dopiero po napełnieniu się popychaczy olejem
w czasie pracy silnika. Niekiedy może to trwać
do chwili osiągnięcia przez silnik normalnej
temperatury pracy. W celu zapewnienia prawidłowego
działania popychaczy hydraulicznych,
na głowicy cylindrów znajduje się blokada
odpływu oleju, zapobiegająca całkowitemu
opróżnianiu się kanałów olejowych po zatrzymaniu
silnika."
i u mnie tak jest po dosłownie 5km hałas znika. Pytanie dlaczego tego nie było wcześniej?
Z góry dziękuję za odpiowiedzi na moje pytania.
Re: silnik 6N pracuje jak diesel?
: 09 lip 2010, 9:18
autor: sebatec
Może olej jest już rzadki tak jak pisałem wcześniej i czas go wymienić. Dwa lata od ostatniej wymiany to dość sporo.
Re: silnik 6N pracuje jak diesel?
: 09 lip 2010, 9:42
autor: bleah
[quote="siwekk"]w 2008r. był wymieniany olej w moim polo, w ASO VW w Zabrzu, wymienili także filtr. Od tego czasu autko przejechało 4000km,[/quote]
Olej powinno się wymieniać co roku albo co 10-15 tys.
Re: silnik 6N pracuje jak diesel?
: 10 lip 2010, 10:34
autor: siwekk
Panowie a jaki olej polecacie, tzn kon kretna nazwa? To samo pytanie dotyczy filtru oleju?
Re: silnik 6N pracuje jak diesel?
: 10 lip 2010, 12:59
autor: rat4
Olej taki jaki był lany wcześniej najprawdopodobniej półsyntetyk 10W40
klasyfilacja API:SL lub SM, klasyfikacja ACEA: A3/B3
na nasz klimat powinno się lać 5W30/5W40 ewentualnie 10W40
Tutaj masz zalecenia olejów do AEV:
Z marek to masz duże pole do popisu, Mobil, Valvoline maxlife, Motul, Petronas, GM, Lotos, cokolwiek wybierzesz to różnicy wielkiej nie będzie
Ja polecam ci tak na ślepo zalać Valvoline MaxLife 10W40 bardzo dobry olej do silników z dużym przebiegiem.
Co do filtrów oleju to przerabiałem Tutela i Filtron i wszystko w porządku, nikt nie narzeka na polskie filtry.
Re: silnik 6N pracuje jak diesel?
: 10 lip 2010, 17:57
autor: sebatec
Ja do 6n żonki leję magnateca 10w40 i odpukać nie było problemów nawet przy 20 stopniowych mrozach. Dzisiaj wymieniałem bo przebieg wymagał, no i przestał klekotać po wymianie. Stary był rzadki i czarny jak w dieslu po 10tyś km :crazy:
Re: silnik 6N pracuje jak diesel?
: 13 lip 2010, 8:12
autor: siwekk
Witam,
wymienili mi wczoraj olej w norauto na mobil S 10W-40 + filtr oleju, niestety i wczoraj i dziś rano nadal było słychać stukanie, choć trochę szybciej ono zanika niż przed wymianą oleju. Panowie co takie parominutowe stuki mogą uszkodzić w silniku, coś może się zużyć czy też mogą rozwalić mi totalnie silnik?
Re: silnik 6N pracuje jak diesel?
: 23 lut 2011, 0:44
autor: MetaL
Mam podobny problem, moje polo 1,4 stojąc odpalone na wolnych obrotach wydaje dźwięk jak diesel.. po dodaniu gazy problem znika.. co to może być??
Re: silnik 6N pracuje jak diesel?
: 23 lut 2011, 11:16
autor: lucas3512
Za małe ciśnienie oleju na głowicy. Dodając gazu zwiększasz ciśnienie, co powoduje lepsze napełnienie hydrauliki głowicy. Kiedy zmieniałeś olej? Może już czas najwyższy?
Poza tym, zbyt rzadkie wymiany lub stosowanie słabej jakości oleju, prowadzi do szybszego zużycia hydrauliki głowicy, czego objawem są takie stuki.
Sam z tym walczyłem w polo ściągniętym zza granicy. Największą bolączką auta jest najczęściej poprzedni właściciel
Pozdro...
Re: silnik 6N pracuje jak diesel?
: 23 lut 2011, 13:32
autor: MetaL
Olej dolewam regularnie bo dużo go przepala, filtr itd. tez wymieniane regularnie, jeżdżę na castrolu 10W40 wiec też nie najgorszy. dzięki za rade, sprawdzę niedługo czy celna

pozdrawiam.
Re: silnik 6N pracuje jak diesel?
: 23 lut 2011, 17:01
autor: lucas3512
To, że dolewasz, nie znaczy, że nie masz wymieniać. Ja pytałem, kiedy była ostatnia wymiana?
Poza tym, podjedź do ogarniętego mechanika, który ma zegar do sprawdzania ciśnienia. Niech Ci wykręci czujnik od oleju i sprawdzi ciśnienie na głowicy, najlepiej na rozgrzanym silniku, to 5 min roboty, a będzie wiadomo na czym stoisz...
Re: silnik 6N pracuje jak diesel?
: 05 lut 2012, 19:27
autor: terzek
Głośna praca rozrządu w Polo 1,4 16V 2000 R przy 98 tyś km może być spowodowana pęknięciem "bieżnika" rolki napinającej VKM 11124 lub VKM 11120. Niestety ale jest to spory problem w moim samochodzie - wymiana kompletna rozrządu wraz z pompa wody zrobiłem przy 87 tyś. Już dwa razy zmieniałem w/w rolki ( przy 56 tyś. km oraz przy 72 tyś. km - tragedia !!) . Całe szczęście że nie powoduje to większych uszkodzeń poza głośną pracą na wolnych obrotach ( obawiałem się uszkodzeń paska 130 zębowego - ale jest na tyle mocny , że go nie ruszyło). rzeczywiście benzyniak wówczas pracuje jak disel. I nie jest to żadne uszkodzenie zaworów czy łożysk. Koszt części jest nieznaczny ale rozkręcić należy cały rozrząd bez mechanika się nie obędzie :lol: :beg: