[6n] silnik pracuje jak diesel?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
siwekk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 50
Rejestracja: 22 cze 2010, 22:43
Lokalizacja: Ruda śląska

[6n] silnik pracuje jak diesel?

Post autor: siwekk »

Witam,
od dwóch dnich zauważyłem, że moje polo (6N silnik 1.0 rok '95) po odpaleniu przez jakieś 5minut pracuje jak diesel tzn coś stuka w okolicy alternatora. Sprawdzałem olej i jest ponad połowa. Co to może być? Jeśli ktoś chce posłuchać to o czym piszę to podaję link do nagrania:
http://www.plikos.pl/17ql/Plik_audio_07.wav.html

Przebieg autka 193000km.
Ostatnio zmieniony 10 lip 2010, 10:43 przez siwekk, łącznie zmieniany 1 raz.
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

popychacze albo luzy na sworzniach w korbowodach
Obrazek
Awatar użytkownika
sebatec
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 353
Rejestracja: 03 cze 2009, 17:44
Lokalizacja: Leszno

Post autor: sebatec »

Może być jeszcze stary rzadki olej albo uszczelniacz na pompie oleju nie trzyma i cały olej ścieka do miski. Dlatego klekoce dopuki popychacze nie dostaną oleju. Zrób doświadczenie, np. rano przed odpaleniem dolej ćwiartkę oleju (skoro masz połowę stanu) odczekaj kilka minut i odpal silnik.
Das Auto.
Awatar użytkownika
siwekk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 50
Rejestracja: 22 cze 2010, 22:43
Lokalizacja: Ruda śląska

Post autor: siwekk »

Dzięki Panowie za odpowiedzi, co do sprawdzenia z dolewką oleju to jeszcze nie próbowałem bo mam pytania:
1. jesli to faktycznie uszczelniacz, to czy do wymiany tego trzeba fachowca czy mozna to jakoś samemu zrobić. jesli mechanik to jaki jest przybliżony koszt wymiany?
2. w 2008r. był wymieniany olej w moim polo, w ASO VW w Zabrzu, wymienili także filtr. Od tego czasu autko przejechało 4000km, więc olej nie jest chyba stary ale... co do rzadkości, dziś od znajomego usłyszałem że to pomyłka lać syntetyk 5W-40 do auta z przebiegiem 193000, że to za rzadki olej i powinno się lać półsyntetyka. Więc moje pytanie, czy ASO VW popełniło błąd wlewając wlaśnie taki olej Shell Helix 5W-40 i czy to może być powodem, pytam bo sebatec napisal "...stary rzadki olej ..."?
3. czy to że ten olej szybko spływa i popychacze pracują chwilę na sucho może spowodować awarię silnika, ponieważ dziś w "Sam naprawiam" wyczytałem, cytuję:
"Uwaga.
Głośna praca układu rozrządu jest
normalnym zjawiskiem przy rozruchu silnika.
Podczas postoju silnika następuje, zależnie
od pozycji krzywki, wyciśnięcie mniejszej lub
większej ilości oleju z poszczególnych popychaczy.
Prowadzi to do hałasów, które zanikają
dopiero po napełnieniu się popychaczy olejem
w czasie pracy silnika. Niekiedy może to trwać
do chwili osiągnięcia przez silnik normalnej
temperatury pracy. W celu zapewnienia prawidłowego
działania popychaczy hydraulicznych,
na głowicy cylindrów znajduje się blokada
odpływu oleju, zapobiegająca całkowitemu
opróżnianiu się kanałów olejowych po zatrzymaniu
silnika."
i u mnie tak jest po dosłownie 5km hałas znika. Pytanie dlaczego tego nie było wcześniej?

Z góry dziękuję za odpiowiedzi na moje pytania.
Awatar użytkownika
sebatec
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 353
Rejestracja: 03 cze 2009, 17:44
Lokalizacja: Leszno

Post autor: sebatec »

Może olej jest już rzadki tak jak pisałem wcześniej i czas go wymienić. Dwa lata od ostatniej wymiany to dość sporo.
Das Auto.
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

[quote="siwekk"]w 2008r. był wymieniany olej w moim polo, w ASO VW w Zabrzu, wymienili także filtr. Od tego czasu autko przejechało 4000km,[/quote]

Olej powinno się wymieniać co roku albo co 10-15 tys.
Awatar użytkownika
siwekk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 50
Rejestracja: 22 cze 2010, 22:43
Lokalizacja: Ruda śląska

Post autor: siwekk »

Panowie a jaki olej polecacie, tzn kon kretna nazwa? To samo pytanie dotyczy filtru oleju?
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Olej taki jaki był lany wcześniej najprawdopodobniej półsyntetyk 10W40
klasyfilacja API:SL lub SM, klasyfikacja ACEA: A3/B3
na nasz klimat powinno się lać 5W30/5W40 ewentualnie 10W40
Tutaj masz zalecenia olejów do AEV:
Obrazek

Z marek to masz duże pole do popisu, Mobil, Valvoline maxlife, Motul, Petronas, GM, Lotos, cokolwiek wybierzesz to różnicy wielkiej nie będzie
Ja polecam ci tak na ślepo zalać Valvoline MaxLife 10W40 bardzo dobry olej do silników z dużym przebiegiem.
Co do filtrów oleju to przerabiałem Tutela i Filtron i wszystko w porządku, nikt nie narzeka na polskie filtry.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
sebatec
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 353
Rejestracja: 03 cze 2009, 17:44
Lokalizacja: Leszno

Post autor: sebatec »

Ja do 6n żonki leję magnateca 10w40 i odpukać nie było problemów nawet przy 20 stopniowych mrozach. Dzisiaj wymieniałem bo przebieg wymagał, no i przestał klekotać po wymianie. Stary był rzadki i czarny jak w dieslu po 10tyś km :crazy:
Das Auto.
Awatar użytkownika
siwekk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 50
Rejestracja: 22 cze 2010, 22:43
Lokalizacja: Ruda śląska

Post autor: siwekk »

Witam,
wymienili mi wczoraj olej w norauto na mobil S 10W-40 + filtr oleju, niestety i wczoraj i dziś rano nadal było słychać stukanie, choć trochę szybciej ono zanika niż przed wymianą oleju. Panowie co takie parominutowe stuki mogą uszkodzić w silniku, coś może się zużyć czy też mogą rozwalić mi totalnie silnik?
Awatar użytkownika
MetaL
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 23 maja 2010, 21:00

Post autor: MetaL »

Mam podobny problem, moje polo 1,4 stojąc odpalone na wolnych obrotach wydaje dźwięk jak diesel.. po dodaniu gazy problem znika.. co to może być??
l
lucas3512
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 21 lut 2011, 21:28

Post autor: lucas3512 »

Za małe ciśnienie oleju na głowicy. Dodając gazu zwiększasz ciśnienie, co powoduje lepsze napełnienie hydrauliki głowicy. Kiedy zmieniałeś olej? Może już czas najwyższy?
Poza tym, zbyt rzadkie wymiany lub stosowanie słabej jakości oleju, prowadzi do szybszego zużycia hydrauliki głowicy, czego objawem są takie stuki.
Sam z tym walczyłem w polo ściągniętym zza granicy. Największą bolączką auta jest najczęściej poprzedni właściciel :)
Pozdro...
Awatar użytkownika
MetaL
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 23 maja 2010, 21:00

Post autor: MetaL »

Olej dolewam regularnie bo dużo go przepala, filtr itd. tez wymieniane regularnie, jeżdżę na castrolu 10W40 wiec też nie najgorszy. dzięki za rade, sprawdzę niedługo czy celna :D pozdrawiam.
l
lucas3512
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 21 lut 2011, 21:28

Post autor: lucas3512 »

To, że dolewasz, nie znaczy, że nie masz wymieniać. Ja pytałem, kiedy była ostatnia wymiana?
Poza tym, podjedź do ogarniętego mechanika, który ma zegar do sprawdzania ciśnienia. Niech Ci wykręci czujnik od oleju i sprawdzi ciśnienie na głowicy, najlepiej na rozgrzanym silniku, to 5 min roboty, a będzie wiadomo na czym stoisz...
t
terzek
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 21 maja 2011, 23:57

Post autor: terzek »

Głośna praca rozrządu w Polo 1,4 16V 2000 R przy 98 tyś km może być spowodowana pęknięciem "bieżnika" rolki napinającej VKM 11124 lub VKM 11120. Niestety ale jest to spory problem w moim samochodzie - wymiana kompletna rozrządu wraz z pompa wody zrobiłem przy 87 tyś. Już dwa razy zmieniałem w/w rolki ( przy 56 tyś. km oraz przy 72 tyś. km - tragedia !!) . Całe szczęście że nie powoduje to większych uszkodzeń poza głośną pracą na wolnych obrotach ( obawiałem się uszkodzeń paska 130 zębowego - ale jest na tyle mocny , że go nie ruszyło). rzeczywiście benzyniak wówczas pracuje jak disel. I nie jest to żadne uszkodzenie zaworów czy łożysk. Koszt części jest nieznaczny ale rozkręcić należy cały rozrząd bez mechanika się nie obędzie :lol: :beg:
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”