Strona 1 z 1

[6n2] układ wspomagania kierownicy

: 27 mar 2009, 13:12
autor: gillan
witam, jestem mocno "zielony" w temacie motoryzacja i potrzebuję porady.

samochód zaczął się kiepsko prowadzić, dodatkowo odgłos spod maski wskazuje na jakiś problem z pompą wspomagania. zanim zacznę szukać nowej pompy (jeżeli w ogóle jest taka potrzeba) chciałbym uzupełnić płyn, tylko wstyd się przyznać nie wiem gdzie mam go wlać.

jestem użytkownikiem VW Polo zaledwie od kilku miesięcy.

z góry dziękuję za fachowe porady!

Re: układ wspomagania kierownicy

: 27 mar 2009, 18:12
autor: bazi
Odkrecasz zielony korek i od spodu masz przyczepioną miarke/bagnet
Obrazek

plyn VW G 002 000

Re: układ wspomagania kierownicy

: 27 mar 2009, 19:27
autor: ragiern

Re: układ wspomagania kierownicy

: 28 mar 2009, 10:14
autor: gillan
dziękuję za poradę, tak myślałem że właśnie o to miejsce chodzi... problem tylko, że ciężko tam się dostać (odkręcic), ale z tym już sobie jakoś poradzę :)

Re: układ wspomagania kierownicy

: 28 mar 2009, 18:58
autor: ragiern
[quote="gillan"]problem tylko, że ciężko tam się dostać (odkręcic), ale z tym już sobie jakoś poradzę [/quote]
Tylko nie rozkręć pół silnika :!: ;P
Wystarczy wziąźć śrubokręt, włożyć go w to zagłębienie i odkęcić. Nie ma w tym żadnej filozofii.

Re: układ wspomagania kierownicy

: 28 mar 2009, 19:45
autor: gillan
haha, spoko... silnik pozostał nietknięty... a wlany płyn w ciągu kwadransa spłynął na asfalt! przeciek jak ta lala!

Re: układ wspomagania kierownicy

: 07 kwie 2009, 15:06
autor: leszel
[quote="bazi"]Odkrecasz zielony korek i od spodu masz przyczepioną miarke/bagnet[/quote]

Ja własnie w sprawie tej miarki, czy poprawny pomiar jest przy dokręconym deklu czy tez odkręconym, tzn. tylko dociśniętym (nałożonym)?
Chodzi mi o to że mam małe wycieki pod owym deklem i jak na moje oko jest tego plynu raczej za dużo nalane, ale chce miec pewność czy dobrze mierze zanim odleje.
Autko kupilem doslownie na dniach stąd to lamierskie pytanie.
Pozdrawiam

Re: układ wspomagania kierownicy

: 07 kwie 2009, 15:57
autor: bazi
[quote="leszel"]czy poprawny pomiar jest przy dokręconym deklu czy tez odkręconym, [/quote]
przy dokreconym. Miej na uwadze ze na cieplym silniku poziom sie jeszcze podnosi o jakies 1 cm (rozszerzalnosc temperaturowa cieczy).

Re: układ wspomagania kierownicy

: 08 kwie 2009, 11:22
autor: leszel
Dzieki, czyli jednak miałem za dużo! Pozdrawiam