[6n2] układ wspomagania kierownicy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

g
gillan
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 27 mar 2009, 13:08

[6n2] układ wspomagania kierownicy

Post autor: gillan »

witam, jestem mocno "zielony" w temacie motoryzacja i potrzebuję porady.

samochód zaczął się kiepsko prowadzić, dodatkowo odgłos spod maski wskazuje na jakiś problem z pompą wspomagania. zanim zacznę szukać nowej pompy (jeżeli w ogóle jest taka potrzeba) chciałbym uzupełnić płyn, tylko wstyd się przyznać nie wiem gdzie mam go wlać.

jestem użytkownikiem VW Polo zaledwie od kilku miesięcy.

z góry dziękuję za fachowe porady!
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

Odkrecasz zielony korek i od spodu masz przyczepioną miarke/bagnet
Obrazek

plyn VW G 002 000
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
g
gillan
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 27 mar 2009, 13:08

Post autor: gillan »

dziękuję za poradę, tak myślałem że właśnie o to miejsce chodzi... problem tylko, że ciężko tam się dostać (odkręcic), ale z tym już sobie jakoś poradzę :)
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

[quote="gillan"]problem tylko, że ciężko tam się dostać (odkręcic), ale z tym już sobie jakoś poradzę [/quote]
Tylko nie rozkręć pół silnika :!: ;P
Wystarczy wziąźć śrubokręt, włożyć go w to zagłębienie i odkęcić. Nie ma w tym żadnej filozofii.
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
g
gillan
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 27 mar 2009, 13:08

Post autor: gillan »

haha, spoko... silnik pozostał nietknięty... a wlany płyn w ciągu kwadransa spłynął na asfalt! przeciek jak ta lala!
l
leszel
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 07 kwie 2009, 12:44

Post autor: leszel »

[quote="bazi"]Odkrecasz zielony korek i od spodu masz przyczepioną miarke/bagnet[/quote]

Ja własnie w sprawie tej miarki, czy poprawny pomiar jest przy dokręconym deklu czy tez odkręconym, tzn. tylko dociśniętym (nałożonym)?
Chodzi mi o to że mam małe wycieki pod owym deklem i jak na moje oko jest tego plynu raczej za dużo nalane, ale chce miec pewność czy dobrze mierze zanim odleje.
Autko kupilem doslownie na dniach stąd to lamierskie pytanie.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

[quote="leszel"]czy poprawny pomiar jest przy dokręconym deklu czy tez odkręconym, [/quote]
przy dokreconym. Miej na uwadze ze na cieplym silniku poziom sie jeszcze podnosi o jakies 1 cm (rozszerzalnosc temperaturowa cieczy).
l
leszel
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 07 kwie 2009, 12:44

Post autor: leszel »

Dzieki, czyli jednak miałem za dużo! Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”