Strona 1 z 1

[6N] Kilka pytan o wersje 1.4 16V DOHC AFH

: 26 mar 2009, 23:42
autor: Kristoff
Witam wszystkich!

Od kilku dni jestem szczesliwym (mam nadzieje:) posiadaczem 6nki w wersji DOHC 105km sprowadzonej z Niemiec przeze mnie od 1 wlasciciela:) autko generalnie ma pelne wyposazenie i jezdzi sie super. Chcialbym w autku zrobic na poczatku kilka rzeczy. Po pierwsze rozrzad - i mam pytanie czy wymienia sie go razem z pompa w tym autku czy tez bez i drugie pytanie jaki olej najlepiej mu wlac. Autko ma przejechane oryginalnie 117 tysiecy i bylo serwisowane w aso seata ale wlewano tam olej 15w40 i wydaje mi sie, ze chyba jest to niewlasciwy rodzaj oleju ale moze sie myle.

Re: Kilka pytan o wersje 1.4 16V DOHC AFH

: 27 mar 2009, 17:58
autor: bazi
rozrzad wymieniamy z pompą wody. Pompa nie jest wieczna , jak padnie to masz dodatkowe koszty - znowu trzeba pasek zrzucać i za robote płacić. Jak ci pompa stanie to i pasek może zerwać.
[quote="Kristoff"]Autko ma przejechane oryginalnie 117 tysiecy i bylo serwisowane w aso seata ale wlewano tam olej 15w40 [/quote]

zmień na półsyntetyk 10w40 i bedzie ok

Re: Kilka pytan o wersje 1.4 16V DOHC AFH

: 27 mar 2009, 19:14
autor: ragiern
Tak jak wyżej.
Zaleca się wymianę zarówno paska, napinacza, jak i pompy. Można przyoszczędzić na tym ostatnim elemencie, ale nie ma to sensu. Lepiej spać spokojnie.

Co do oleju, to ja mam przebieg 122.000 km i od jakiegoś czasu jeżdżę na półsyntetyku. Ostatnio zalałem "Mobil Super S".

Re: Kilka pytan o wersje 1.4 16V DOHC AFH

: 28 mar 2009, 1:37
autor: Kristoff
Dzienks za wszelkie informacje:)

Re: Kilka pytan o wersje 1.4 16V DOHC AFH

: 29 mar 2009, 22:31
autor: Kristoff
Jeszcze w kwestii tego silnika:)
Ostatnio zauwazylem, ze jak jest zimny to przy wrzucaniu na luz i dojezdzaniu do skrzyzowania potrafi zgasnac, dodatkowo jakis slaby sie zrobil i na 4 biegu ledwo przyspiesza. Przy wlaczaniu klimy czy manewrowaniu kierownica na parkingu (auto ze wspomaganiem) dosc mocno spadaja obroty silnika do ok 700-800 podczas gdy normalna predkosc obrotowa to ok 950-1000 rpm. Prosze o porade w ww. kwestiach:) Dzienks ponownie:)

Re: Kilka pytan o wersje 1.4 16V DOHC AFH

: 30 mar 2009, 18:03
autor: bazi
[quote="Kristoff"]Przy wlaczaniu klimy czy manewrowaniu kierownica na parkingu (auto ze wspomaganiem) dosc mocno spadaja obroty silnika do ok 700-800 podczas gdy normalna predkosc obrotowa to ok 950-1000 rpm.[/quote]
chwilowe wahniecie obrotow w dół to norma przy zalaczeniu klimy, mocnym skreceniu kół , wlaczeniu duzych odbiornikow pradu np elektr. szyby itp.

Pompa wspomagania jest napedzana paskiem od silnika i przy skrecie kół stawia wiekszy opór silnikowi i obroty idą chwilowo w dół. Tak samo z klimą.
Natomiast co do odbiornikow prądu - wlaczasz elektr. szybe , jest pobor prądu , prad musi sie skądś brac (z alternatora) - im wiekszy pobór pradu tym wieksze obciazenie alternatora i wiekszy opór stawiany przez niego silnikowi , czyli obroty lekko w dół.

[quote="Kristoff"]Ostatnio zauwazylem, ze jak jest zimny to przy wrzucaniu na luz i dojezdzaniu do skrzyzowania potrafi zgasnac, dodatkowo jakis slaby sie zrobil i na 4 biegu ledwo przyspiesza.[/quote]
Prawdopodobnie przepustnica do czyszczenia. Ale tu sie moge mylic. Obroty ci nie falują ?

Re: Kilka pytan o wersje 1.4 16V DOHC AFH

: 30 mar 2009, 19:01
autor: Kristoff
Hej obroty spadaja tylko jak wlacze klime badz inne urzadzenie generalnie utrzymuja sie na tym samym poziomie tj ok 950-1000 rpm. Co do gasniecia to wystepuje to sporadycznie ale jednak. Wydaje mi sie tez ze po dodaniu gazu auto lekko sie dlawi zanim faktycznie wskoczy na wlasciwe przyspieszenie jednak jest to krotkotrwale i auto nie gasnie. Czy to moze byc filtr paliwa, swiece badz przewody? BTW: Jaki olej wybrac przy wymianie 10w40 czy 15w40?

Re: Kilka pytan o wersje 1.4 16V DOHC AFH

: 31 mar 2009, 16:34
autor: bazi
[quote="Kristoff"]Jaki olej wybrac przy wymianie 10w40 czy 15w40?[/quote]
15w40 to mineralny.
Jesli dotychczas nie bral oleju , ani nie bylo wyciekow, a lany był olej mineralny uznanej marki to nic nie stoi na przeszkodzie aby nalac półsyntetyk 10w40 (i ja bym tak zrobił).
Teoria była taka ze jak sie jezdzilo na badziewnym mineralnym to w silniku powstały osady z takiej racji ze kiepskiej jakosci oleje mineralne mogly ich nie wymywac. I teraz zalewajac polsyntetyk o dobrych wlasciwosciach myjacych te nagary i syfy ulegaja wyplukaniu co moze doprowadzic np. do zatkania smoka olejowego i w konsekwencji zatarcia silnika.
No ale chyba nie byl tam lany wcześniej Selektol :)
Na pozostale pytania nie odpowiem , bo nie lubie zgadywać.

Re: Kilka pytan o wersje 1.4 16V DOHC AFH

: 02 kwie 2009, 21:27
autor: pawelec
Kristoff na rozrządzie nie oszczędzaj i zmień całość z pompą wody. Co do oleju, to dziwi mnie że w serwisie przy przebiegu zaledwie 117tys km ktoś zalał silnik olejem mineralnym 15W40. Ja mam u siebie przebieg 220tys km i leję półsyntetyk Castrol 10W40. Jak kupiłem auto, przy przebiegu 192tys km zalany był syntetyk 5W40, a książka serwisowa kończyła się na wpisie z przebiegiem 165tys km. Dlaczego ktoś przy 117tys km zalał 15W40?

Re: Kilka pytan o wersje 1.4 16V DOHC AFH

: 02 kwie 2009, 22:39
autor: mmmarcin
[quote="pawelec"]Kristoff na rozrządzie nie oszczędzaj i zmień całość z pompą wody. [/quote]
krótko - pompa wody kosztuje mniej niż zdjęcie paska rozrządu
więc taniej wyjdzie dołożyć ~100 (oczywiście około, nie chce mi się szukać dokładnej ceny) za pompę niż w razie czego płacić 150 za zdjęcie paska

Re: Kilka pytan o wersje 1.4 16V DOHC AFH

: 21 sty 2014, 18:44
autor: alpkamil
[quote="Kristoff"]Hej obroty spadaja tylko jak wlacze klime badz inne urzadzenie generalnie utrzymuja sie na tym samym poziomie tj ok 950-1000 rpm. Co do gasniecia to wystepuje to sporadycznie ale jednak. Wydaje mi sie tez ze po dodaniu gazu auto lekko sie dlawi zanim faktycznie wskoczy na wlasciwe przyspieszenie jednak jest to krotkotrwale i auto nie gasnie. Czy to moze byc filtr paliwa, swiece badz przewody? BTW: Jaki olej wybrac przy wymianie 10w40 czy 15w40?[/quote]

i co to bylo?? doszedles co jest przyczyna takiego zachowania?? bo mam ostatnio tak samo i nie wiem od czego zaczac.. przepustnica niby czysta.. odma na bank czysta..
silniczek krokowy wymienic?? sterownik silnika??
Dodam ze tylko jak zimny to dlawi sie przy dodawaniu gazu.. na beznynie i na gazie tak samo.. prosze o podpowiedz co robic.. aa i na 4 i 5 biegu po wcisnieciu gazu do spodu silnicz jakby buczy i prawie nic nie przyspiesza.... CO ROBIC??? szukam na forum ale nie znajduje odpowiedzi na takie zachowanie samochodu..... :boredom: