[6N] Kilka pytan o wersje 1.4 16V DOHC AFH

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

K
Kristoff
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 26 mar 2009, 23:30
Lokalizacja: Chęciny czasem mazowsze

[6N] Kilka pytan o wersje 1.4 16V DOHC AFH

Post autor: Kristoff »

Witam wszystkich!

Od kilku dni jestem szczesliwym (mam nadzieje:) posiadaczem 6nki w wersji DOHC 105km sprowadzonej z Niemiec przeze mnie od 1 wlasciciela:) autko generalnie ma pelne wyposazenie i jezdzi sie super. Chcialbym w autku zrobic na poczatku kilka rzeczy. Po pierwsze rozrzad - i mam pytanie czy wymienia sie go razem z pompa w tym autku czy tez bez i drugie pytanie jaki olej najlepiej mu wlac. Autko ma przejechane oryginalnie 117 tysiecy i bylo serwisowane w aso seata ale wlewano tam olej 15w40 i wydaje mi sie, ze chyba jest to niewlasciwy rodzaj oleju ale moze sie myle.
Pecunia non olet - no zalezy kto i jak uzywa;p
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

rozrzad wymieniamy z pompą wody. Pompa nie jest wieczna , jak padnie to masz dodatkowe koszty - znowu trzeba pasek zrzucać i za robote płacić. Jak ci pompa stanie to i pasek może zerwać.
[quote="Kristoff"]Autko ma przejechane oryginalnie 117 tysiecy i bylo serwisowane w aso seata ale wlewano tam olej 15w40 [/quote]

zmień na półsyntetyk 10w40 i bedzie ok
Ostatnio zmieniony 27 mar 2009, 21:18 przez bazi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

Tak jak wyżej.
Zaleca się wymianę zarówno paska, napinacza, jak i pompy. Można przyoszczędzić na tym ostatnim elemencie, ale nie ma to sensu. Lepiej spać spokojnie.

Co do oleju, to ja mam przebieg 122.000 km i od jakiegoś czasu jeżdżę na półsyntetyku. Ostatnio zalałem "Mobil Super S".
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
K
Kristoff
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 26 mar 2009, 23:30
Lokalizacja: Chęciny czasem mazowsze

Post autor: Kristoff »

Dzienks za wszelkie informacje:)
Pecunia non olet - no zalezy kto i jak uzywa;p
K
Kristoff
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 26 mar 2009, 23:30
Lokalizacja: Chęciny czasem mazowsze

Post autor: Kristoff »

Jeszcze w kwestii tego silnika:)
Ostatnio zauwazylem, ze jak jest zimny to przy wrzucaniu na luz i dojezdzaniu do skrzyzowania potrafi zgasnac, dodatkowo jakis slaby sie zrobil i na 4 biegu ledwo przyspiesza. Przy wlaczaniu klimy czy manewrowaniu kierownica na parkingu (auto ze wspomaganiem) dosc mocno spadaja obroty silnika do ok 700-800 podczas gdy normalna predkosc obrotowa to ok 950-1000 rpm. Prosze o porade w ww. kwestiach:) Dzienks ponownie:)
Pecunia non olet - no zalezy kto i jak uzywa;p
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

[quote="Kristoff"]Przy wlaczaniu klimy czy manewrowaniu kierownica na parkingu (auto ze wspomaganiem) dosc mocno spadaja obroty silnika do ok 700-800 podczas gdy normalna predkosc obrotowa to ok 950-1000 rpm.[/quote]
chwilowe wahniecie obrotow w dół to norma przy zalaczeniu klimy, mocnym skreceniu kół , wlaczeniu duzych odbiornikow pradu np elektr. szyby itp.

Pompa wspomagania jest napedzana paskiem od silnika i przy skrecie kół stawia wiekszy opór silnikowi i obroty idą chwilowo w dół. Tak samo z klimą.
Natomiast co do odbiornikow prądu - wlaczasz elektr. szybe , jest pobor prądu , prad musi sie skądś brac (z alternatora) - im wiekszy pobór pradu tym wieksze obciazenie alternatora i wiekszy opór stawiany przez niego silnikowi , czyli obroty lekko w dół.

[quote="Kristoff"]Ostatnio zauwazylem, ze jak jest zimny to przy wrzucaniu na luz i dojezdzaniu do skrzyzowania potrafi zgasnac, dodatkowo jakis slaby sie zrobil i na 4 biegu ledwo przyspiesza.[/quote]
Prawdopodobnie przepustnica do czyszczenia. Ale tu sie moge mylic. Obroty ci nie falują ?
K
Kristoff
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 26 mar 2009, 23:30
Lokalizacja: Chęciny czasem mazowsze

Post autor: Kristoff »

Hej obroty spadaja tylko jak wlacze klime badz inne urzadzenie generalnie utrzymuja sie na tym samym poziomie tj ok 950-1000 rpm. Co do gasniecia to wystepuje to sporadycznie ale jednak. Wydaje mi sie tez ze po dodaniu gazu auto lekko sie dlawi zanim faktycznie wskoczy na wlasciwe przyspieszenie jednak jest to krotkotrwale i auto nie gasnie. Czy to moze byc filtr paliwa, swiece badz przewody? BTW: Jaki olej wybrac przy wymianie 10w40 czy 15w40?
Pecunia non olet - no zalezy kto i jak uzywa;p
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

[quote="Kristoff"]Jaki olej wybrac przy wymianie 10w40 czy 15w40?[/quote]
15w40 to mineralny.
Jesli dotychczas nie bral oleju , ani nie bylo wyciekow, a lany był olej mineralny uznanej marki to nic nie stoi na przeszkodzie aby nalac półsyntetyk 10w40 (i ja bym tak zrobił).
Teoria była taka ze jak sie jezdzilo na badziewnym mineralnym to w silniku powstały osady z takiej racji ze kiepskiej jakosci oleje mineralne mogly ich nie wymywac. I teraz zalewajac polsyntetyk o dobrych wlasciwosciach myjacych te nagary i syfy ulegaja wyplukaniu co moze doprowadzic np. do zatkania smoka olejowego i w konsekwencji zatarcia silnika.
No ale chyba nie byl tam lany wcześniej Selektol :)
Na pozostale pytania nie odpowiem , bo nie lubie zgadywać.
Awatar użytkownika
pawelec
Początkujący
Początkujący
Posty: 116
Rejestracja: 22 lis 2008, 6:46

Post autor: pawelec »

Kristoff na rozrządzie nie oszczędzaj i zmień całość z pompą wody. Co do oleju, to dziwi mnie że w serwisie przy przebiegu zaledwie 117tys km ktoś zalał silnik olejem mineralnym 15W40. Ja mam u siebie przebieg 220tys km i leję półsyntetyk Castrol 10W40. Jak kupiłem auto, przy przebiegu 192tys km zalany był syntetyk 5W40, a książka serwisowa kończyła się na wpisie z przebiegiem 165tys km. Dlaczego ktoś przy 117tys km zalał 15W40?
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

[quote="pawelec"]Kristoff na rozrządzie nie oszczędzaj i zmień całość z pompą wody. [/quote]
krótko - pompa wody kosztuje mniej niż zdjęcie paska rozrządu
więc taniej wyjdzie dołożyć ~100 (oczywiście około, nie chce mi się szukać dokładnej ceny) za pompę niż w razie czego płacić 150 za zdjęcie paska
Awatar użytkownika
alpkamil
Początkujący
Początkujący
Posty: 104
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:25
Lokalizacja: RSR - Strzyżów

Post autor: alpkamil »

[quote="Kristoff"]Hej obroty spadaja tylko jak wlacze klime badz inne urzadzenie generalnie utrzymuja sie na tym samym poziomie tj ok 950-1000 rpm. Co do gasniecia to wystepuje to sporadycznie ale jednak. Wydaje mi sie tez ze po dodaniu gazu auto lekko sie dlawi zanim faktycznie wskoczy na wlasciwe przyspieszenie jednak jest to krotkotrwale i auto nie gasnie. Czy to moze byc filtr paliwa, swiece badz przewody? BTW: Jaki olej wybrac przy wymianie 10w40 czy 15w40?[/quote]

i co to bylo?? doszedles co jest przyczyna takiego zachowania?? bo mam ostatnio tak samo i nie wiem od czego zaczac.. przepustnica niby czysta.. odma na bank czysta..
silniczek krokowy wymienic?? sterownik silnika??
Dodam ze tylko jak zimny to dlawi sie przy dodawaniu gazu.. na beznynie i na gazie tak samo.. prosze o podpowiedz co robic.. aa i na 4 i 5 biegu po wcisnieciu gazu do spodu silnicz jakby buczy i prawie nic nie przyspiesza.... CO ROBIC??? szukam na forum ale nie znajduje odpowiedzi na takie zachowanie samochodu..... :boredom:
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”