Podwyższone obroty na jałowym oraz niekulturalna praca

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

B
Biegu
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 31 maja 2010, 16:14
Lokalizacja: Kielce

Podwyższone obroty na jałowym oraz niekulturalna praca

Post autor: Biegu »

Witam

W wszystkich kolegów.

Chciałbym prosić o pomoc w rozwiązaniu problemów z moim Polo (6N AEX). Do rzeczy. Grzebanie pod maska zaczęło się po niedługo po zakupie auta kiedy okazało się że średnie spalanie wynosi około 12l a kultura pracy w całym zakresie obrotów pozostawiała wiele do życzenia. Zostały wymienione świece na polecane NGK (wcześniej miałem 4 świece Bosch każda o różnej ciepłocie). Założyłem kable Beru gdyż te, z którymi kupiłem autko pochodziły z różnych zestawów różnych producentów i miały poszatkowaną izolację. Do wymiany poszła także kopułka i palec.

Obecnie do osiągów nie mam zastrzeżeń, ładnie się zbiera od ok 3000 obr/min i max udało mi się uzyskać ok 160 (kapcie 195 na 14 calowych alu).

Po mojej ingerencji widzę że spalanie spadło do ok 9-10l w mieście lecz wydaje mi się że nadal mogłoby być lepiej w tej kwestii (no chyba że te oponki tak bardzo zwiększają spalanie aczkolwiek te 12l o których pisałem osiągałem bez problemu na 175, alu założyłem niedawno).

Największym dla mnie problemem jest delikatne szarpanie na jałowym występujące niezależnie od temperatury silnika. Silnik poszarpuje na jałowym tak jakby nie palił równo na wszystkie cylindry. Zdarza się też że reaguje z opóźnieniem na ruch pedału gazu. Po naciśnięciu trzeba odczekać sekundę żeby zareagował. Po odpuszczeniu gazu bujnie go trochę do przodu i do tyłu. Sam silnik pracuje równiutko podczas przyspieszania.

Mam swojego VAGa i nie znalazłem żadnych błędów, poza tym:
- czujnik temperatury płynu chłodzącego wydaje się pracować normalnie. Ma delikatne opóźnienie w stosunku do wskaźnika na blacie jednak osiąga 90 stopni kilkadziesiąt sekund później.
- czujnik temp w kolektorze (MAP Sensor) jest wyczyszczony i pokazuje temperaturę otoczenia nawet trochę powiększoną jeżeli rozgrzeje silnik na postoju.

Potrzebuję porady w kilku następujących kwestiach.

1. W moim Polo obroty na jałowym wahają się w zakresie 840-880 obr/min. Jaka jest prawidłowa wartość dla tego silnika, 650-750?

2. Czy wartość tych obrotów powinna być stała od uruchomienia zimnego silnika czy powinno występować coś w rodzaju ssania i na początku obroty powinny mieć np powyżej 1000 obr/min. U mnie obroty są identyczne (j.w.) w całym zakresie temperatur przy aktualnej pogodzie czyli ok 20 - 95 stopni C.

3. Wykonałem czyszczenie i adaptację przepustnicy (za pomocą VAGa). Obecnie na jałowym przy rozgrzanym silniku położenie klapki wskazywane przez VAG-COM to 4.5 stopnia (wcześniej nie schodziła poniżej 6 stopni). Czy to poprawna wartość?

4. Dręczy mnie sposób działania zaworka N80 oraz układu EVAP. Czy po odpięciu wtyczki zaworek powinien być zamknięty czy otwarty bo znalazłem sprzeczne informacje. Po odpięciu wężyka pomiędzy przepustnicą a zaworkiem obroty skoczyły do ok 1300. Po jego zatkaniu palcem znów wahały się w zakresie 840-880 obr/min. Wygląda na to że jest on zamknięty. Po odpięciu wtyczki VAG nie loguje żadnego błędu, dlaczego? W przypadku odpinania czujników temperatury błędy są logowane zaraz po zapaleniu silnika.

5. Odpięcie czujnika temperatury cieczy chłodzącej spowodowało zalogowanie błędu. Dziwnym zachowaniem było jednak dla mnie iż na Vagu w polu gdzie do tej pory obserwowałem temperaturę silnika, wyświetlana była dokładnie taka sama wartość jak ta odczytywana przez MAP sensor w kolektorze dolotowym. Czy to poprawna sytuacja?

Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi dotyczące spalania oraz kultury pracy a także wyjaśnienie moich wątpliwości, które starałem się przedstawić w miarę składnej formie :).
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote="Biegu"]Największym dla mnie problemem jest delikatne szarpanie na jałowym występujące niezależnie od temperatury silnika[/quote]
Albo brak iskry w danym momęcie lub ciśnienie w cylindrach nie równe pomierzyć.

1.Dobrze jak by oscylowały w zakresie 840obr/min
2.To sprawdzisz w zimie.Poczytaj jak pracują wtryski na zimnym silniku.
3. Dobra od 4'-7'
4. Bo dostało lewe powietrze (1300obr/min) przy wyłącznym zapłonie otwarty.
5.Wszystko prawidłowo działa.
Tak że według mnie nic więcej nie rób przy aucie tylko paliwo i jeździj.
Widze że lubisz drążyć temat to dodam opis.

Kod: Zaznacz cały

Paliwo jest zasysane ze zbiornika przez elektryczną pompę paliwa i dochodzi przez filtr paliwa do kanału wtryskowego, a następnie do wtryskiwaczy. Regulator ciśnienia na kanale wtryskowym reguluje ciśnienie w układzie zasilania w zależności od podciśnienia w przewodzie dolotowym do 0,12 MPa (Motronic) lub 0,3 MPa (Marelli).Podciśnienie w kolektorze dolotowym silnika jest podstawową wielkością służącą do określania ilości paliwa przez urządzenie sterujące.Podciśnienie kolektorze dolotowym zależy od chwilowego położenia przepustnicy (ustawienie pedału przyspieszenia) oraz od pędkości obrotowej silnika. Te wielkości służą wspólnie jako miara ilości zasysanego powietrza. Czujnik ciśnienia w przewodzie dolotowym znajduje się bezpośrednio na tym przewodzie, który jest wykonany z tworzywa sztucznego.Czujnik położenia przepustnicy określa dodatkowo położenie kątowe uruchamianej przez pedał przyspieszenia przepustnicy, wykorzystywane przez urządzenie sterujące jako wartość porównawcza do określenia ilości zasysanego powietrza. Ta wartość jest konieczna, aby dostosować się do warunków jazdy, jak na przykład gwałtowne przyspieszanie lub uszkodzenia czujnika ciśnienia w przewodzie dolotowym (funkcja awaryjna).Urządzenie sterujące układu zapłonowego i wtryskowego reguluje czas wtrysku i przez to ilość wtryskiwanego paliwa według zadanej charakterystyki, odpowiednio do zmierzonej ilości powietrza i chwilowej prędkości obrotowej silnika. Jeśli wtryskiwacz jest dłużej otwarty, to zostanie wtryśnięte więcej paliwa. Dodatkowe czujniki zapewniają w każdych warunkach jazdy właściwe odmierzanie ilości paliwa.- Zespół sterowania przepustnicy ma za zadanie stabilizowanie biegu jałowego silnika w dowolnych warunkach jazdy i obciążeniach silnika.- Wyłącznik biegu jałowego przekazuje do urządzenia sterującego położenie przepustnicy odpowiadające biegowi jałowemu. Urządzenie sterujące otwiera lub zamyka przepustnicę za pomocą silnika nastawczego (człon nastawczy przepustnicy) i reguluje w ten sposób prędkość obrotową biegu jałowego do wartości zadanej.- Gdy silnik jest gorący, prędkość obrotowa biegu jałowego jest zwiększana, aby zapewnić wystarczające ciśnienie bardzo rzadkiego oleju. Ta prędkość jest zwiększana także wtedy,gdy obniży się napięcie akumulatora, aby nie następowało dalsze rozładowanie akumulatora. Dzięki takiemu sterowaniu można utrzymać bardzo niską prędkość obrotową normalnego biegu jałowego, przez co zmniejsza się zużycie paliwa.- Czujnik temperatury przy króćcu cieczy chłodzącej mierzy temperaturę silnika, czujnik temperatury w przewodzie dolotowym -temperaturę zasysanego powietrza.- Sonda lambda (czujnik zawartości tlenu) jest wkręcony w przednią rurę wylotową i mierzy zawartość tlenu w strumieniu spalin. Urządzenie sterujące utrzymuje na podstawie jej sygnałów skład spalin najbardziej odpowiadający pracy katalizatora.- Zawór elektromagnetyczny odpowietrzania zbiornika jest sterowany w zależności od obciążenia silnika. Pary paliwa wydzielane w zbiorniku są gromadzone w filtrze z węglem aktywnym i przez ten zawór odprowadzane do spalalania.
B
Biegu
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 31 maja 2010, 16:14
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Biegu »

Dziadek13, dzięki za podpowiedź :good: . Fakt, lubię drążyć i w międzyczasie poczytałem jeszcze trochę.

1. W linku w poście użytkownika Jacenty85 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... x&start=15 znalazłem informację, iż podwyższone powyżej 750 obroty w AEX należy uznać za nieprawidłowe. Czy jest jakieś źródło (dokument), które jednoznacznie potwierdziłoby Twoją lub jego wersję? Także w instrukcji adaptacji dostępnej pod adresem http://klubseata.pl/forum/https://forum ... ic.php?t=4 na screenach widać, iż rozgrzany silnik AEX na którym przeprowadzono adaptację utrzymuje 720 obr/min.

4. Nadal nie wiem czy zawór N80 powinien być otwarty czy zamknięty przy odłączonym zasilaniu. Wg "Sam naprawiam..." (str. 82) napisano "Jeżeli obwód prądu zostanie przerwany, zawór jest otwarty...". Druga wersja pochodzi ze strony http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hlight=n80 gdzie opisana jest procedura sprawdzenia i odłączony zawór pozwalający na przepływ powietrza uznany jest za niesprawny. Gdzie jest błąd? Czyżby układ działał różnie w różnych autach?

6. Poza tym widzę, że można testować poszczególne elementy na różnych kanałach (za pomocą VAG). Czy ktoś ma link do jakiegoś manuala co można potestować i w jaki sposób bo niestety nie udało mi się znaleźć.

7. Chciałbym też dowiedzieć się co oznaczają następujące wartości na VAGu i jakie powinny być w jakich warunkach:
- Bin bits (występuje np na kanale 001 oraz 004 w kolumnie 4)
- Duty cycle %(wiem że jest związany z EVAP nie wiem natomiast jak powinien się zachowywać)
- seria dziesięciu wartości w grupie 000, co to za cyfry?

8. W jakiej grupie można na VAGu podejrzeć podciśnienie odczytywane przez MAP Sensor? Tak jak zostało to napisane w artykule, który podrzuciłeś jest to jedna z podstawowych wartości do ustalenia podawanej ilości paliwa. Jeszcze tego nie sprawdzałem.

Czekam na odpowiedzi :)
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Kod: Zaznacz cały

Kąt ustawienia przepustnicy  ok 3.7st. Większy kąt sugeruje, że przepustnica wymaga czyszczenia - chyba, że wpływ na to ma temperatura - za niska.

Sygnal z przepustnicy jest do odczytania w grupie zerowej na VAGu w dwuch okienkach.
Blok 1
1. obroty silnika
2. temepratura silnika
3. współczynnik adaptacji sondy lambda
4. status operacyjny

Blok 2
1. obroty silnika
2. czas wtrysku
3. napięcie akumulatora
4. Temperatura zasysanego powietrza

Blok 3
1. obroty silnika
2. obciążenie silnika
3. otwarcie przepustnicy
4. kąt wyprzedzenia zapłony (wyliczony)

Blok 4
1. obroty silnika
2. obciążenie silnika
3. prędkość
4. status operacyjny

Blok 5
1. obroty silnika
2. wypełnienie impulsu zaworu EVAP
3. współczynnik adaptacji sondy lambda
4. wartość korekcji mieszanki
tyle mam.
[quote="Biegu"]rozgrzany silnik AEX na którym przeprowadzono adaptację utrzymuje 720 obr/min. [/quote]
No i przy kącie przepustnicy 4.5' czyli tak mają te silniki nie chce wprowadzić cie w błąd bo AEX,AKV,APQ,ANW są w jednej grupie silników co masz w instrukcji zawarte więc myśle że obroty 840 powinny być mam AKV a oprócz tego zależy od uchylenia przepustnicy.
[quote="Biegu"]"Sam naprawiam..." (str. 82) napisano "Jeżeli obwód prądu zostanie przerwany, zawór jest otwarty..."[/quote]
Napisali instrukcje do polo i jej sie trzymam bo z tej strony co podałeś wyczytałem że chodzi o silnik 1.6 BCB.

Kod: Zaznacz cały

Zawór elektromagnetyczny odpowietrzania zbiornika jest sterowany w zależności od obciążenia silnika. Pary paliwa wydzielane w zbiorniku są gromadzone w filtrze z węglem aktywnym i przez ten zawór odprowadzane do spalalania.
Ostatnio zmieniony 02 cze 2010, 18:19 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wojtasek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 240
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:45
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: wojtasek »

Sygnal z przepustnicy jest do odczytania w grupie zerowej na VAGu w dwuch okienkach.
Dziadek13 w których?????
jeżeli chodzi o obroty AEXa to chyba powinny się utrzymywać ok 840-880 u mnie tak jest i u kolegi {też AEX) tak samo
jednak kultura pracy zupełnie inna u mnie na biegu jałowym bardzo wyczuwalne drżenie walczę z tym ale nic nie przynosi
rezultatu nadmienię że WAG ok zapłon ok przewody palec kopułka wymieniona :niewiem: brak pomysłów
nigdy nie jest tak żeby gorzej być nie mogło
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote="wojtasek"]u mnie na biegu jałowym bardzo wyczuwalne drżenie walczę z tym ale nic nie przynosi rezultatu[/quote]
U mnie drżenie występuje jak załącze światła spadają obroty minimalnie wiadomo obciążenie alternatora a ten obciąża silnk a do tego jak dojdzie nie równe ciśnienie na cylindrach to już całkiem drży.Co jeszcze można zrobić a no sprawdzić trzecią poduszke skrzynia biegów karoseria może już czas na nią,na forum jest temat o tych poduszkach jak naprawiali regulowali można poczytać.

Kod: Zaznacz cały

 Zespół sterowania przepustnicy ma za zadanie stabilizowanie biegu jałowego silnika w dowolnych warunkach jazdy i obciążeniach silnika.- Wyłącznik biegu jałowego przekazuje do urządzenia sterującego położenie przepustnicy odpowiadające biegowi jałowemu. Urządzenie sterujące otwiera lub zamyka przepustnicę za pomocą silnika nastawczego (człon nastawczy przepustnicy) i reguluje w ten sposób prędkość obrotową biegu jałowego do wartości zadanej.- Gdy silnik jest gorący, prędkość obrotowa biegu jałowego jest zwiększana, aby zapewnić wystarczające ciśnienie bardzo rzadkiego oleju. Ta prędkość jest zwiększana także wtedy,gdy obniży się napięcie akumulatora, aby nie następowało dalsze rozładowanie akumulatora. Dzięki takiemu sterowaniu można utrzymać bardzo niską prędkość obrotową normalnego biegu jałowego, przez co zmniejsza się zużycie paliwa.
Czyli wszystko związane jest z stanem przepustnicy.
Ostatnio zmieniony 02 cze 2010, 13:10 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

wojtasek spróbuj może obadać świece może chcą już wymiany no i koniecznie poczyść przepustnicę, nie musisz rozmontowywać, ściągnij obudowę filtra powietrza i masz przepustnicę, szmatka rozpuszczalnik ewentualnie benzyna ekstrakcyjna i dajesz powinno być lepiej, obadaj też zapłon może masz delikatnie przestawiony i opóźniony,
zaznacz śrubokrętem na obudowie tam gdzie masz 2 śruby regulowania aparatu zapłonowego, i delikatnie o kilka mm do max pół cm przekręć do siebie na włączonym silniku zobaczysz w którą stronę lepiej będzie pracował,
potem testdrive i ewentualna korekta, nie zapomnij aby zaznaczyć oryginalny zapłon jaki był ustawiony.
civic r18a2/407 1,6 HDi
B
Biegu
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 31 maja 2010, 16:14
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Biegu »

[quote="wojtasek"]jeżeli chodzi o obroty AEXa to chyba powinny się utrzymywać ok 840-880 u mnie tak jest i u kolegi {też AEX) tak samo
jednak kultura pracy zupełnie inna u mnie na biegu jałowym bardzo wyczuwalne drżenie[/quote]

Macie stałe obroty 840 czy wachluje Wam 840-880?

Znalazłem kolejny post Jacentego85 z innego forum http://klubseata.pl/forum/https://forum ... ic.php?t=1, w którym napisano że prawdopodobnie silnik AEX montowany w różnych budach miał różne wartości obrotów na biegu jałowym. Informacja z tego posta, ze niby w Cordobach obroty zostały zwiększone do ok 850 obr/min nieco gryzie mi się z tym co widziałem w instrukcji adaptacji przepustnicy na przykładzie właśnie Cordoby gdzie obroty pokazywane przez VAG utrzymują się w okolicach 720. Powiedzmy, że zbierając różne opinie i źródła należy przyjąć, iż AEX w 6N miał prawidłowe obroty 840 na jałowym. W sumie to wolę tak niż gdyby miało mi telepać budą przy kręcąc 650 obr/min :)

Może ktoś mi potwierdzi czy w 6N (Mk4) były montowane różne wersje silników AEX czy tylko jedna tak jak jest to w tabelce z linka http://www.clubpolo.co.uk/forum/lofiver ... 25615.html?

[quote="rat4"]obadaj też zapłon może masz delikatnie przestawiony i opóźniony[/quote]

Czyli ustawienie zapłonu też może mieć wpływ na kulturę pracy jałowego? Podjadę może gdzieś na lampy. Czy do ustawienia trzeba mieć VAGa? Bo gdzieś mi się obiło o uszy, że tam się jakoś podnosi obroty i wtedy podpinana jest lampa. Tak jak u wojtaska czuję delikatne zmiany w pracy silnika i męczy mnie że nie mogę znaleźć przyczyny :)

Aha, jeszcze jeden problem, który wyhaczyłem. Tyczy się on wskaźnika paliwa. Otóż podczas jazdy wskazuje w miarę dobrze (wiadomo są delikatne wahnięcia w przypadku poruszania się po wzniesieniach). Natomiast gdy zatrzymuję auto a silnik nadal pracuje widzę jak wskazówka np z 3/4 baku potrafi podczas pracy na jałowym zjechać o 2-3 mm w ciagu minuty lub dwóch. To normalny objaw czy może ma to związek z jakimś odpowietrzeniem?

[quote="dziadek13"]Sygnal z przepustnicy jest do odczytania w grupie zerowej na VAGu w dwuch okienkach.[/quote]
No właśnie, w których i co znaczy pozostałych 8 okienek? Tutaj coś jest ale jeszcze nie sprawdzałem jak to się ma do AEX http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=295955

Nie myślcie, że czepiam się o pierdoły, po prostu chciałbym eliminować problemy nim coś się sypnie na 100% plus nauczyć się jak najwięcej bo wiem że nie każdy mechanik będzie miał chęć lub umiejętności żeby mi pomóc :).
Awatar użytkownika
wojtasek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 240
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:45
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: wojtasek »

rat4 to wszystko już niestety przerabiałem w zasadzie pozostaje już tylko tak jak pisze Dziadek13 przepustnica lub poduszki
ale to już dość kosztowne próby .....dzięki pozdro
nigdy nie jest tak żeby gorzej być nie mogło
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote="Biegu"]dziadek13 napisał(a):
Sygnal z przepustnicy jest do odczytania w grupie zerowej na VAGu w dwuch okienkach.
[/quote]
Gdzie tak napisałem? .
[quote="Biegu"]Natomiast gdy zatrzymuję auto a silnik nadal pracuje widzę jak wskazówka np z 3/4 baku potrafi podczas pracy na jałowym zjechać o 2-3 mm w ciagu minuty lub dwóch.[/quote]
Nalej do litrowej plastykowej butelki wody nie pod korek zostaw troche miejsca i teraz zrób podciśnienie woda zajmie całą butelke a bak mamy plastykowy podciśnienie podczas obciążenia silnika występuje więc wiemy o co chodzi tak myśle.
Ostatnio zmieniony 02 cze 2010, 17:56 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
B
Biegu
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 31 maja 2010, 16:14
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Biegu »

[quote="Dziadek13"]Gdzie tak napisałem? .[/quote]

Drugi post w tym temacie, drugie zdanie ;)
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Rzeczywiście ale miało być w code jako cytat nie moje już poprawiłem.
Tu możesz poczytać też o vagu viewtopic.php?f=13&t=10164&start=0
Jeśli operujesz angielskim po podeśle ci opis programu vag-com jest po angielsku.
Dzięki dla @azot85 ale przeglądarka nie widziała błędu.
B
Biegu
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 31 maja 2010, 16:14
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Biegu »

[quote="Dziadek13"]Nalej do litrowej plastykowej butelki wody nie pod korek zostaw troche miejsca i teraz zrób podciśnienie woda zajmie całą butelke a bak mamy plastykowy podciśnienie podczas obciążenia silnika występuje więc wiemy o co chodzi tak myśle.[/quote]

Rozumiem zjawiska fizyczne natomiast zastanawia mnie jego intensywność na jałowym. Podczas jazdy nie widać wahnięć na wskaźniku (poza normalnym spalaniem). Poczytam jeszcze odpowietrzeniu układu paliwowego.

Będę wdzięczny za instrukcję do VAGa, biegu@op.pl, może być po angielsku.
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote="Biegu"] instrukcję do VAGa, może być po angielsku.[/quote]
Poszła.no i pl
Tu też ładnie opisują http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1019
i tu http://www.a4club.eu/https://forum.vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4
Pobierz sobie to http://upload.dvhk.pl/content.php?id=140909
Jak byś potrzebował do niego lekarstwo to pisz.
p
pk_90
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 24 paź 2010, 23:45

Post autor: pk_90 »

Witam około 2 tygodnie temu czyściłem sam przepustnice(na zimnym silniku obroty falowały i gasł, był problem z odpaleniem). Zdjąłem filtr powietrza i nie odkręcając jej wyczysciłem szmatką i benzyną tyle ile dałem rady. Objawy ustąpiły od razu. Po jakimś tygodniu obroty znów zaczęły falować tylko ze teraz w drugą stronę od 1,5tys. do 2,2tys. a dzisiaj nawet czasami podchodziły do 3tys. Jakie mogą być tego powody ? Czy wystarczy moze wykasować tylko błedy w komputerze po czyszczeniu ? Czy to coś innego ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”