Strona 1 z 2

[6N] Pytanie co do przelotu

: 31 mar 2010, 7:28
autor: inco
Witam

chciałbym nieco zmienić wydech, interesuje mnie co lepiej zrobić uciąć kata i środkowy a na końcu zastosować serie czy może zostawić kata bądź środkowy, nie chce zeby było tak głośno jak na moim sportowym mini ulterze... a seryjny tłumik juz kupiłem. Czekam na propozycje, i ew. doznania jak ktoś ma podobny

Re: Pytanie co do przelotu

: 31 mar 2010, 9:35
autor: Borek
Ja od dłuzszego czasu kopie net w poszukiwaniu recepty na luźniejszy ale cichy wydech, trochę juz wiem i bede robił tak: brak kata, zamiast ori srodkowego wstawie podobnej wielkości ale przelot i na końcu ori z 1.4 16v(średnica rur 50mm zamiast 45mm u mnie w serii), całośc zrobiona na rurach 50mm

Re: Pytanie co do przelotu

: 31 mar 2010, 9:37
autor: _edi
u mnie wygląda to tak:
tłumik rozprężny zamiast kata + środkowy + seryjny końcowy

No i jest dobrze, bo trochę się odetkało po wypruciu kata, a przede wszystkim cichutko pracuje.

Re: Pytanie co do przelotu

: 31 mar 2010, 10:03
autor: Luki38
Proponuję w miejsce kata wstawić strumienicę, zostawić środkowy a końcowy to już zależy od upodobań czy głośniej czy ciszej ja mam seryjny to jest naprawdę cichutko.

Re: Pytanie co do przelotu

: 31 mar 2010, 11:09
autor: inco
Borek tak jak mówisz czyli cały przelot a koniec seria, tylko u mnie seria z 8V a u Ciebie z 16V jestes w stanie opisać róznice?

Re: Pytanie co do przelotu

: 31 mar 2010, 11:29
autor: Borek
Ja celowo chcę załozyć serię od 16v bo ma ciut większą średnice rur. Modzenie wydechu na seryjnej cienkiej fifce mija się z celem imo(w kategoriach zysków mocy) a seria 16v ma te 50mm czyli ok 2" co jest powszechnie zalecaną średnicą w 8v małych wolnossakach. Taki wydech robiony na rurach aluminiowanych zamyka się cenowo w ok 500-600zł(oczywiście bez kolektora)

Re: Pytanie co do przelotu

: 31 mar 2010, 11:37
autor: TOFIK_6n2
[quote="incognito89"]zamiast ori srodkowego wstawie podobnej wielkości ale przelot[/quote]

środkowy tłumik to zawsze przelot :) Mozna zastosowac co najwyzej mniejszy by nie brzeczal wydech.

[quote="Luki38"]Proponuję w miejsce kata wstawić strumienicę[/quote]

Nie polecam w 90% przypadkach strumienica zaburza wykresy przebiegów momentu i mocy co i na drodze sie przedstawia w gorsze osiagi . Tym bardziej gdy reszta to seria. Wprowadzamy spaliny w ruch okrezny niby je napędzamy ale srodkowym i koncowy ostro je hamujemy i robi sie dodatkowe cisnienie w wydechu .

[quote="incognito89"]tylko u mnie seria z 8V a u Ciebie z 16V[/quote]

8V ma rure wlotowa 45 mm 16V ma 50 mm dodatkowo 16V jest luźniejszy.


Sam sie glowie jaki wydech zrobic optymalny dla siebie opcja jaka borek przedstawil jest dobra widziałem nie raz takie rozwiazania w 16V tylko ze zamiast srodkowego dawali w ogole rure ale za to w tedy wydech brzeczał nie mal jak c20xe w oplu :P Wydech to ogolnie ciezki temat do zrobienia by byl dla uha i dla osiagow. Inna rozmowa by byla gdy by wydech byl przygotowywany do jakiś rajdow :P Tez prawda jest ze najwiekszy przyrost mocy na wydechu daje kolektor a reszta wydechu co najwyżej mu w tym pomaga. Bo to on pierwszy wprowadza spaliny i wszystko zalezy w jak szybkim tempie kolektor sie napelnia gazami i przekazuje je dalej .

Re: Pytanie co do przelotu

: 31 mar 2010, 11:41
autor: inco
chodzi mi o to czy jak wytne kata i srodkowy a koncowy bedzie seria z 6n czy bedzie wyrczal glosno ;/ bo nie moge juz tego sluchac ultera koncowego..

Re: Pytanie co do przelotu

: 31 mar 2010, 11:42
autor: TOFIK_6n2
Troche głośniej bedzie i bedzie brzeczec. Ale mozesz sprobowac to nam pokazesz jak to brzmi :D

Re: Pytanie co do przelotu

: 31 mar 2010, 11:58
autor: Borek
[quote="TOFIK_6n2"]środkowy tłumik to zawsze przelot :) Mozna zastosowac co najwyzej mniejszy by nie brzeczal wydech.[/quote]
g... nie przelot. W środku jest dziurkowana zwężka. Mówiąc o przelocie myslę o perforowanej rurze z upchanym dookoła wyciszeniem bez żadnych zwęzek itp.
incognito89 stawiam że przy tylko końcowym będzie dosyć głośno, ale raczej bedzie to takie rajdowe warczenie a nie wkur... buuuuk jak przy ulterach itp

Re: Pytanie co do przelotu

: 31 mar 2010, 12:13
autor: elja
i jeszcze zasada ze im wieksza pucha z tylu tym cichszy i glebszy dzwiek

Re: Pytanie co do przelotu

: 31 mar 2010, 12:46
autor: Luki38
TOFIK_6n2 a co myślisz o wstawieniu zwykłej rurki w miejsce kata?

Re: Pytanie co do przelotu

: 31 mar 2010, 12:50
autor: TOFIK_6n2
Jak najbardziej na plus :)

Re: Pytanie co do przelotu

: 31 mar 2010, 13:34
autor: inco
na samym seryjnym powiadacie dosyć głosno cholera jakbyscie mi wytlumaczyli jak glosno ale sie nie da obchodzi mnie zeby bylo ciszej niz mam teraz;/

Re: Pytanie co do przelotu

: 31 mar 2010, 15:07
autor: _edi
powiem Ci co mi powiedział gość od tłumików kiedy szukałem rozwiązania mojego problemu (miałem urwany końcowy, więc była tragedia, a przy okazji chciałem pozbyć się kata):
:Jeśli nie zależy Ci na osiągach, a tylko na tym żeby było ciszej, nie dawaj strumienicy bo może być rezonans." Tłumik rozprężny który mam u siebie wstawiony w miejscu katalizatora poza działaniem podobnym do strumienicy, jest dodatkowo wyciszony, więc tego problemu nie mam :) Reszta to seryjny środkowy i seryjny końcowy i jest cichutko jak przy seryjnym wydechu.