[6N] Pytanie co do przelotu

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

i
inco
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1118
Rejestracja: 15 lis 2008, 10:31

[6N] Pytanie co do przelotu

Post autor: inco »

Witam

chciałbym nieco zmienić wydech, interesuje mnie co lepiej zrobić uciąć kata i środkowy a na końcu zastosować serie czy może zostawić kata bądź środkowy, nie chce zeby było tak głośno jak na moim sportowym mini ulterze... a seryjny tłumik juz kupiłem. Czekam na propozycje, i ew. doznania jak ktoś ma podobny
Mała pasja, często staje się początkiem drogi do spełnienia marzeń.
indywidualizm nie polega na udawaniu zielonego :D
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Ja od dłuzszego czasu kopie net w poszukiwaniu recepty na luźniejszy ale cichy wydech, trochę juz wiem i bede robił tak: brak kata, zamiast ori srodkowego wstawie podobnej wielkości ale przelot i na końcu ori z 1.4 16v(średnica rur 50mm zamiast 45mm u mnie w serii), całośc zrobiona na rurach 50mm
Awatar użytkownika
_edi
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1707
Rejestracja: 10 kwie 2009, 9:19
Lokalizacja: Bojszowy Nowe/Tychy

Post autor: _edi »

u mnie wygląda to tak:
tłumik rozprężny zamiast kata + środkowy + seryjny końcowy

No i jest dobrze, bo trochę się odetkało po wypruciu kata, a przede wszystkim cichutko pracuje.
Awatar użytkownika
Luki38
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 231
Rejestracja: 14 lip 2009, 8:27

Post autor: Luki38 »

Proponuję w miejsce kata wstawić strumienicę, zostawić środkowy a końcowy to już zależy od upodobań czy głośniej czy ciszej ja mam seryjny to jest naprawdę cichutko.
i
inco
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1118
Rejestracja: 15 lis 2008, 10:31

Post autor: inco »

Borek tak jak mówisz czyli cały przelot a koniec seria, tylko u mnie seria z 8V a u Ciebie z 16V jestes w stanie opisać róznice?
Mała pasja, często staje się początkiem drogi do spełnienia marzeń.
indywidualizm nie polega na udawaniu zielonego :D
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Ja celowo chcę załozyć serię od 16v bo ma ciut większą średnice rur. Modzenie wydechu na seryjnej cienkiej fifce mija się z celem imo(w kategoriach zysków mocy) a seria 16v ma te 50mm czyli ok 2" co jest powszechnie zalecaną średnicą w 8v małych wolnossakach. Taki wydech robiony na rurach aluminiowanych zamyka się cenowo w ok 500-600zł(oczywiście bez kolektora)
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

[quote="incognito89"]zamiast ori srodkowego wstawie podobnej wielkości ale przelot[/quote]

środkowy tłumik to zawsze przelot :) Mozna zastosowac co najwyzej mniejszy by nie brzeczal wydech.

[quote="Luki38"]Proponuję w miejsce kata wstawić strumienicę[/quote]

Nie polecam w 90% przypadkach strumienica zaburza wykresy przebiegów momentu i mocy co i na drodze sie przedstawia w gorsze osiagi . Tym bardziej gdy reszta to seria. Wprowadzamy spaliny w ruch okrezny niby je napędzamy ale srodkowym i koncowy ostro je hamujemy i robi sie dodatkowe cisnienie w wydechu .

[quote="incognito89"]tylko u mnie seria z 8V a u Ciebie z 16V[/quote]

8V ma rure wlotowa 45 mm 16V ma 50 mm dodatkowo 16V jest luźniejszy.


Sam sie glowie jaki wydech zrobic optymalny dla siebie opcja jaka borek przedstawil jest dobra widziałem nie raz takie rozwiazania w 16V tylko ze zamiast srodkowego dawali w ogole rure ale za to w tedy wydech brzeczał nie mal jak c20xe w oplu :P Wydech to ogolnie ciezki temat do zrobienia by byl dla uha i dla osiagow. Inna rozmowa by byla gdy by wydech byl przygotowywany do jakiś rajdow :P Tez prawda jest ze najwiekszy przyrost mocy na wydechu daje kolektor a reszta wydechu co najwyżej mu w tym pomaga. Bo to on pierwszy wprowadza spaliny i wszystko zalezy w jak szybkim tempie kolektor sie napelnia gazami i przekazuje je dalej .
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
i
inco
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1118
Rejestracja: 15 lis 2008, 10:31

Post autor: inco »

chodzi mi o to czy jak wytne kata i srodkowy a koncowy bedzie seria z 6n czy bedzie wyrczal glosno ;/ bo nie moge juz tego sluchac ultera koncowego..
Mała pasja, często staje się początkiem drogi do spełnienia marzeń.
indywidualizm nie polega na udawaniu zielonego :D
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

Troche głośniej bedzie i bedzie brzeczec. Ale mozesz sprobowac to nam pokazesz jak to brzmi :D
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

[quote="TOFIK_6n2"]środkowy tłumik to zawsze przelot :) Mozna zastosowac co najwyzej mniejszy by nie brzeczal wydech.[/quote]
g... nie przelot. W środku jest dziurkowana zwężka. Mówiąc o przelocie myslę o perforowanej rurze z upchanym dookoła wyciszeniem bez żadnych zwęzek itp.
incognito89 stawiam że przy tylko końcowym będzie dosyć głośno, ale raczej bedzie to takie rajdowe warczenie a nie wkur... buuuuk jak przy ulterach itp
Awatar użytkownika
elja
Swój
Swój
Posty: 908
Rejestracja: 01 lip 2009, 17:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: elja »

i jeszcze zasada ze im wieksza pucha z tylu tym cichszy i glebszy dzwiek
Awatar użytkownika
Luki38
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 231
Rejestracja: 14 lip 2009, 8:27

Post autor: Luki38 »

TOFIK_6n2 a co myślisz o wstawieniu zwykłej rurki w miejsce kata?
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

Jak najbardziej na plus :)
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
i
inco
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1118
Rejestracja: 15 lis 2008, 10:31

Post autor: inco »

na samym seryjnym powiadacie dosyć głosno cholera jakbyscie mi wytlumaczyli jak glosno ale sie nie da obchodzi mnie zeby bylo ciszej niz mam teraz;/
Mała pasja, często staje się początkiem drogi do spełnienia marzeń.
indywidualizm nie polega na udawaniu zielonego :D
Awatar użytkownika
_edi
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1707
Rejestracja: 10 kwie 2009, 9:19
Lokalizacja: Bojszowy Nowe/Tychy

Post autor: _edi »

powiem Ci co mi powiedział gość od tłumików kiedy szukałem rozwiązania mojego problemu (miałem urwany końcowy, więc była tragedia, a przy okazji chciałem pozbyć się kata):
:Jeśli nie zależy Ci na osiągach, a tylko na tym żeby było ciszej, nie dawaj strumienicy bo może być rezonans." Tłumik rozprężny który mam u siebie wstawiony w miejscu katalizatora poza działaniem podobnym do strumienicy, jest dodatkowo wyciszony, więc tego problemu nie mam :) Reszta to seryjny środkowy i seryjny końcowy i jest cichutko jak przy seryjnym wydechu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ dolotowy + wydechowy”