[quote="incognito89"]zamiast ori srodkowego wstawie podobnej wielkości ale przelot[/quote]
środkowy tłumik to zawsze przelot

Mozna zastosowac co najwyzej mniejszy by nie brzeczal wydech.
[quote="Luki38"]Proponuję w miejsce kata wstawić strumienicę[/quote]
Nie polecam w 90% przypadkach strumienica zaburza wykresy przebiegów momentu i mocy co i na drodze sie przedstawia w gorsze osiagi . Tym bardziej gdy reszta to seria. Wprowadzamy spaliny w ruch okrezny niby je napędzamy ale srodkowym i koncowy ostro je hamujemy i robi sie dodatkowe cisnienie w wydechu .
[quote="incognito89"]tylko u mnie seria z 8V a u Ciebie z 16V[/quote]
8V ma rure wlotowa 45 mm 16V ma 50 mm dodatkowo 16V jest luźniejszy.
Sam sie glowie jaki wydech zrobic optymalny dla siebie opcja jaka borek przedstawil jest dobra widziałem nie raz takie rozwiazania w 16V tylko ze zamiast srodkowego dawali w ogole rure ale za to w tedy wydech brzeczał nie mal jak c20xe w oplu

Wydech to ogolnie ciezki temat do zrobienia by byl dla uha i dla osiagow. Inna rozmowa by byla gdy by wydech byl przygotowywany do jakiś rajdow

Tez prawda jest ze najwiekszy przyrost mocy na wydechu daje kolektor a reszta wydechu co najwyżej mu w tym pomaga. Bo to on pierwszy wprowadza spaliny i wszystko zalezy w jak szybkim tempie kolektor sie napelnia gazami i przekazuje je dalej .