Strona 1 z 2

VAG COM 311

: 18 lut 2010, 13:49
autor: drago
Witam,
Mam pytako co jest w stanie odczytać VAG COM w ww wersji w VW Polo 6N z 96roku.
Dodam że mam liczniki oryginalne przed liftem, ABS, Immo, brak AIRBAG, klimatyzacji
Czy INSTRUMENTS powinien dać sie odczytać czy to dopiero w nowych zegarach?

Re: VAG COM 311

: 18 lut 2010, 14:44
autor: foxmen1
Podłącz to się przekonasz. Najprostsze rozwiązanie.

Złota zasada forum mówi: Jak nie masz nic mądrego do powiedzenia, to nie pisz i nie siej zamętu.
czaja454

Re: VAG COM 311

: 18 lut 2010, 20:15
autor: drago
[quote=""foxmen1""]Podłącz to się przekonasz. Najprostsze rozwiązanie.[/quote]


Masz mnie za totalnego ignoranta?? Podłączyłem się i nie udało mi się odczytać. Dlatego pytam innych..
A na marginesie jeśli nie masz konkretnej odpowiedzi to po co piszesz..?

Re: VAG COM 311

: 18 lut 2010, 21:19
autor: czaja
Tak jak pisałem w mailu :)
Niezależnie od rocznika dla 6N VAG-COM odczytuje następujące sterowniki:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Chassis Type: 6N1 - VW Polo
Scan: 01,02,03,15,17,19,25,35,41,45,46,55
Do tej pory podłączałem chyba 4 czy 5 aut z zegarami sprzed liftu i z żadnymi nie udało mi sie połączyć :)

Re: VAG COM 311

: 18 lut 2010, 22:02
autor: foxmen1
[quote=""drago""][quote=""foxmen1""]Podłącz to się przekonasz. Najprostsze rozwiązanie.[/quote]


Masz mnie za totalnego ignoranta?? Podłączyłem się i nie udało mi się odczytać. Dlatego pytam innych..
A na marginesie jeśli nie masz konkretnej odpowiedzi to po co piszesz..?[/quote]

A po co kolega odrazu pazurki wystawia? :-D
Przecież w pierwszym poście nie napisałeś, że podłączyłeś. Pozdrawiam i życzę powodzenia.

Re: VAG COM 311

: 19 lut 2010, 8:15
autor: savic
spróbuj w opcjach protokołu zmienić Start Baud na 9600 i pokombinować z KWP

Re: VAG COM 311

: 19 lut 2010, 8:18
autor: czaja
[quote=""savic""]spróbuj w opcjach protokołu zmienić Start Baud na 9600 i pokombinować z KWP[/quote]
A to czego się tyczy?? Bo nie czaje :) Czyżby zmiana opcji poprawiała łączność ze starymi zegarami?

Re: VAG COM 311

: 19 lut 2010, 8:39
autor: savic
niektóre sterowniki potrzebują innych prędkości połączenia i dlatego nie chcą się łączyć w standardowych ustawieniach , ja mam tak u siebie ze sterem motorowni (magnetti mareli) nie pogadasz dopóki nie zmienisz ustawień

Re: VAG COM 311

: 19 lut 2010, 8:59
autor: czaja
Aaaaa widzisz :) Człowiek uczy się całe życie. Trzeba będzie przetestować.

Re: VAG COM 311

: 19 lut 2010, 12:11
autor: drago
ja na razie nie będę tego testował bo muszę rozwiercić urwana śrubę przy osłonie od kolektora..za dużo kombinowałem (mialem spory odstęp miedzy osłona i tym wężem odbierającym ciepło z kolektorem - oprócz ciepłego powietrza brał też zimne przez co co nie co mogło być nie dogrzewane)
ale jak przetestujesz tego sposoba Czaja daj znać;) będę wdzięczny - mam te zegary przed liftem:D
Musi się dać jakoś połączyć - skoro wiara jakoś zmienia przebiegi..:)
Dobrze kombinuję?

Re: VAG COM 311

: 19 lut 2010, 12:45
autor: Wihajster
[quote=""drago""]ja na razie nie będę tego testował bo muszę rozwiercić urwana śrubę przy
Musi się dać jakoś połączyć - skoro wiara jakoś zmienia przebiegi..:)
Dobrze kombinuję?[/quote]
w tym roczniku nie da sie bez wyjmowania licznika

Re: VAG COM 311

: 19 lut 2010, 12:59
autor: vjarecki
Tak jak już napisał savic niektóre sterowniki wymagają wolniejszej transmisji danych, dlatego trzeba zmniejszyć w ustawieniach portu obsługującego kabel na 9600 lub mniej. Tak jest nie tylko w przypadku 6N, zdarza się, że w jednym samochodzie są sterowniki z różnymi prędkościami transmisji.
[quote=""drago""]Musi się dać jakoś połączyć - skoro wiara jakoś zmienia przebiegi..[/quote] Do tego celu wykorzystuje się całkowicie inny kabel jak i inne oprogramowanie.

Re: VAG COM 311

: 19 lut 2010, 13:09
autor: borys_wrocek
powinno dać się wejść, w engine i ABS, nic więcej.
U mnie da się jeszcze zegary i klimę :]

Re: VAG COM 311

: 19 lut 2010, 13:26
autor: drago
borysek a masz zegary przed czy po lifcie?

A)
Obrazek

B)
Obrazek



Ja mam ten pierwszy i domyślam się że te nie maja podpięcia pod linie diagnostyczną VAG i jedynie mają osobne złącze ale trzeba wyjmować licznik.

Re: VAG COM 311

: 19 lut 2010, 15:02
autor: marcin86
Napisal w pierwszym poscie ze przed liftem. Czytac panowie.
Sprawdzalem pare samochodow VAGiem i w zadnym nie udalo mi sie podlaczyc. Jedynie w A4 sie dalo jak narazie.