Jak ustawic wskazowki w liczniku ?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Jak ustawic wskazowki w liczniku ?

Post autor: paffcio »

Witajcie, zmieniałem dzis podswietlenie w liczniku w 6N po lifcie...

Problem jest nastepujacy, po wlaczeniu zaplonu slychac mechanizm od wskazowek przez 1 sekunde...

wczesniej tego nie bylo pozatym jest jakis spobob zeby rowno skalibrowac wskazowki ? zeby nie bylo przeklaman ?

Pzdr :)
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Auto mapa pokazuje dokładnie szybkość ale to tak dla wiadomości.A vagiem podczas jazdy możesz sprawdzić.
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

nie da sie jakos recznie tego ustawic ? dlaczego za kazdym razem gdy wlaczam zaplon slychac jakby sie resetowaly wskazowki ?

btw. wlasnie zamowilem kabelek OBD2
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote="Paffcio"]dlaczego za kazdym razem gdy wlaczam zaplon slychac jakby sie resetowaly wskazowki ?[/quote]
Które wskazówki?,obrotomierz,licznik,temp,paliwo.
Licznik MotoMeter będzie trudno skalibrować a licznik VDO nie powinno być problemu.
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

Paffcio po podaniu zasilania silniki krokowe od obrotów i prędkości ustawiają się w pozycji zerowej, bez zasilania opadają niżej.
Załóż wskazówki, przekręć kluczyk na zapłon, wskazówki drgną i się ustawią potem dokręć je żeby pokazywały 0 na tarczy.
Sprawdź kilka razy do momentu aż same po zapłonie ustawią się w pozycji zerowej na tarczy.
Wskaźnik paliwa bez VAG-a musisz ustawić niestety na oko, natomiast temperatury ustawisz na 90' po dłuższym nagrzaniu silnika (do momentu włączenia wentylatora na 2 bieg)
Jak będziesz miał fejsa to sobie potem zweryfikujesz
C
Ciapek01
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 723
Rejestracja: 03 maja 2009, 17:50
Lokalizacja: Krakow_Lezajsk
Kontakt:

Post autor: Ciapek01 »

kolego mialem ten sam problem.

ja zrobilem tak
po ustawieniu mialem predkosciomierz cofniety o 45 km do tylu i tak oblecialem grilla klubowego w kluczach :) sprawdzilem na zasadzie ( " Rafal192 jestes na cb? sluchaj powiedz mi ile jedziesz :) " ) obrotomierz ustawilem po kilku probach. zapamietalem ile mialem mniej wiecej obrotow na biegu jalowym i tak ustawilem. nadal mam problemy z temperatura bo wskazuje mi 70, bak paliwa wskazuje minimalnie mniej niz stan faktycznyale to akurat dobrze :)
Plawniowice09 / Klucze09 / Rajcza09 / Klucze10 / Kozienice10 / Pławniowice10 / Ślesin11 / Ślesin12 / Ślesin13 / ...

było: Polo 1.7 SDI AKU - http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 29&t=16028
jest: Golf IV Variant 1.9 TDI AHF
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Jak już będziesz miał zamówiony interfejs to przetestujesz VAG'iem zegary i będziesz wiedział o ile masz przesunięte wskazówki. Potem tylko je odpowiednio przestawic w jedną lub druga stronę.
Awatar użytkownika
bialas313
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 208
Rejestracja: 07 gru 2008, 11:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: bialas313 »

Witam! Mam zegary po lifcie chyba MotoMeter. Po naprawie przycisku kasowania dystansu dziennego złożyłem licznik i zaczęły się problemy z obrotomierzem. Otóż po ustawieniu ich jest dobrze dopóki nie włączę ponownie zapłonu. Słychać takie jakby bzyczenie i wskazówka delikatnie się cofa i tak cały czas... czasem rozkładam i ustawiam z nadzieją że już tak zostaną ale lipa, przeczytałem o sprawdzaniu VAG, można coś z tym zrobić. :niewiem:
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

PRzestestuj VAGiem i będziesz wiedział co jest nie tak.
Awatar użytkownika
bialas313
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 208
Rejestracja: 07 gru 2008, 11:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: bialas313 »

[quote="czaja"]PRzestestuj VAGiem i będziesz wiedział co jest nie tak.[/quote]

Dzięki nie pomyślałem żeby je VAGiem przetestować, :banghead: pewnie dlatego, że od niedawna mam kabelek i cały czas się uczę (jeszcze raz bardzo bardzo wielkie dzięki za paczuszke VAG, bardzo mi pomaga) a warunki mam kiepskie bo lapek mam na wycieńczeniu i bateria kilka minutek 3ma więc pod blokiem za dużo nie zdziałam... Czasem zjeżdżam (raz na miesiąc) do rodziców a tam dom z garażem i prąd w garażu i można dłużej posiedzieć:) Postaram się do tego samemu dojść i nie dać plamy :oki: Pozdro
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote="bialas313"]więc pod blokiem za dużo nie zdziałam[/quote]
Może jakiś sąsiad z parteru poratuje cię prądem i przedłużaczem.
Wchodzisz w VAG-COM potem Select Control Module --> Potem Instruments (17 mają oznaczenie) itam masz output test. Tyle :)
Awatar użytkownika
bialas313
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 208
Rejestracja: 07 gru 2008, 11:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: bialas313 »

czaja :bow: :bow: :bow:
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

bialas313
Zegary powinny tylko raz się restartować po wpięciu instalacji, po przekręceniu stacyjki silniczki krokowe się zerują (zastosuj moją pierwszą poradę z tego tematu). W kwestii ustawienia tych wskazówek Vag nic nie pomoże.

Jeżeli resetuje się licznik dziennego przebiegu to znak, że zanika zasilanie stałe - sprawdzić bezpiecznik od zegarów na listwie pod kierownicą i klemy na akumulatorze.

Natomiast do laptopa proponuję kupić przetwornicę samochodową wejście 12V (wtyczka zapalniczki) wyjście regulowane 15, 16, 18, 19, 20, 22, 24V (8 wymiennych standardowych końcówek do laptopów) koszt na allegro ok 30zł
Obrazek
Awatar użytkownika
bialas313
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 208
Rejestracja: 07 gru 2008, 11:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: bialas313 »

[quote="vjarecki"]zastosuj moją pierwszą poradę z tego tematu[/quote]
Tak robiłem już kilka razy ale zrobię jeszcze raz:) Chodzi o to, że ustawię je idealnie na włączonym zapłonie na 0, ale po jakimś czasie się przestawia, za każdym razem gdy włączam zapłon troszeczkę się cofa w przeciwną stronę do ruchu wskazówek zegara. Jak bym ich nie przestawiał to w końcu wykonały by obrót o 360 stopni i wróciły do punktu 0:)

[quote="vjarecki"]Jeżeli resetuje się licznik dziennego przebiegu to znak, że zanika zasilanie stałe - sprawdzić bezpiecznik od zegarów na listwie pod kierownicą i klemy na akumulatorze[/quote]
Takiego problemu nie mam, wszystko działa idealnie i nie mam z zegarami problemu, tylko ten obrotomierz :niewiem:

[quote="vjarecki"]Natomiast do laptopa proponuję kupić przetwornicę samochodową wejście 12V (wtyczka zapalniczki) wyjście regulowane 15, 16, 18, 19, 20, 22, 24V (8 wymiennych standardowych końcówek do laptopów) koszt na allegro ok 30zł
Obrazek[/quote]
To chyba jest najlepsze rozwiązanie mojego problemu z laptopem, ale jakoś nie brałem tego wcześniej pod uwagę. Tylko, że ja mam w zasilaczu na out 18,5 V. Będzie pasowało?? Chyba, że może takie urządzonko lepsze by było
http://www.allegro.pl/item1039050024_pr ... c_75w.html
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

[quote="bialas313"]troszeczkę się cofa w przeciwną stronę do ruchu wskazówek zegara.[/quote] Czasem tak jest, ale to jest milimetr, dwa nie więcej taka niedokładność układu zerującego.
[quote="bialas313"] Jak bym ich nie przestawiał to w końcu wykonały by obrót o 360 stopni [/quote] Nie ma takiej możliwość, układ zawsze oscyluje w granicach + - 0.

[quote="bialas313"]ja mam w zasilaczu na out 18,5 V. Będzie pasowało[/quote] Nie ma znaczenia dasz mu 18V czy 19V to jest tylko 0,5V różnicy -będzie działało.
Przetwornica, którą podałeś (240V/75W) pójdzie z dymem, jest za słaba do zasilacza laptopa, pobierają one średnio 240V/350W na wyjściu 19V/3,5A
Nie kombinuj, podana przeze mnie przetwornica ma 80W przy napięciu 18V/4,5A przy 19V/4,2A (prawo Ohma).
ODPOWIEDZ

Wróć do „nadwozie + wnętrze”