Strona 1 z 1

cewka zaplonowa w AER 1.0

: 06 gru 2009, 19:57
autor: drago
mam pytanko, podejrzewam ze problem z odpalaniem u mnie w poli powoduje cewka (wymienione juz przewody kopolka palec czujnik temp) Wiecie moze gdzie w poznaniu mozna tanio znalesc takowa cewke zaplonowa? ewentualnie jakie moga byc obiawy wyrobionego bendiksu lub szczotek? Autko w cieple dni odpala w normalny sposob gorzej w niskich tem i przy deszczu..

Re: cewka zaplonowa w AER 1.0

: 06 gru 2009, 21:29
autor: sidewinder3
Zamiast wymieniać niepotrzebnie cewkę mógłbyś najpierw ją sprawdzić.
Cytując za "Sam naprawiam Volkswagen Polo od IV 1994 do X 2001":
Sprawdzanie zintegrowanej
cewki zapłonowej

Zintegrowana cewka zapłonowa znajduje się na przegrodzie czołowej w przedziale silnika i łączy w jednej obudowie cewkę zapłonową, sterownik i moduł wzmocnienia.
• Odłączyć od zintegrowanej cewki zapłonowej złącze i przewód wysokiego napięcia.
• Podłączyć omomierz do zacisków 1 i 15 (rys. V28-0825). Zmierzona rezystancja powinna wynosić 0,5-0,7 Ω.

Sprawdzenie rezystancji uzwojenia wtórnego cewki zapłonowej
• Podłączyć omomierz do zacisków 15 i 4 (rys. V28-0825). Zmierzona rezystancja powinna wynosić 3-4 kΩ.
• Jeśli nie zostaną uzyskane właściwe wartości, należy wymontować zintegrowaną cewkę zapłonową i odkręcić moduł wzmocnienia, patrz rysunek N28-0012 „Elementy układu zapłonowego".
Ponownie zmierzyć rezystancję i jeśli będą odpowiadały właściwym wartościom, sprawdzić moduł wzmocnienia, w przeciwnym razie wymienić zintegrowaną cewkę zapłonową.
Polecam zajrzeć na stronę 70 i 71 niniejszej publikacji. Może w ten sposób unikniesz niepotrzebnych wydatków.
A jak się okaże że masz jednak trafioną cewkę to zapraszam na PW bo mam jedną taką na handel ;)

Re: cewka zaplonowa w AER 1.0

: 06 gru 2009, 21:51
autor: drago
oki i thx:D za info:) mysle ze sie i tak odezwe po sprawdzeniu poniewaz ta moja jest z wierzchu delikatnie w kilku miejscach przypekana