Strona 1 z 1
Po rozgrzaniu szarpie, nierówno pracuje....
: 20 lis 2009, 13:42
autor: gagat
Witam
Mam mały problem, jestem szczęśliwym posiadaczem Polo Classic 1,6 benz. Ostatnio mam problem z pracą silnika a mianowicie gdy się rozgrzeje zaczyna szarpać nierówno chodzić, wrażenie jak by co chwile na 3 gary chodził. Jak zimny wszystko ok. Polo mam w gazie ale dodaję że sytuacja jest taka sama na paliwie i na gazie. Po rozgrzaniu na wolnych obrotach słychać jak by lekkie strzelanie w rurę wydechową. proszę o pomoc
patryk
Re: Po rozgrzaniu szarpie, nierówno pracuje....
: 20 lis 2009, 14:26
autor: Bruczyk
Obstawiam generator halla
Re: Po rozgrzaniu szarpie, nierówno pracuje....
: 04 sty 2010, 6:42
autor: marcin86
Podepnij go pod kompa bedziesz wiedzial czy to hall.
Re: Po rozgrzaniu szarpie, nierówno pracuje....
: 27 wrz 2010, 22:40
autor: wegi3
Witaj ! Miałem ten sam problem . A problem w tym ze masz napewno poduszke pod silnikiem do wymiany i musisz wyregulować obroty bo mozesz mieć taka czesc wyrąbana która odpowiada za ustalenie odpowiednich obrotów ! Ja pojechalem do goscia i powiedzial mi ze ta cześc kosztuje 700 zł a to malutka kosta i mi porposty ten wezyk wyciagnal fakt ma obroty 1100 ale silnik pracuje równo i w sodku nic nie trzesie nic nie rzuca ! Pozdrawiam udanej diagnostyki
Re: Po rozgrzaniu szarpie, nierówno pracuje....
: 28 wrz 2010, 18:49
autor: marcin86
Dalej twierdze ze trzeba go podpiac pod kompa, ta usluga kosztuje ok 50 pln, chyba ze znajdzesz w swojej okolicy kogos z VAG'iem, to pewnie za piwko. W kazdym razie, w moim przypadku jak samochod wziolem w swoje rece. To do roboty wlasnie byly obroty silnika. Wystarczylo wyczyscic przepustnice, wziolem do domu to cale ustrojstwo, wyczyscilem w benzynie ekstrakcyjnej.
Rozebralem takze ta czesc niby elektroniczna, znajduja sie w niej po prostu listwy oporowe, niby potencjometry suwakowe, jest to informacja dla komputera o kacie wychylenia przepustnicy, oraz na ich podstawie komputer steruje silnikiem krokowym, odpowiedzialnym za trzymanie obrotow, a przez to ze przepustnica jest brudna nie domyka sie calkowicie i to powoduje falowanie obrotow.
Zalozylem, nawet nie robiac adaptacji obroty sie ustabilizowaly. Pojezdzilem troche i jest juz wszystko w normie. Zrob to samo, bedzie Cie to kosztowalo w sumie tyle co Twoj czas i koszta zakupu benzyny ekstrakcyjnej i ew pendzelka malarskiego.