Strona 7 z 7

Re: Wszystko o: układ chłodzenia

: 25 mar 2014, 20:48
autor: grzesznik55
[quote="Marcin86c"][quote="grzesznik55"]na krótko załącza się, może nowy czujnik do dupy?
[/quote]
możliwe
jakiś tańszy zamiennik włożyłeś?[/quote]
nie wiem, dałem ze 35zł

Re: Wszystko o: układ chłodzenia

: 26 mar 2014, 7:32
autor: Anonymous
35 to nie majątek więc można kupić jeszcze jeden albo coś innej firmy

Re: Wszystko o: układ chłodzenia

: 11 wrz 2014, 14:33
autor: Crazy
grzesznik55
Jak wkręcałeś czujnik do chłodnicy zaglądałeś do środka?
ObrazekObrazek
jak widać na załączonych zdjęciach odkłada się brud, i czujnik nie nagrzewa się.
Jak chcesz sprawdzić czujnik - nagrzej go zapalniczką, lub palnikiem. Oczywiście musi być wpięta wtyczka.

Re: Wszystko o: układ chłodzenia

: 25 mar 2016, 10:41
autor: patrycju5z
Dostanę jeszcze gdzieś nowe dedykowane gumowe rury do chłodzenia, czy raczej użyć jakiś uniwersalnych i dopasować?
Mam dziury w dwóch rurach i temperatura dość wysoko skacze. Czas na wymianę.

Re: Wszystko o: układ chłodzenia

: 25 mar 2016, 22:02
autor: Bruczyk
a ile tych rur chcesz? mało stoi na szrotach polówek?

Re: Wszystko o: układ chłodzenia

: 25 mar 2016, 22:16
autor: patrycju5z
W mojej okolicy żadna nie stoi...

kupiłem kilka węży w sklepie motoryzacyjnym mniej więcej dopasowując kształty i średnice. Zamontowane, jutro zalewam płynem chłodzącym i odpowietrzam. Z tego co czytałem na forum to są różne metody na odpowietrzenie, mam nadzieje ze dam rade :-)

Re: Wszystko o: układ chłodzenia

: 25 mar 2016, 22:21
autor: Bruczyk
podstawa to ogrzewanie na full.

ja zazwyczaj odkręcam odpowietrznik i zalewam płynem aż z niego nie zacznie się sączyć później zakręcam i odpalam silnik i co jakiś czas aż do włączenia wentylatora odkręcam odpowietrznik


Jak Ci trzeba jakiś części to mam ich pod dostatkiem a daleko nie masz

Re: Wszystko o: układ chłodzenia

: 26 mar 2016, 11:00
autor: patrycju5z
Bruczyk, bardzo Ci dziękuję. Z pewnością skorzystam bo próbuję ponownie doprowadzić auto do przyzwoitego stanu.
podstawa to ogrzewanie na full.
ja zazwyczaj odkręcam odpowietrznik i zalewam płynem aż z niego nie zacznie się sączyć później zakręcam i odpalam silnik i co jakiś czas aż do włączenia wentylatora odkręcam odpowietrznik
Czyli:
1. odkrecasz odpowietrznik,
2. nastepnie wlewasz płyn do zbiorniczka na wyłączonym silniku.
3. potem zakrecasz korek zbiorniczka na plyn.
4. czekasz az powietrznie ujdzie tym odpowietrznikiem.
5. zakrecasz odpowietrznik
6. uruchamiasz silnik
7. nawiew na full
8. i co jakiś czas otwierasz odpowietrznik ?

Czyli generalnie wszystko na zamknietym zbiorniczku na płyn ?

Re: Wszystko o: układ chłodzenia

: 26 mar 2016, 11:51
autor: Bruczyk
[quote="patrycju5z"]Czyli:
1. odkrecasz odpowietrznik,
2. nastepnie wlewasz płyn do zbiorniczka na wyłączonym silniku.
3. potem zakrecasz korek zbiorniczka na plyn.
4. czekasz az powietrznie ujdzie tym odpowietrznikiem.
5. zakrecasz odpowietrznik
6. uruchamiasz silnik
7. nawiew na full
8. i co jakiś czas otwierasz odpowietrznik ?

Czyli generalnie wszystko na zamknietym zbiorniczku na płyn ?[/quote]

Nawiew włączony być nie musi ale cięgno ciepłe/zimne musi być ustawione na ciepłe od samego początku
jak zakręcisz zbiorniczek musisz uważać na ciśnienie płynu który z odpowietrznika może polecieć gorący.

a tak to wszystko się zgadza:)

Re: Wszystko o: układ chłodzenia

: 26 mar 2016, 21:10
autor: patrycju5z
Odpowietrzenie opanowane. trochę pojeździłem aby się ułożyło. Poza tym auto odpaliłem pierwszy raz od 5 miesięcy, musiałem przepalić wodę z rury po ziemie itp.. Drugi problem jaki mnie trochę martwi to skacząca temperatura wody. Manewry na parkingu i już temperatura ostro w prawo, załącza się wentylator i temperatura spada... Muszę sprawdzić termostat.