Włącznik wentylatora chłodnicy a temperatura :)

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
peeeteeer
Początkujący
Początkujący
Posty: 102
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:38
Lokalizacja: Świdnica & Wrocław

Włącznik wentylatora chłodnicy a temperatura :)

Post autor: peeeteeer »

Krótkie pytanie:
Przy jakiej temperaturze silnika włącza się u Was wentylator chłodnicy?

Pytam, bo u mnie dzieje się to przy ~108*C... A wyłącza się koło 100*C według wskazań licznika. Dodam, że czujnik od temp. jest świeżo wymieniony.
Nie chciałbym zaszkodzić silnikowi, bo według mnie to trochę za wysoka temperatura :(
"Piotrek... Nie gazuj małego" :D

Było Polo 1,0 AAU `92...
było Polo 1,3 AAV `92...
jest... Ford Mondeo 1,8TD `95...
C
Changeman
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 61
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Changeman »

U mnie jest mniej wiecej to samo ze ponad 100 z hakiem sie włącza. Ponizej 100 gasnie. Na nastepnym spocie zobaczysz, zostawie odpalona bestje na postoju 8-)
Awatar użytkownika
peeeteeer
Początkujący
Początkujący
Posty: 102
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:38
Lokalizacja: Świdnica & Wrocław

Post autor: peeeteeer »

Ale czy tak na bank ma być?? :hmm:
W moim poprzednim Polo taka temperatura "zdarzyła się" raz - gdy zawiesił się włącznik wentylatora!! :nono:

A tak cały czas wskazówka "stała" na 90*C...
Zobaczymy :P Najwyżej będę mostkował ten włącznik stojąc we wrocławskich korkach :P Kabelek już w aucie leży ;)
"Piotrek... Nie gazuj małego" :D

Było Polo 1,0 AAU `92...
było Polo 1,3 AAV `92...
jest... Ford Mondeo 1,8TD `95...
C
Changeman
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 61
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Changeman »

W tygodniu jak bede gdzies smigal to zwroce na to uwage dokladniej. I zdam relacje albo tutaj albo na spocie. Zobaczymy kiedy uda sie cos skleic 8-)
Awatar użytkownika
BALON
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 572
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:49
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: BALON »

[quote="peeeteeer"]Pytam, bo u mnie dzieje się to przy ~108*C... A wyłącza się koło 100*C według wskazań licznika[/quote]
z tego co wiem to w VW załancza sie wentylator przed 100*C
od kąd ci sie tak dzieje :?:
ze swojego doświadczenia :hmm: wiem że czyjnik w chłodnicy sie albo zdupi całkowicie i nie działa
albo działa poprawnie niespotkałem sie zeby załanczał przy jakiejś wyższej temperaturze
a jak dojdzie ci tak wysoko temperatura to węże od chłodnicy masz twarde :?:
ja bym raczej szukał winy czujnik temperatury lub zegar :mrgreen:
Było 86c coupe 1985r <!-- s]
Awatar użytkownika
Odi
Początkujący
Początkujący
Posty: 172
Rejestracja: 14 lis 2008, 15:34
Lokalizacja: Piła (WLKP)

Post autor: Odi »

U mnie załącza się trochę powyżej 90*.
Awatar użytkownika
peeeteeer
Początkujący
Początkujący
Posty: 102
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:38
Lokalizacja: Świdnica & Wrocław

Post autor: peeeteeer »

[quote="BALON"]masz twarde :?: [/quote]
Są gorące ;) Czujnik od temp. jest nowy więc powinien działać dobrze ;)
A w korkach potrafi nawet lekki dymek się spod maski wydostawać więc coś nie teges jest ;)
"Piotrek... Nie gazuj małego" :D

Było Polo 1,0 AAU `92...
było Polo 1,3 AAV `92...
jest... Ford Mondeo 1,8TD `95...
Awatar użytkownika
BALON
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 572
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:49
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: BALON »

[quote="peeeteeer"]A w korkach potrafi nawet lekki dymek się spod maski wydostawać więc coś nie teges jest[/quote]
no to już teraz wszystko jasne :gitara:
zobacz czy jak sie auto zagrzeje to wokół czyjnika w chłodnicy chłodnica jest gorąca :hmm:
wymieniaj czujnik i sprawa załatwiona :gitara:
Było 86c coupe 1985r <!-- s]
Awatar użytkownika
Liwio
Początkujący
Początkujący
Posty: 167
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:09
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Liwio »

A ja podłącze sie pod temat bo tez mam problem z temperatura?? :hmm: teraz gdy sa ujemne temperaturki do -6 narazie max :) to temperatura niemoże dogrzac powyżej 70 stopni i tu moje pytananie czy tak ma być czy nie bo mi sie wydaje ze chyba szlak trafił termostat i jest caly czas otwarty obieg na chłodnice ponieważ jak stanołem po przejechaniu 15km to weże na chłodnice były cieple?? ;) I drugie pytanko jak cena nowego i trzecie czy to napewno termostat?? Z gory dzieki za odpowiedź!!
------------->LIWIO<------------
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... 286#p42286 -MOJE POLO
Awatar użytkownika
BALON
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 572
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:49
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: BALON »

[quote="Liwio"]teraz gdy sa ujemne temperaturki do -6 narazie max to temperatura niemoże dogrzac powyżej 70 stopni i tu moje pytananie czy tak ma być czy nie bo mi sie wydaje ze chyba szlak trafił termostat i jest caly czas otwarty obieg na chłodnice ponieważ jak stanołem po przejechaniu 15km to weże na chłodnice były cieple?? I drugie pytanko jak cena nowego i trzecie czy to napewno termostat[/quote]

skoro ci sie niedogrzewa i masz oba węże ciepłe to niema sie nad czym zastanawiać :P
termostat do wymiany :gitara:
niepamiętam dobrze ale chyba 20-30zeta max
Było 86c coupe 1985r <!-- s]
S
Seku
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 02 gru 2008, 19:13

Post autor: Seku »

Witam potrzebuje fotek ew. porządnego opisu sposobu mocowania chłodnicy w polo 86c2f(w 86c była inna). Ostatnio chłodnica odczepila sie z mocowań spadla na jezdnie i niestety nie wiem jak była zamontowana w orginale . W ebooku zdjęcia są niedokładne, także proszę o pomoc
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

na dole jest wsadzana w dziurki a u góry trzyma się na dwóch blaszkach przykręconych do wzmocnienia czołowego
jeżeli jest większa lub coś było nie teges bo tak to nie ma możliwości aby wypadła orginalna chłodnica
p
puca999
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 03 gru 2008, 18:43
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: puca999 »

Witam. Czy mógłbym Was prosic o krótką instrukcję (bądź też nieco rozbudowaną) wymiany termostatu w dieselku 1.4, w polo 86C2F z 1992 roku? Chodzi o umiejscowienie tego termostatu i kolejne kroki podczas jego wymiany ;)
S
Seku
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 02 gru 2008, 19:13

Post autor: Seku »

Jaki płyn zastosować zamiennie za G11( ktory z reszta nie jest juz produkowany). G12 jest dość drogi także raczej jego zakupu chciałbym uniknąć
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

bardzo dobrze w teście autoświata wypadł Borygo Nowy ten różowy przypomina kolorem G11 parametry ma bardzo dobre,
ja taki właśnie zalałem, kuknij sobie na ten test:
Obrazek
civic r18a2/407 1,6 HDi
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”