Strona 6 z 7

Re: [6N] Czyszczenie odmy

: 17 lis 2012, 9:07
autor: rat4
nie wiem jak u was ale u mnie ostra jazda nijak się ma do stanu odmy, jak jest zawalona to i tak będzie, a problem powróci, taka konstrukcja niestety, gdyby ta odma leciała wzdłuż bloku silnika i zbierała jego ciepło to może by coś z tego było a tak to masło wszędzie.
Niby pod korkiem oleju masła nie mam ale odma zasyfiona konkretnie, ale drożna.

Re: [6N] Czyszczenie odmy

: 20 wrz 2013, 23:22
autor: maxxxior
może głupie pytanie ale: Czy jeśli chcę zdjąć i wyczyścić odmę to muszę wcześniej spuścić olej z silnika? Proszę o szybką odpowiedź, ponieważ tylko jutro będę miał kanał i chciałbym to jutro zrobić.

Re: [6N] Czyszczenie odmy

: 20 wrz 2013, 23:57
autor: Jacoo
Nie nie trzeba spuszczać oleju :D

Re: [6N] Czyszczenie odmy

: 18 lut 2014, 16:13
autor: camel19
Orientuję się ktoś jakie są średnice oringów w puszcze od odmy?

Re: [6N] Czyszczenie odmy

: 18 lut 2014, 17:35
autor: siwkins
[quote="camel19"]Orientuję się ktoś jakie są średnice oringów w puszcze od odmy?[/quote]
Oring odmy: 60x4

Re: [6N] Czyszczenie odmy

: 18 lut 2014, 18:58
autor: camel19
Czyli to jest ten większy? Bo jest też mniejszy jak się dowiedziałem z tego tematu bo muszę to wymienić :niewiem:
W sklepie powiedzieli żebym podał wymiary to mi dobiorą.

Re: [6N] Czyszczenie odmy

: 18 lut 2014, 19:39
autor: siwkins
Czyściłem odme jakiś miesiąc temu i był tylko jeden oring taki jak podałem, etka też pokazuje tylko jeden.

Re: [6N] Czyszczenie odmy

: 18 lut 2014, 19:44
autor: camel19
Oki ja też zawsze myślałem że jest jeden ale chciałem się upewnić. Dzięki wielkie za pomoc :piwo:

Re: [6N] Czyszczenie odmy

: 18 lut 2014, 19:47
autor: qwertypol
[quote="siwkins"]Czyściłem odme jakiś miesiąc temu i był tylko jeden oring taki jak podałem, etka też pokazuje tylko jeden.[/quote]

w ETCE są dwa:
- pierścień uszczelniający N 90617501 60x4
- pierścień uszczelniający 036103677 http://transjack.pl/media/catalog/produ ... g_4393.jpg ale równie dobrze możesz tam włożyć oring

najlepiej jedź z odmą do sklepu z uszczelnieniami technicznymi/łożyskami itp to grosze ci dobiorą.

Re: [6N] Czyszczenie odmy

: 18 lut 2014, 20:00
autor: Jabolek
[quote="qwertypol"][quote="siwkins"]Czyściłem odme jakiś miesiąc temu i był tylko jeden oring taki jak podałem, etka też pokazuje tylko jeden.[/quote]

w ETCE są dwa:
- pierścień uszczelniający N 90617501 60x4
- pierścień uszczelniający 036103677 http://transjack.pl/media/catalog/produ ... g_4393.jpg ale równie dobrze możesz tam włożyć oring

najlepiej jedź z odmą do sklepu z uszczelnieniami technicznymi/łożyskami itp to grosze ci dobiorą.[/quote]

panowie, w polo było kilka rodzajów odmy, więc nie ma co się upierać przy swoim.
do silników SPI jest odma "okrągła" i oring 60x4
i jak wyżej kolega napisał
do silników MPI jest odma "prostokątna" - oringi 60x4 i mniejszy 30x28x4

Re: [6N] Czyszczenie odmy

: 18 lut 2014, 20:04
autor: siwkins
[quote="Jabolek"]panowie, w polo było kilka rodzajów odmy, więc nie ma co się upierać przy swoim.
do silników SPI jest odma "okrągła" i oring 60x4
i jak wyżej kolega napisał
do silników MPI jest odma "prostokątna" - oringi 60x4 i mniejszy 30x28x4[/quote]

Dobrze gada, polać mu :good:

Re: [6N] Czyszczenie odmy

: 18 lut 2014, 21:28
autor: camel19
To już wszystko wiadomo. Ja mam mpi więc jutro kupuję dwa i zakładam i mam nadzieję że już będzie sucho :D
Dzięki jeszcze raz za pomoc :bow:

Re: [6N] Czyszczenie odmy

: 06 mar 2014, 18:38
autor: ruwado
A czy wszystkie silniki 1,4 na to cierpią? APQ też?

Re: [6N] Czyszczenie odmy

: 06 mar 2014, 20:31
autor: Jabolek
[quote="ruwado"]A czy wszystkie silniki 1,4 na to cierpią? APQ też?[/quote]
ja bym się pokusił o komentarz w stylu że nie tylko 1,4, a praktycznie wszystkie silniki w Polo cierpią na tę przypadłość ;)
a w szczególności te niedogrzane (czyt. użytkowane w mieście na krótkich odcinkach)

Re: [6N] Czyszczenie odmy

: 06 mar 2014, 22:47
autor: ruwado
[quote="Jabolek"]że nie tylko 1,4, a praktycznie wszystkie silniki w Polo cierpią na tę przypadłość ;)
a w szczególności te niedogrzane (czyt. użytkowane w mieście na krótkich odcinkach)[/quote]no właśnie mój (a właściwie mojej żony tak jeździ). Zastanawiam się, od czego to uzależnić - jedni mają problemy, inni nie. W sumie 2 zimy moje APQ się przeturlało na niedogrzaniu i nic mnie nie trafiło.

A temat akcji serwisowej? jak zlokalizować grzałkę odmy? Bo nawet nie wiem, czy może ją mam.