[6N] Czyszczenie odmy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Jacoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 578
Rejestracja: 20 kwie 2009, 16:35
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

[6N] Czyszczenie odmy

Post autor: Jacoo »

Witam :)
Wiem ze tem temat był poruszany ale jak zwyke interesuje mnie głebsza kwestia. Mianowicie na 1-szy rzut oka "moja" odma nie jest niczym szczególnym zawalona, przynajmniej nie widać żadnego śluzu itp, ale jakis brudek jest :grin:.

1. Czy mozna ten wężyk zdjąc (jest jakis knif? czy poprostu targac;)), przemyc i założyć nie robiąc mu krzywdy (bo wg mnie wtykanie szmatki na srubokrecie jest słabe)? Chodzi głównie o to czy w miejscu gdzie wchodzi w skrzynie korbową sie nie rozciągnie :P nadto :grin:

2. Odma łaczy sie jakby ze skrzynią korbową przez taki "zespół" plastikowych elementów, na ich łączeniu lub na łaczeniu ze silnikiem delikatnie cieknie olej. Mozna to rozkrecic? uszczelnic jakims silikonikiem? czy moge coś zrąbać? Czy należy zwrócić szczegolną ostroznosc zeby sie tam zadne ziarenkno piasku nie dostało?

Pozdrawiam Was :hello:
Awatar użytkownika
sidewinder3
Pan Kubeczek
Posty: 505
Rejestracja: 22 lis 2008, 8:52
Lokalizacja: GA

Post autor: sidewinder3 »

1. Od obudowy filtra odejdzie bez większego problemu, natomiast od skrzyni korbowej (też na wcisk) trzeba będzie nieco więcej siły włożyć a drugie tyle przy zakładaniu :/
Swoję drogę jak zabierasz się za czyszczenie odmy to możnaby i zająć sie wnetrzem obudowy filtra powietrza (a znajdziesz na pewno ślady oleju; i to niemało) czy przepustnicą...
Awatar użytkownika
Jacoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 578
Rejestracja: 20 kwie 2009, 16:35
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Jacoo »

Hehe wnętrze filtra powietrza jest czyszczone regularnie, tak samo jak filtr, a przepustnica swieci sie jak psu jaj... :P
Dlatego teraz czas na odme :) no i to kapanie małe bo małe ale chcialbym zlikwidowac, stąd tez pytanie nr 2 :P
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

chyba lepiej odme odkrecic i odrazu wszystko wyczyscic :?:
ja przynajmniej tak robie od czasu kiedy mi zamarzła i silnik umarł,u ciebie w 1.4 aex sa 2 srubki inbusowe na 6 inbus chyba,odkrecasz filtr powietrza bo lepsze dojascie 5 miniut i odema wyjeta ;)
polecam to zrobic unikniesz problemow zima
Awatar użytkownika
michałoś
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:23
Lokalizacja: ok. Pułtuska, 50km od Warszawy

Post autor: michałoś »

Dużo jest roboty z wykręceniem odmy?

U mnie w tamtym roku też zamarzła ale na szczeście nic poważnego się nie stało, musiałem tylko dolać oleju, a wolałbym tego uniknąć w tym roku.
VW Polo Classic 1.4 60km 97r. || Sprzedane
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

sciagasz filtr powietrza i masz odme przykrecona 2 srubkami inbusowymi.wymacasz odkrecasz i czyscisz,proszta robota tylko dojscie takie sobie ;)
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

czy możecie mi wytłumaczyć "odma zamarzła" ? :) bo jedyne co wiem to, że też mam odmę i wiem że nią wracają spaliny do przepustnicy, więc nie wiem co tam może zamarznąć i czym to skutkuje
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

zamarza woda ktora sie w niej znajduje i inne gowna ktore sie przewijaja przez silnik,generalnie niezły syf sie tam zbiera
Awatar użytkownika
Jacoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 578
Rejestracja: 20 kwie 2009, 16:35
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Jacoo »

Goozik masz racje widzialem tam własnie jakis inbusik i własnie dlatego pytam.
Czyli czyszczenie odmy lepiej zrobić rozkrecając ją :oki:

A jesli kapie mozna zasilikonowac i skrecic? mysle ze nie ma zadnych przeciwskazan, ale wole sie upewnić :-D
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote="TranceMorpher"]Czyli czyszczenie odmy lepiej zrobić rozkrecając ją [/quote]

jej nie rozkrecisz tylko wykrecisz ;)
przy odmie jest oring uszczelniajacy jak wytrzesz syf ktory sie wokół zebrał to nie bedzie leciało,ewentualnie delikatnie silikonem nic jej nie bedzie ;)
albo kup nowy
g
grzybol
Początkujący
Początkujący
Posty: 141
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:00
Lokalizacja: Kolbuszowa/okolice Rzeszowa

Post autor: grzybol »

Witam
Podłącze się pod temat z moim pytaniem. Słyszałem że w starszych silnikach vw był problem z zamarzającą odmą - co skutkowało wywaleniem simeringów np.spod klawiatury i wywaleniem oleju na zewnątrz. Czy w silnikach 1.4 AEX lub 1.6 AEA też może takie coś wystąpić?
Pozdro
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote="Rafals"]Czy w silnikach 1.4 AEX [/quote]
w tym jak najbardziej
[quote="Rafals"]lub 1.6 AEA [/quote]
tu juz rzadziej bo odma jest pełen przelot ze tak powiem ;)
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Może :/. Ja tak miałem ale to przy przedluzonej odmie puszczonej w prawy błotnik tam gdzie ori jest chwytak powietrza do filtra. Na końcu rurki był mini filterek i to na nim zamarzla para i zrobiła lodowy korek. Wywaliło 1.5L oleju przez bagnet, na szczęście zadne uszczelnienia silnika nie uległy uszkodzeniu no i fart ze w pore zauwazyłem ze cos jest nie tak. Nie wiem czy fabrycznie może to zamarznąć jak po bożemu wchodzi do obudowy filtra
Awatar użytkownika
Jacoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 578
Rejestracja: 20 kwie 2009, 16:35
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Jacoo »

Dzieki wszystkim za odpowiedzi :oki:

Wiec czyścimy odmy przed zimą co by nie pozamarzały :good:

Pozdrawiam
J
JaCEkkk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 02 paź 2009, 10:17
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: JaCEkkk »

Witam! HEHEHE TranceMorpher dobrze napisales ale ja nadal nie wiem dokladnie gdzie to jest i nie jestem calkiem pewny jak to wyglada (mam swoja polowke od niedawna i nie wszystko jeszcze oblookalem :-D moze mi ktos jeszcze raz wytlumaczyc jak to wyglada i gdzie dokladnie jest?
Ps. I mam jeszcze takie male pytanie (nie chce zakladac nowego tematu) ma ktos moze na sprzedanie lub wie gdzie mozna kupic sam silencer do tlumika WM Sport?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”