Strona 6 z 7

Re: Wszystko o: hamulce

: 04 sie 2010, 17:47
autor: BALON
ja mam tarcze ATE power disk i klocki TRW :grin:
i nie narzekam :oki:

Re: Wszystko o: hamulce

: 17 sie 2010, 19:29
autor: jarekgol
Mam pytanko, jeżdżę pseudo kombi '83 poj. 1.1 , chciałbym się dowiedzieć jaka powinna być długość przewodów hamulcowych elastycznych na przód i sposób ich mocowania. Ja mam około 27cm, z takimi kółkami gumowymi, ale ostatnio widziałem że trą o koło, są już na nich ślady obtarć. U mnie wiszą 'luzem' tj pomiędzy zaciskiem a połączeniem ze sztywnym nie są do niczego mocowane. A widać jakieś mocowania na dole kolumny.
Ps. jeśli macie namiar na jakiś sklep gdzie takie mają i pasują do tych samochodów, to też poproszę.
Jarek

Re: Wszystko o: hamulce

: 19 sie 2010, 16:12
autor: MAO
Silniczek 1.1 o oznaczeniu HB:
Według katalogu firmy ATE:

- przód 290mm (nr katalogowy 83.6134-0290.3)
Obrazek

- tył 180mm (nr katalogowy 83.6224-0180.3)
Obrazek

W każdym sklepie moto powinni Ci doradzić jakie powinny być przewody do Twojego auta.
Podaj tylko markę oraz rocznik. Nie wiem czy powinny być/są dodatkowe zaczepy na te przewody.

Re: Wszystko o: hamulce

: 19 sie 2010, 17:03
autor: MAO
Widzę, że pomału temat się kończy...

BALON dzięki za odpowiedź na mojego posta.

Wymieniłem przód na ATE PowerDisc i klocki ATE. Przy wymianie stwierdziliśmy, że zaciski też są od ATE.
Na razie hamulce są na dotarciu więc nie mogę nic napisać o efektach. Czeka nas jeszcze wymiana płynu (ATE DOT4) oraz całego tyłu - odstraszają mnie ceny za cały 'kit' 500 pln za koło :o Puste bębny i szczęki 150 pln na koło.

A może ktoś ma jakiś sprawdzony patent na tył? Bo póki co rozważamy cały czas ATE.

Re: Wszystko o: hamulce

: 19 sie 2010, 21:56
autor: BALON
na tył hamulce nie są takie ważne :acute: i moim zdaniem niema potrzeby kupować drogiego ATE
bębny bym kupił jakieś tańsze
a szczęki ferrodo lub bosch

Re: Wszystko o: hamulce

: 20 sie 2010, 10:51
autor: jarekgol
MAO dzięki za odpowiedź.

Czyli w tym modelu te gumowe kółeczka są potrzebne ;-)

Re: Wszystko o: hamulce

: 21 sie 2010, 9:54
autor: MAO
Coś znalazłem:

MOCOWANIE PRZEWODU HAMULCOWEGO
19524
FEBI BILSTEIN

jarekgol wygooglaj i zobacz jak to wyglada.

Tu link do sklepiku jakiegos
http://www.motoneo.pl/m-VW-1989-POLO_86 ... .html#kat1

Re: Wszystko o: hamulce

: 25 lut 2011, 1:27
autor: Twenty
zmuszony jestem wymienić wszystkie przewody hamulcowe :glare: sztywne są skorodowane a elastyczne wyglądają źle bardzo...
tak więc zwracam się do Was z prośbą o pomoc :)

jakie przewody mam konkretnie kupić? (jeśli chodzi o elastyczne to takie 4max z intercars za 16zł nadają się? )
na co zwrócić uwagę wymieniając? (będę to robił sam, na serwis mnie nie stać...)

(przy ręcznym też muszę popracować-działa tylko jak się bardzo mocno naciągnie, ale najpierw te przewody...)

Wymiana przewodów hamulcowych

: 13 kwie 2011, 17:38
autor: Twenty
widzę, że zainteresowania zero, ale napiszę(może komuś się przyda :) )
wymiana przewodów zajęła mi kilka godzin...
wszystkie części nabyłem w IC

Kilka rad:
-wszystkie łączenia, odpowietrzniki itd i trzeba potraktować penetrantem, ja sobie dodatkowo pomogłem palnikiem :crazy:
-dorwać dobre, niewyrobione klucze: 11(końcówki sztywnych, odpowietrzniki przód), 14(końcówki elastycznych), 7(odpowietrzniki tył)
-uwaga na mocowania sztywnych przewodów w podłodze (lubią wychodzić z kawałkami podłogi :mrgreen: )
-przygotować się trzeba na sytuacje kiedy któreś łączenie dwóch przewodów powie NIE i trzeba będzie korzystać z diaxa/brzeszczota
-warto kupić nowe blaszki do mocowań (dwa posty wcześniej widać o czym mowie)-moje z tyłu praktycznie już nie istniały
-przewody "zaginać" na czymś okrągłym ( butelka, kawałek grubej rurki)
-nie bawić się pedałem podczas wymiany-ja sobie zapowietrzyłem pompę :glare:

miłej zabawy, ciężkie to nie jest i nawet bez kanału dało rade

Re: Wszystko o: hamulce

: 17 lis 2011, 23:38
autor: jarzabek
Witam podepnę się pod temat. A mianowicie mam pytanie odnośnie hamulców w polo 2f tylnych. Mam słabe tylne hamulce. cylinderki wymienione szczęki też jeszcze są dobre. Teraz pytanie czemu to nie hamuje? Może to być wina bębnów? a może pompy hamulcowej, serva (też już nie działa jak powinna)?

Re: Wszystko o: hamulce

: 18 lis 2011, 14:13
autor: picksar
jarzabekŚrednica nominalna nowych bębnów wynosi 180mm, średnica graniczna wynosi 181mm. Więc jeśli średnica wewnętrzna bębna jest większa niż średnica graniczna to masz przyczynę słabych hamulców tylnych.

PS: Bierz pod uwagę że mierząc bęben pomiar może być sfałszowany przez rant na brzegu bębna.

Re: Wszystko o: hamulce

: 22 lis 2011, 18:31
autor: raadek1990
Witam wszystkich ktorzy lubia sie szybko zatrzymac :D mam pytanko czy te tarcze:
http://e-autoparts.pl/tarcza-hamulcowa- ... 08443fc7a8
i te klocki:
http://e-autoparts.pl/zestaw-klockow-ha ... 08443fc7a8
pasuja do polo ps kombi gt 1,3 aav bez zadnej zmiany zacisku itp ??:D
i czy po zalozeniu takiego zestawu odczuje znaczna roznice bo teraz jezdze na zwyklych tarczach i tanich klockach i zahamowanie przy 140 km/h to strasznie dluga droga :D oczywiscie hamujac i redukuje do 3 pozniej 2.
robie z moja pola duzo kilometrow codziennie i woleli bysmy byc bezpieczni :D

Re: Wszystko o: hamulce

: 22 lis 2011, 20:26
autor: qboslavo
ATE to najwyższa półka. pamiętaj jednak, że bardzo dużą rolę spełniają opony a często są zapominane, niedoceniane przy polepszaniu drogi hamowania.

Re: Wszystko o: hamulce

: 22 lis 2011, 20:42
autor: Crazy
raadek1990
a nie myślałeś nad wentylowanymi?
i z kolei tylnie "spowalnacze" ci trybią czy po prosu są w aucie?
Ja walnąłem z grubej rury i na tył dałem tarcze, ale może dla 140 km/h to nie opłacalne :D

Re: Wszystko o: hamulce

: 22 lis 2011, 21:59
autor: raadek1990
opony 185/55 drugi sezon dopiero lataja, reczny trzyna takze tyl powinien cos tam hamowac :P tarcze na tyl do aav?:D hahaha chyba troche przesada :D to ma 55KM a nie 250 ;d