Strona 6 z 11
Re: Wszystko o: Pompy paliwa
: 20 kwie 2011, 8:03
autor: grandprix
Pytanie czy jak odłączyć przewody podciśnienia lub ten idący z przepustnicy i na grzybek (regulator ciśnienia) i w miejsce z prawej strony listwy to paliwo będzie wracało do baku tzn Nadmiar ??
Czy to ta druga pompa za kołem odpowiada za powrót paliwa ??
Re: Wszystko o: Pompy paliwa
: 20 kwie 2011, 15:47
autor: lukas2305
grandprix, poczytaj :vinsent: ...pompa za kołem jest ciśnieniowa. "Robi" ciśnienie na wtrysk, a to co nie wleci do silnika wraca do baku (prościej się chyba nie da :glare: ). Pompa w baku jest objętościowa więc odpowiada za podanie odpowiedniej ilości paliwa dla tej ciśnieniowej.
Re: Wszystko o: Pompy paliwa
: 20 kwie 2011, 20:58
autor: qboslavo
[quote=""kaczor13134""]
W dowodzie wbite mam poj 1272 i moc 55kW więc z tego wnioskowałem moje poprzednie słowa. Jeżeli jest inaczej, to kto pomoże mi zidentyfikować moją polówkę i znaleźć pompę paliwa ? zauwazyłem taka zależność że czasami podczas jazdy czuć paliwo czego wcześniej nie było. Czyżby przewody mogłyby przeciekać ? I czy może ktoś wie do czego służą te rurki spod samochodu?[/quote]
może i kiedyś był tam taki silnik jak w dowodzie ten co masz na pewno nim nie jest. ten co masz to ma max 55 ale KM a nie kW ;] pompa paliwa jest mechaniczna, na bloku, to ta "puszka" którą łączy wężyk z filtrem paliwa i dalej wężem do baku. jak czuć paliwo to wtedy najlepiej przeleć od gaźnika przez przewody do baku i sprawdź też pod tylnym siedzeniem otwór gdzie jest pływak.
Re: Wszystko o: Pompy paliwa
: 20 kwie 2011, 21:13
autor: grandprix
Lukas ok
do czego zatem są przewody podciśnienia idące z przepustnicy do grzybka na wtryskach ?? mają jakiś związek z ciśnieniem paliwa ??

zaznaczone kółeczkami
Re: Wszystko o: Pompy paliwa
: 20 kwie 2011, 22:11
autor: lukas2305
ten grzybek przy wtryskach to właśnie regulator ciśnienia paliwa...
Re: Wszystko o: Pompy paliwa
: 20 kwie 2011, 22:23
autor: kolunio21
a ten grzybek o który pytałeś co wchodzi to filtra węglowego to jest odpowietrzenie zbiornika żeby pompa baku nie wciągneła, znam gościa któremu wciągneło bak hehe wyglądał jak by go coś przejechało

Re: Wszystko o: Pompy paliwa
: 21 kwie 2011, 0:05
autor: grandprix
A jeśli tej rurki do grzybka sterującego ciśnieniem nie ma auto może mieć różne problemy ??
Re: Wszystko o: Pompy paliwa
: 21 kwie 2011, 9:44
autor: kaczor13134
OK to szukamy winowajcy. Kabelek podpiąłem i niestety nadal nie uruchamia się na benzynie. Teraz sprawdzę pompę tą przy silniku czy nie cieknie , a ta druga jest pod siedzeniem z tyłu tak? razem z pływakiem i jakoś specjalnie ją się wyjmuje ??
Re: Wszystko o: Pompy paliwa
: 21 kwie 2011, 9:52
autor: czmc
[quote=""kaczor13134""]OK to szukamy winowajcy. Kabelek podpiąłem i niestety nadal nie uruchamia się na benzynie. Teraz sprawdzę pompę tą przy silniku czy nie cieknie , a ta druga jest pod siedzeniem z tyłu tak? razem z pływakiem i jakoś specjalnie ją się wyjmuje ??[/quote]
pływak/pompka jest wkręcony w bak ... podniesiesz siedzenie to zobaczysz, że na obwodzie są wycięcia, którymi możesz się posłużyć do odkręcenia ( złap kombinerkami za obwód i spróbuj przekręcić (w lewo) a jak nie dasz rady to sposób debila (młotek i przecinak) i pobijać aby się odkręciło... wyjmujesz powoli do góry, do poziomu pompki wyjdzie lekko, później uważaj na przewody i kostkę i na końcu na sitko bo może Ci odpaść i zostanie w baku (da się wyjąć ale można się napocić), mijasz sitko i przechylasz aby wyszedł pływak...
Re: Wszystko o: Pompy paliwa
: 21 kwie 2011, 10:45
autor: lukas2305
[quote=""grandprix""]A jeśli tej rurki do grzybka sterującego ciśnieniem nie ma auto może mieć różne problemy ??[/quote]
mogą być problemy z pracą silnika. Może mieć albo za wysokie ciśnienie paliwa albo za niskie...
Re: Wszystko o: Pompy paliwa
: 21 kwie 2011, 16:38
autor: kaczor13134
Polo już pali na benzynie bez problemu

wyjąłem pompkę i podłączyłem DOKŁADNIE przewody do elektrozaworu , po czym pompka spowrotem i działa jak malina

dzis też sie napociłem nad założeniem alarmu i centralnego

wszystko chodzi

Teraz musze zlokalizowac ubytek paliwa , gdzie ucieka! przewody sa tylko pod pokladem?
Re: Wszystko o: Pompy paliwa
: 21 kwie 2011, 16:38
autor: kaczor13134
Polo już pali na benzynie bez problemu

wyjąłem pompkę i podłączyłem DOKŁADNIE przewody do elektrozaworu , po czym pompka spowrotem i działa jak malina

dzis też sie napociłem nad założeniem alarmu i centralnego

wszystko chodzi

Teraz musze zlokalizowac ubytek paliwa , gdzie ucieka! przewody sa tylko pod pokladem?
Re: Wszystko o: Pompy paliwa
: 27 kwie 2011, 17:44
autor: jaro
Witam dzisiaj przejechałem się obejrzeć auto z ogłoszenia i pola chyba się obraziła

Usłyszałem głośniejszą pracę pompy (przez jakiś czas) oraz malutki wyciek. Okazuje się, że na obudowie jest jakieś mikro pęknięcie i sączy się bena na odpalonym silnku.
Myślę sobie czy dało by to radę (po demontażu) jakoś zalutować/uszczelnić? Inna opcja to kupno nowej pompki, ale przeglądałem allegro i myślę, żeby podpasować z innego auta - np. polonez truck na allegro koszt 70 zł, trzeba by tylko dorobić połączenie kabli.
Może ktoś już wykonał taką "adaptację" ?
Re: Wszystko o: Pompy paliwa
: 27 kwie 2011, 18:08
autor: lukas2305
jaro, myślę że każda pompa zewnętrzna o ciśnieniu 1,2 bara i wydajności min 75l/h będzie możliwa do adaptacji.
A co do uszczelniania to odradzam bo i tak po pewnym czasie znowu zacznie lecieć.
Re: Wszystko o: Pompy paliwa
: 27 kwie 2011, 19:51
autor: jaro
Pompa wymontowana - posiada 4 wżery w wierzchniej warstwie (aluminium), pod spodem jest warstwa stalowa. Z dwóch wżerów sączyła się benzynka. Pompa klei się już klejem dwu składnikowym - żywicą. Oczywiście jest to rozwiązanie tymczasowe - zobaczymy jak będzie. Zamawiam jednak pompę z poloneza trucka (ma większą wydajność 3-4B). Koszt 80 zł z przesyłką.