Strona 5 z 7
Re: Wszystko o: układ chłodzenia
: 05 lut 2011, 21:41
autor: picksar
Te czujniki koło termostatu są czujnikami temperatury (niebieski temperaturę podaje na komputer, a czarny na wskaźnik w liczniku). Te czujniki z tyłu głowicy mierzą ciśnienie oleju.
Re: Wszystko o: układ chłodzenia
: 06 lut 2011, 22:21
autor: motoboy
Dzięki
picksar za wyjaśnienie teraz będę wiedział

Re: Wszystko o: układ chłodzenia
: 09 lut 2011, 15:45
autor: byczynho
Zrobiło się ciepło i mam okazję naprawić czujnik temperatury. Mam do was pytanie odnośnie kolorów tych czujników. Mam na stanie 3 rodzaje: niebieski, czarny, czerwony. Czy możecie mi powiedzieć który jest od czego? I drugie pytanie. Kable które biegną od czujnika w głąb silnika są w dość kiepskim stanie. Gdzie szukać ujścia tych kabli?
Re: Wszystko o: układ chłodzenia
: 09 lut 2011, 15:51
autor: sebatec
Byczynho a który czujnik chcesz wymienić? Czarny od wskaźnika na zegarach - czy niebieski który jest od ssania i podłączony pod kompa. Czerwony nie jestem pewien - najlepiej daj fotę jak wygląda.
Re: Wszystko o: układ chłodzenia
: 09 lut 2011, 16:12
autor: byczynho
Ten który pokazuje temperaturę na zegarach. Mam dwa czarne i obydwa chyba do niczego. Miernikiem sprawdzałem rezystancje, miernik w ogóle nie reaguje. Pomarańczowy/czerwony rzuca mi jakieś wartości
Re: Wszystko o: układ chłodzenia
: 09 lut 2011, 16:26
autor: sebatec
Czarny można podpasować z 6N - ma ten sam symbol przynajmniej 1.0 AAU 2F i 1.4 AEX 6N. A ten pomarańczowo-czerwony to jest na cztery piny czy na dwa? A ten czarny czujnik to mam w razie czego - jak chcesz to dryndnij do mnie albo daj zwarę to oddzwonię bo za chwilę wychodzę z pracy i do wieczora nie będę przy kompie to może coś wymyślimy.601146744.
Re: Wszystko o: układ chłodzenia
: 09 lut 2011, 16:32
autor: kolunio21
Pomarańczowy pewnie jest z wersji gaźnikowej,
Re: Wszystko o: układ chłodzenia
: 09 lut 2011, 16:37
autor: byczynho
Pomarańczowy jest na dwa piny. Ile byś chciał za niego?
Re: Wszystko o: układ chłodzenia
: 02 mar 2011, 1:11
autor: jarzabek
WItam podepnę się pod temat. Mam podobny problem co kolega poprzedni, tzn temperatura caly czas pokazuje poniżej 70 stopni no może czasem się podniesie do tych 70 stopni, jednak myślę że termostat jest dobry bo zostawiłem go na wolnych rano i sprawdzałem i dolny wąż nie był cieply tylko taki letniawy i ogólnie czuć że leci dosyć ciepłe powietrze z nawiewów, także myślę że to jakiś czujnik tylko który ten czarny czy niebieski termostacie bo nie wiem który ;/ proszę o radę

Re: Wszystko o: układ chłodzenia
: 02 mar 2011, 9:22
autor: kolunio21
[quote="jarzabek"]myślę że to jakiś czujnik tylko który ten czarny czy niebieski termostacie bo nie wiem który ;/ proszę o radę

[/quote]
Czarny czujnik jest od wskaźnika na licznik, było już o tym milion razy.
Re: Wszystko o: układ chłodzenia
: 03 mar 2011, 9:36
autor: byczynho
[quote="jarzabek"]WItam podepnę się pod temat. Mam podobny problem co kolega poprzedni, tzn temperatura caly czas pokazuje poniżej 70 stopni no może czasem się podniesie do tych 70 stopni, jednak myślę że termostat jest dobry bo zostawiłem go na wolnych rano i sprawdzałem i dolny wąż nie był cieply tylko taki letniawy i ogólnie czuć że leci dosyć ciepłe powietrze z nawiewów, także myślę że to jakiś czujnik tylko który ten czarny czy niebieski termostacie bo nie wiem który ;/ proszę o radę

[/quote]
U mnie tak było jak zaczął się psuc. Pora wymienic czujniczek.
Re: Wszystko o: układ chłodzenia
: 12 mar 2011, 20:41
autor: jarzabek
Mam problem ponieważ po wymianie termostatu cieknie mi płyn z tego trojnika co do niego jest wkładany i przykręcany termostat, tylko że cieknie mi w okolicy śruby która mocuję te kolanko do głowicy ;/ próbowałem odkręcić ten trójnik ale ta śruba co cieknie koło niej jest bardzo mocno przykręcona i za bardzo nie da się jej odkręcic a jest wkręcona do głowicy ;/ próbowałem uszczelnić silikonem na temperaturę ale dalej cieknie ;/ co robić spróbować jeszcze raz odkręcić? poradzcie bo boję sie żeby nie urwać tej śruby ;/
Re: Wszystko o: układ chłodzenia
: 12 mar 2011, 23:41
autor: Bercik
Musisz spuścić powietrze z lewego przedniego koła i podnieść tylne prawe koło na lewarku. Wtedy będą mniejsze naprężenia i odkręcisz śrubę bez problemu.
A tak już całkiem poważnie... chyba nie liczysz na to, ze przez forum pomożemy Ci odkręcić zapieczona śrubę :banghead: Lepienie silikonem nic nie da. Trzeba odkręcić i wymienić uszczelkę pod obudowa, lub tez obudowę (często lubią pękać).
Jak śruba sie ukręci to trzeba będzie rozwiercać i gwintować.
Re: Wszystko o: układ chłodzenia
: 15 lis 2011, 0:47
autor: Moel
mam takie pytanie bo pękła mi chłodnica i chcę zamówić nową ale dowiedziałem się że było kilka modeli i teraz tak kto mi powie jakie mam wymiary chłodnicy, bo nie mam aktualnie dojścia do auta:
-mam silnik 1.0hz
-pamiętam ze wentylator chłodnicy jest przykręcony na najbliżej siebie rozstawione dziurki w obudowie wentylatora
- chłodnica jest przykręcona od góry takimi blaszkami wchodzącymi do chłodnicy te blaszki są zbliżone kształtem do litery L
http://nk.pl/#profile/9340866/gallery/album/3/11
Re: Wszystko o: układ chłodzenia
: 12 gru 2012, 11:21
autor: www37
przy ilu wam się wlacza wentylator w 1.3 AVV ? bo ja wymieniłem termostat i dopiero przy 105 albo powyżej lekko 100 np. 102