Strona 4 z 5

Re: problem ze spalaniem, 1.4 8v 60KM

: 23 gru 2009, 14:56
autor: menix
a filtrem stożkowym zwiększasz spalanie ale zwiększasz dynamikę każdego silnika

Re: problem ze spalaniem, 1.4 8v 60KM

: 23 gru 2009, 15:13
autor: sarecto
no ja mam stozek i palila mi 12-14 na 100 w miescie...gasla... przeczyscilem przepustnice...nie gasnie...i przy ciezkiej nodze 8-9...:P troche stozek troche moja noga...ale pali duzo mniej...proponuje wyczyscic przepustnice.

Re: problem ze spalaniem, 1.4 8v 60KM

: 23 gru 2009, 15:40
autor: Dziadek13
[quote=""menix""]Paroff mnie to wygląda na przestawienie (wtrysku,przepustnicy)jak zatkałeś mocno nie dostał powietrza i w ten sposób coś wewnątrz przeskoczyło z wcześniejszych tematach na forum wiem iż są tam jakieś tryby(nie miałem przyjemności rozbierać całego wtrysku-przepustnicy)także nie wiem jak to wygląda[/quote]
A no tak to wygląda.
Obrazek
Obrazek
Razej nic nie może przeskoczyć.

Re: problem ze spalaniem, 1.4 8v 60KM

: 23 gru 2009, 19:43
autor: ko zack
wlasnie nie wiem co tam moglo sie przestawic ;p na dniach rozbieram przepustnice. przeczyszcze, wymienie uszczelke pod przepustnica, wyzeruje wartosci zapamietane i przeprowadze adaptacje. zobaczymy efekt.

zastanawia mie ten syk jak przyspieszam.
moze ciagnie lewe powietrze ??

Re: problem ze spalaniem, 1.4 8v 60KM

: 23 gru 2009, 19:46
autor: bleah
Czasami tego syku nie powoduje filtr stożkowy ???

Re: problem ze spalaniem, 1.4 8v 60KM

: 23 gru 2009, 19:53
autor: Dziadek13
No może być uszczelka i ta między filtrem a przepustnicą.I podczas czyszczenia przepustnicy wyczyść czujnik ciśnienia powietrza w dolocie map sensor.
Obrazek

Sory nie doczytałem o stożku.

Re: problem ze spalaniem, 1.4 8v 60KM

: 23 gru 2009, 22:11
autor: ko zack
dzieki za rade. obecnie stożka nie ma. jest orginalny dolot moja wina ze nie wspomnialem. syk jest. uszczelka miedzy przpustnica a pucha filtra nowa z aso. uszczelka pod kolektor ssacy do przepustnicy tez nowa. ale jeszcze nie zalozona. jutro podzialam i o efektach poinformuje.

Re: problem ze spalaniem, 1.4 8v 60KM

: 24 gru 2009, 7:07
autor: rat4
menix napisał
a filtrem stożkowym zwiększasz spalanie ale zwiększasz dynamikę każdego silnika
może i to prawda ale jak masz wszystko profesjonalnie zestrojone i zbudowane, bo jak zakładasz stożek bezpośrednio na przepustnicę lub zwykłą kibelrurę i na końcu stożek od tak to pogarszasz jego dynamikę i zwiększasz spalanie, co do syku to norma u mnie jak podniesie się maskę to tak właśnie to wygląda przy gwałtownym naciśnięciu gazu syknie
już to sprawdzałem wiele razy, tak samo jak i ciepłe powietrze które masz zasysać znad kolektora wylotowego, bo jeśli masz same zimne powietrze to nic dobrego....

Re: problem ze spalaniem, 1.4 8v 60KM

: 27 gru 2009, 19:25
autor: ko zack
no i tak. przepustnica przeszyszczona. w gardzieli ani grama syfu. uszczelka od przepustnicy do kolektora ssacego nowa. co nastąpilo ? a no obroty nie skacza. spalanie moze ciutke mniejsze. adaptacj nie idzie przeprowadzic a dziwny syk pozostał. filtr jest ori teraz.

co mnie jeszcze zdumialo. jak wkrecal silnik powyrzej 2 tys obrotów jastepuje dziwne terkotanie z okolic przpustnicy. juz mi rece opadaja.

czujnika nie przeczyscilem bo nie zdarzylem.

Re: problem ze spalaniem, 1.4 8v 60KM

: 27 gru 2009, 20:04
autor: Dziadek13
[quote=""paroof""]no i tak. Adaptacj nie idzie przeprowadzic a dziwny syk pozostał. filtr jest ori teraz.
Co mnie jeszcze zdumiało. jak wkręcam powyżej 2 tys obrotów następuje dziwne terkotanie z okolic przepustnicy. już mi rece opadają.[/quote]
Odepnij linke z przepustnicy i sprawdż czy wieczko nie jest luźne , czy nie ma nadmiernego luzu. Jeśli ma przepustnica do wymiany. Jesli nie jest lużne całkiem możliwe, że masz przestawiony zapłon, który wywołuje efekt terkotania "pukania w filtr powietrza" a zarazem powoduje taki objaw. Sprawa kolejna to wyrobiona ścieżka TPSu ale to raczej..Można podmienić przepustnice na próbe, zaadoptować i obserwować.
[quote=""paroof""]no i tak.adaptacj nie idzie przeprowadzić a dziwny syk pozostał.[/quote]
Proponuje sprawdzić szczelność kolektora dolotowego (przepustnica, wężyki podciśnieniowe, serwo).Jak to nie idzie adaptacji zrobić ? wykasuj stare nastawy i wtedy adaptacja zgodnie z twoim silnikiem.Błędów niema w vagu ?.
Tu @czaja454 ładnie opisał adaptacje viewtopic.php?f=13&t=11716
Czy czujesz te terkotanie na pedale gazu ? tak zwane kopanie.

Re: problem ze spalaniem, 1.4 8v 60KM

: 27 gru 2009, 21:21
autor: ko zack
sa wibracje na pedale gazu. jak przyspieszam to sa.

Re: problem ze spalaniem, 1.4 8v 60KM

: 27 gru 2009, 22:14
autor: Dziadek13
A może za mocno naciągnięta linka gazu? Wtedy nawet adaptacja nie wyjdzie.
Przepustnice się nie psują, one po pewnym czasie po prostu sie zacinają.
Oto co może być przyczyną falowania i kopania w pedał , trzeba dokładnie odtłuścić os kola zębatego.Można zastosować zwykła benzyne ekstrakcyjną uważać na spreżynę, potrafi mocno odbić i można coś uszkodzić.Ruch dużego kola zębatego najlepiej wymusić obracając zębatą silniczka.Po wyczyszczeniu duże kolo zębate musi bez oporów i płynnie wracać do skrajnego położenia.Nasmarować olejem silikonowym nie zwykłym bo w niskich temperaturach zgęstnieje
W przepustnicy (przed wyczyszczeniem) potrafi sie zatrzymać np. w połowie drogi.
Obrazek
Obrazek

Re: problem ze spalaniem, 1.4 8v 60KM

: 04 maja 2010, 20:32
autor: menix
Witam ponownie,po dłuższym czasie nadal mecze się z diagnozą dużego spalania,wymieniłem dodatkowo uszczelki na kolektorze ssącym i przepustnicy po ich dokładnym wyczyszczeniu.Robiona była adaptacja przepustnicy nadal pali tyle ile palił,a większe zasysanie na początkowym szybkim dodaniu gazu nie znikło.Wszystkie testy na sondę wypadły pomyślnie,problem leży gdzie indziej test 028 knock sensor czujnik lub wzmacniacz zapłonu nie przechodzi tego testu i nie wiem co to jest i gdzie się tak dokładnie znajduje?,jak i 057 test kompresor Can R-off -idle zawór powietrza-ponoć jest gdzieś w przepustnicy ale pytanie gdzie?będę wdzięczny za pomoc .PO uzupełnieniu pewnych fragmentów wkleję wam plik tekstowy do vaga 5053 to cholernie pomaga przy diagnozie a w necie kiepsko o takie informacje.

Re: problem ze spalaniem, 1.4 8v 60KM

: 04 maja 2010, 21:07
autor: menix
Bloki pomiarowe
Ogólne:1

1-a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego silnik,c)wartość kontroli lambda (%)
(regulacja wtrysku),d)wartość osiągnięta(10110011)

2 i 3 Systemy z czujnika ciśnienia kolektora ssącego:

2-a)RPM,b)obciążenie (%),c)Średni czas wtrysku (ms),d)ciśnienie na kolektorze wlotowym (Mbar)
3-a)RPM,b)ciśnienie na kol.wlotowym (Mbar),c)kąt przepustnicy(potencjometr)(%),
d)rzeczywista kąta zapłonu (n.ot)
4-a)RPM,b)napięcie akumulatora (V),c)temp chłodzenia,d)temperatura powietrza dolotowego
5-a)RPM,b)obciążenie (%),c)prędkość (km/s),d)stan pracy np: bieg jałowy
6-a)RPM,b)obciążenie (%),c)temperatura powietrza dolotowego,d)wysokość korekty (%)

Wykrywanie zapłonu

10-a)RPM,b)obciążenie (%),c)kąt przepustnicy(potencjometr)(%),d)rzeczywista kąta zapłonu (n.ot)
11-a)RPM,b)temp.płynu chłodzącego,c)temperatura powietrza dolotowego,
d)rzeczywista kąta zapłonu (n.ot)
14-test block aktywny<---->blokowany świece czy odpalają?na 4 cylinder(N)
15-test block aktywny<---->blokowany świece czy odpalają? na 1,2,3 cylinder(N)
16-test block aktywny<---->blokowany świece czy odpalają? na 4 cylinder(N)
18-dla DISLA a)Niższy limit RPM (N),b)Górny limit RPM(N),c)Niższy limit RPM (%)d)Górny limit RPM(%)
-test włączyć silnik 0 oznacza na wszystkich garach,powyżej 0 palą

Kontrola Kąta zapłonu

20-4 cylindry (miara w KW)
22-Kat zapłonu cylindra 1 i 2 przy danych obrotach silnika
23-Kat zapłonu cylindra 3 i 4 przy danych obrotach silnika

Kontrola Puk puk napięcia czujnika(wzmacniacz)

26-Pomiar na 4 cylindrach wartość w (V)
28-Test knock sensor, short trip(Próba uderzenie sensor)

Czujniki tlenu

30-Czujniki 1 i 2 tlenu i ich wartości
31-Napięcie czujnika tlenu 1V
32-czujniki tlenu wartość uczenia od do

Sondy lambda controla-czujniki tlenu

33-Wartość kontroli sondy lambda
34-a)RPM.b)temperatura sondy min 400C,c)X ,d)Wynik testu albo ok albo nie ok
36-a)Czujnik napięcia sensor(V),b)temperatura(C),c)napięcie czujnika nr 2,
d)Wynik testu ok lub nie ok
KONTROLA SOND LAMBDA
37-a)ostatnia wartość(%),b)wartość przetwornika(V)c)X ,d ) system ok lub nie ok KONTROLA SOND LAMBDA
41-Grzałki Sond lambda 2x Htg.bo.off<--->on(jak się zmieniają to działają)
43-g/s?Test-zmiana obrotów spowodowana zmienna dawka na wtrysku przy uruchomionym hamulcu,test starzenia się sond.(mają się zmieniać obroty)

Katalizator

46-test katalizatora wzrastają obroty przy uruchomionym hamulcu

Klima

50-test klima (wzrost obrotów)
51-a)RPM rzeczywistej wartości,b)RPM określonej wartości,c)skrzynia automatick od 0-6,
d)Napięcie zasilania
52-Klima 2x RPM
53-a)RPM rzeczywistej wartości,b)RPM określonej wartości,c)napięcie(V),d)generator obciążenia

Przepustnica

Zamknięty przełącznik położenia przepustnicy
54-a)RPM,b)Warunki pracy np: bieg jałowy,c)Kąt przepustnicy(potencjometr),d)Kąt przepustnicy
(potencjometr)
Kontrola lotniczej idle

55-a)RPM,b)Kontrola lotniczej idle,c)Bieżąca wartość uczenia się na biegu,d)Warunki pracy
56-a)RPM rzeczywistej wartości,b)RPM określonej wartości,c)idle zawór powietrza(%),d)Warunki pracy
57-test Can R-off<---->on-kompresor-idle zawór powietrza przepustnicy

Adaptacja przepustnicy wgląd

60-Kąt przepustnicy (%),b)Kąt przepustnicy nr 2,c)elektryczne sterowanie zaworem przepustnicy(N),
d) Wynik
61-Esb gas a)RPM,b)Napięcie,c)Uruchomienie kontroli przepustnicy,d)Stan pracy.

E-gas potencjometr stosunek napięcia
62-a)Kąt czujnik 1 do napędu przepustnicy od 0 do 100(%),b)Kąt czujnik 2 do napędu przepustnicy
od 0 do 100(%),c)Czujnik 1 pozycji pedału gazu od 0 do 100(%),d)Czujnik 2 pozycji pedału gazu od 0 do 100(%)

Tempomat:

66-a)Aktualna prędkość pojazdu,b)pozycja przełącznika,c)Prędkość pojazdu określona
d) pozycja przełącznika(pozycje dzwigni)

Odpowietrzania zbiornika paliwa i badania zaworów

70-TEST-a)Stopień otwarcia wentylacja zbiornika(%),b)aktywna wartość diagnostyczna(%)d) wynik(Tbv ok?)
73-Próba szczelności układu paliwa (%) 4 wiersze?

EGR regulator elektromagnetyczny,adaptacja

74-a)Zerowa pozycja(V),b)Zatrzymanie maxymalne(V),c)Obecna wartość potencjometru.
75-test system EGR a)RPM.
EGR w systemach ciśnieniowych
76-a)RPM,b)Ciśnienie na kolektorze wlotowym(mbar),c)stopień otwarcia potencjometra(%)
d)normatywny cykl pracy zaworu EGR(%)
86-1000
87-4x0000???
99-test REG off<--->on-regulacja rozporządzenia sondy lambda
a)RPM,b)temp płynu chłodzącego,c)regulacja(%),d)zmieniający się wynik off-on(rozporządzenie lambda)

Readines code-kod gotowość-wtrysk paliwa
100-a)Gotowe bity,b)temperatura płynu chłodzącego,c)Czas od momentu włączenia silnika,d)Status OBD
101-układ z pomiarem ciśnienia kolektora ssącego
a)RPM,b)Ostatnio,c)Średni czas wtrysku(Na spowolnienie = 0)(ms),d)Ciśnienie na kolektorze wlotowym(mbar)
102-a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego,c)temperatury powietrza dolotowego,d)Średni czas wtrysku(ms)
105-a)RPM,b)Ostatnio(%),c)temperatura płynu chłodzącego.

Test regulacji lambda

107-a)RPM,b)średnia wartość rozporządzenia,c)X d)system ok lub nie ok -dodajemy gazu by rozpocząć
108-test lambda-nieczynny
109-Test lambda dodatkowy ponoć wyłączony u mnie się włącza ale nie kończy-nieczynny
110-Obciążenia, pełne obciążenie wzbogacenia
a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego,c)Średni czas wtrysku,d)kąt przepustnicy (potencjometr)
111-kontroli ciśnienia Boost
112-%?
122-a)RPM,b)określone przekazanie(NM),c) moment silnika(NM),d)no.tor.red-bez interwencji silnika
125-ABS-pokazuje czy jest
126-Airbag pokazuje czy jest

Nastawy podstawowe

34 test na sondę wiersz 2 musi być 400C w wierszu 4 B1P1 ok trzymać pedał hamulca
36 test na starzenie się sond lambda trzymaj hamulec obroty muszą wzrosnąć i 4 wiersz
B1B2 ok
37 kontrola sond lambda,trzymać hamulec na zapalonym silniku,i gdy system przejdzie na ok jak wyjdzie nie ok to odczytaj błędy
41-Grzałki Sond lambda 2x Htg.bo.off<--->on(jak się zmieniają to działają)
43-g/s?Test-zmiana obrotów spowodowana zmienna dawka na wtrysku przy uruchomionym hamulcu,test starzenia się sond.(mają się zmieniać obroty)
46 test na katalizator trzymać hamulec na zapalonym silniku dopóty nie przejdzie na ok
57-test Can R-off<---->on-kompresor-idle zawór powietrza przepustnicy
60-Adaptacja przepustnicy poczekaj jak test przejdzie na ok
bez uruchomiania silnika!,silnik min temp 85C,wykasować wartości wyuczone na sterowniku przed adaptacjom,ma nie być błędów!na kompie,akumulator minimum 11,80V,po adaptacji sprawdzić błędy.
70-test odpowietrzania zbiornika test z off ma przejść na on TbV ok troszkę czasu to
trwa trzymamy hamulec na zapalonym silniku.czekać jak przejdzie z on na ok!
107-a)RPM,b)średnia wartość rozporządzenia,c)X d)system ok lub nie ok -dodajemy gazu by rozpocząć.

Re: problem ze spalaniem, 1.4 8v 60KM

: 10 maja 2010, 15:11
autor: menix
Test 28 udało mi się przeprowadzić wyszedł system ok-trzeba przeprowadzać test w czasie jazdy na wyższym biegu trzymać na 2500RPM dopóty nie wyjdzie test ok trwa to z jakieś 10sekund,gdy będą obroty nie stabilne test będzie się włączał i wyłanczał,a wiec pozostaje test 57,Idle air control valve-compressor A/C zawór dodatkowego powietrza-nie wiem może inaczej to silnik krokowy albo zawór recyrkulacji spalin,wie ktoś coś na ten temat gdzie to dokładnie się znajduje ??????help????brak w necie jakich kol wiek ilustracji na temat mojego silnika AKK,może ktoś z was to kiedyś naprawiał ?Wiem ze to jest odpowiedzialne za zadławienia się silnika od 800RPM o czym pisałem wcześniej a jednocześnie za wyższe spalanie ponieważ nie ma obiegu spalin i sonda ma zły pomiar.Często się zabrudzają ,nie chce rozbierać pół silnika by to znaleźć.