Witam,
jestem początkującym użytkownikiem tego forum, lecz mam juz oświadczenie w naprawie samochodów.
Jednak problem sprawia mi polo mojej dziewczyny, mianowicie strasznie duzo pali i z wydechu wydobywa sie taki dziwny odgłos, jakby nie przepalała do końca. Po za tym strasznie śmierdza spaliny, jak nigdy wczesniej sie nie spotkałem. Nie potrafie sobie z tym poradzić, pomocy?
Czym to może byc spowodowane?? Sonda lambda?? Czujnik temperatury cieczy??
z góry dziekuje za wskazówki, pozdrawiam Kaziu1991
tak też myśle, ze to może być walnięta grzałka od sondy i stąd te problemy. sonda lambda żeby poprawnie działała musi miec odpowiednią temperature, jeżeli grzałka w niej jest walnięta, to sonda ma zbyt długi czas reakcji i nie potrafi dostosowac składu mieszanki do odpowiednich obrotów i stąd te spalanie. ale to moja teoria, wole sie poradzić innych forumowiczów, którzy mieli podobne problemy.
witam, wymnieniłem sonde, ale spalanie nadal jest na poziomie 11l, fakt, zmniejszyło sie odrobine, ale i tak jest o wiele za duze. dodam, ze stara sonda miała przepaloną grzałke i była cała od nagaru. po wkręceniu nowej nie widze az takiej zmiani, bo spalanie nadal jest bardzo wysokie. w czym jeszcze może tkwić problem?? prosze o porady i sugestie..
Ja też się ostatnio borykam z podobnym problemem tzn. wydobywanie się dziwnego odgłosu z wydechu, mocno odczuwalna woń spalin, ciężka i głośna praca silnika, ale spalanie mam w normie.
Wiem, że zaraz wszyscy mi odpiszczą abym podjechał i podpiął auto do kompa, ale czy jest jakiś parytyzancki sposób sprawdzenia tego w warunkach garażowych bez kanału. Jeśli tak, to proszę o wszelkie pomocne porady.
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km -->
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km -->
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km -->