[6n] problem ze spalaniem, 1.4 8v 60KM

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kaziu1991
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 09 wrz 2009, 9:58
Lokalizacja: Skoki

[6n] problem ze spalaniem, 1.4 8v 60KM

Post autor: kaziu1991 »

Witam,
jestem początkującym użytkownikiem tego forum, lecz mam juz oświadczenie w naprawie samochodów.
Jednak problem sprawia mi polo mojej dziewczyny, mianowicie strasznie duzo pali i z wydechu wydobywa sie taki dziwny odgłos, jakby nie przepalała do końca. Po za tym strasznie śmierdza spaliny, jak nigdy wczesniej sie nie spotkałem. Nie potrafie sobie z tym poradzić, pomocy?

Czym to może byc spowodowane?? Sonda lambda?? Czujnik temperatury cieczy??
z góry dziekuje za wskazówki, pozdrawiam Kaziu1991
Kaziu
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote="kaziu1991"]Sonda lambda[/quote]

sprawdz na vagu czy z sonda jest wszystko ok,duze spalanie moze wskazywac na jej uszkodznie
k
kaziu1991
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 09 wrz 2009, 9:58
Lokalizacja: Skoki

Post autor: kaziu1991 »

tak też myśle, ze to może być walnięta grzałka od sondy i stąd te problemy. sonda lambda żeby poprawnie działała musi miec odpowiednią temperature, jeżeli grzałka w niej jest walnięta, to sonda ma zbyt długi czas reakcji i nie potrafi dostosowac składu mieszanki do odpowiednich obrotów i stąd te spalanie. ale to moja teoria, wole sie poradzić innych forumowiczów, którzy mieli podobne problemy.
Kaziu
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

Duże spalanie tzn ile l/100 km pali ?
k
kaziu1991
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 09 wrz 2009, 9:58
Lokalizacja: Skoki

Post autor: kaziu1991 »

ok 15 w miescie i 10-11 na trasie
Kaziu
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote="kaziu1991"]ok 15 w miescie i 10-11 na trasie[/quote]

1.6 przy pedale w podłodze tyle nie bierze ;)
sprawdz sonde
k
kaziu1991
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 09 wrz 2009, 9:58
Lokalizacja: Skoki

Post autor: kaziu1991 »

sonde sprawdze w najbliższych dniach. ale zastanawiam sie, czy to może byc tylko wina sondy czy czegoś jeszcze??

-- Śro Wrz 09, 2009 9:24 pm --

i tak z ciekawosci pytam ile polówka N6 powinna palic??
Kaziu
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

średnio 7,5
po mieście 8
w trasie 6 a nawet poniżej zejdzie
kuknij też na to:
http://www.vwpolo.pomorze.pl/index.php?p=polo_3_6n
civic r18a2/407 1,6 HDi
k
kaziu1991
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 09 wrz 2009, 9:58
Lokalizacja: Skoki

Post autor: kaziu1991 »

witam, wymnieniłem sonde, ale spalanie nadal jest na poziomie 11l, fakt, zmniejszyło sie odrobine, ale i tak jest o wiele za duze. dodam, ze stara sonda miała przepaloną grzałke i była cała od nagaru. po wkręceniu nowej nie widze az takiej zmiani, bo spalanie nadal jest bardzo wysokie. w czym jeszcze może tkwić problem?? prosze o porady i sugestie..
Kaziu
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

Ja też się ostatnio borykam z podobnym problemem tzn. wydobywanie się dziwnego odgłosu z wydechu, mocno odczuwalna woń spalin, ciężka i głośna praca silnika, ale spalanie mam w normie.
Wiem, że zaraz wszyscy mi odpiszczą abym podjechał i podpiął auto do kompa, ale czy jest jakiś parytyzancki sposób sprawdzenia tego w warunkach garażowych bez kanału. Jeśli tak, to proszę o wszelkie pomocne porady.
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
Awatar użytkownika
krzysiu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 74
Rejestracja: 21 lis 2008, 17:01
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: krzysiu »

Miałem dokładnie ten sam problem. Na początku także wymieniłem sondę ale to nie pomogło. Po przejechaniu jednego kilometra kolektor wydechowy był czerwony a katalizator (tzn. monolit) stopił się od tej temperatury. Wywaliłem kata, ustawiłem zapłon i samochód jeździ normalnie. Spalanie ok. 6l
k
kaziu1991
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 09 wrz 2009, 9:58
Lokalizacja: Skoki

Post autor: kaziu1991 »

a wie ktoś co będzie potrzebne do ustawienia zapłonu?? lampa czy vag?? i czy jeszcze jakis specjalistycznych narzędzi potrzeba do tej czynnosci??
Kaziu
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

Czyli rozumiem krzysiu, że sugerujesz zapachanego kata?
Tylko u mnie z mocą jest wszystko OK! ;)
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
k
kaziu1991
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 09 wrz 2009, 9:58
Lokalizacja: Skoki

Post autor: kaziu1991 »

a macie może jakies instrukcje jak ustawiać zapłon w polówce, jakieś wskazówki, cenne rady, mile widziane jakieś fotki, bądz szkice. byłbym wdzięczny, pozdrawiam
Kaziu
c
cfk
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 200
Rejestracja: 27 sie 2009, 8:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cfk »

mam ten sam problem z tym że auto mam moc.
zapłon mam wyrgulowany idealnie - sprawdzałem tydzień temu.

podobno jak katalizator jest do wymiany to tak jakby sie w nim coś obijało w środku - u mnie tego nie ma.

jakieś inne pomysły ? - wtrysk jakby leciał czy coś to też by mocy nie było
Bo czerwone jest szybsze

cFk
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”