Strona 4 z 4
Re: Mikroprzełącznik od maski silnika
: 11 kwie 2011, 1:22
autor: Anonymous
Zgadza sie, bo niektore modele komfortu maja zintegrowany alarm w sobie. Alarm nie wystepuje jako osobny modul. Czyli w innym sterowniku powinienem go szukac moze.
Re: Mikroprzełącznik od maski silnika
: 13 kwie 2011, 23:18
autor: Wacholek
No tak ale jak wcześniej napisałem to informacja o otwarciu lub zamknięciu maski/drzwi/tylnej klapy pochodzi z wyłączników połączonych z modułem elektroniki nadwozia, a komfort obsługuje jedynie oświetlenie wnętrza i jednocześnie kontrole wnętrza, autoalarm centralny i w starszych modelach jeszcze szyby, ale tego nie jestem pewny. Swoją drogą do czego służy trzecie, bodajże 16 pinowe złącze w module komfortu? Na schemacie znalazłem tylko 23 pinowe i 12 pinowe. Może to kontrola klimy? Szukałem schematu od diesla ale tam też nie było tej trzeciej wtyczki. Dodatkowo nie wiem czy jeżeli moduł ma sterowanie z 3 przyciskowego pilota to czy ma jednocześnie autoalarm. W schemacie jest zawsze. No i czy jeżeli jest zawsze to jakie jest kodowanie modułu by go uaktywnić lub ewentualnie ustawienia adaptacji. Jeżeli jednak kanału 5 z adaptacji do tego sterownika nie istnieje (pisze błędny kanał) to na pewno alarmu nie będzie.
Re: Mikroprzełącznik od maski silnika
: 15 kwie 2011, 16:47
autor: Anonymous
Nie mozna aktywowac alarmu, jesli nie bylo go fabrycznie. VW nie daje nic nadmiarowo. Modul komfortu z alarmem moze miec taki sam numer czesci, ale ma inny numer typu, tzw PRki. Koszt takiego sterownika modulu komfortu, mam akurat na mysli pewien konkretny numer kosztuje ponad 800zł.
Do tego MUSI być cyfrowa syrena i czujniki, wszystkie oryginalne. Nie da sie podpiac byle jakiej syreny i byle jakich czujnikow. Albobeda zaklocenia i zla interpetacja sygnalow podawanych albo niebedzie w ogole komunikowac sie.
Koszt syreny nowej to ponad kilka stówek, nie pameitam czy 400 czy 800. Na szrocie nie kupisz takich czesci, poniewaz na zachodzie mało jest aut z fabrycznymi alarmami, a w polsce za 800zł mozesz miec bardzo dobry alarm z full wypasem, wszelkie mozliwe czujniki z montażem w cenie samego modulu komfortu. Musialbys dorwac auto z fabrycznym alarmem i kupic rowniez nowa lampke w podsufitce, poniewaz ultradzwiekowka jest zintegrowana w podsufitke, w ten plastik z lampkami, a to tez kosztuje kilka stówek. Jedynie oplacaloby sie moze zrobic taki myk, zeby sprzedac swoją lapke oraz swoj modul komfortu i znalezc te czesci uzywane. Ale na szrocie za darmo tego nie sprzeda Ci nikt, ceny oni znają doskonale na rynku, a kupujac u podejrzanego źródła moze kupisz tanio, ale zwiekszasz tym samym szanse na to, ze skladasz zamowienie na kradziez swojego auta albo jego akcesoriow. Poza tym temat ten jest problematyczny z tego wzgledu, ze nie mozesz zbyt wielu osobom podawac powdu dla ktorego szukasz tego sterownika...
Ale mozna podejsc do tego od innej strony. Popsul nam sie npsterownik i chcemy zaoszczedzic kasy na kupno takiego samego. Dlatego szukamy sterownika "ubozszego" ale z tej samej parti numeru czesci i kombinujemy jak aktywowac alarm.
Jesli chodzi o krancowki, to tutaj VW mógł zrobic uklon w strone serwisow VW, w ktorych montują alarmy firm trzecich. Szybszy montaz, szybciej wyjeedzie auto z salonu, szybciej kasa bedzie na koncie firmy. Nie trzeba wiercic w scianie grodziowej i sie meczyc. Mozna wykorzsytac to co jest. A czemu syrena musi byc cyfrowa? Bo idzie to po CAn i mozna sterowac m.in czestotliwoscia i brzmieniem dzwieku, poza tym sama centralka moze mie zabezpieczenie jakies.
Re: Mikroprzełącznik od maski silnika
: 25 kwie 2011, 17:00
autor: Wacholek
No to napiszę małe sprostowanie. W POLO nie montowane było coś takiego jak cyfrowa syrena. Zapraszam do zapoznania się z instalacją elektryczną tego autka. Jest to zwykła 3-przewodowa syrena. Masa, plus i przewód wyzwalający z modułu komfortu. Używana kosztuje 50zł wraz ze wspornikiem oraz końcówką instalacji. Poza tym niedawno zakupiłem moduł komfortu 6Q0 959 433 E (60zł). Po podłączeniu i ustawieniu jak w oryginale doskonale współpracuje z pilotem zdalnego sterowania. Również alarm jest obsługiwany. Światełka migają i wszystko działa prawidłowo. Tak więc mogę z powodzeniem stwierdzić, że tutorial wymiany modułu jest w 100% prawdziwy dla wszystkich POLO IV nawet tych z roku modelowego 2009.
Trzecie, nieistniejące w uboższych wersjach Polo złącze w module komfortu właśnie odpowiada za autoalarm. Tam łączy się wiązka od syreny oraz od czujnika ultradzwiękowego, który swoją drogą jest oddzielną częścią w module lampki (dużej) i jest dostępny osobno (koszt ok 100zł). Na szczęście nie jest wymagany. W module komfortu, w adaptacji, kanał 5 jest możliwość wyłączenia tego czujnika ale jeżeli go nie ma to brak jest tego kanału (kanał niepoprawny). Wynika to z tego, że kontrola wnętrza jest podłączona przez CAN.
Alarm działa prawidłowo. Również zestyk maski. Po zablokowaniu z pilota autka i otwarciu od wewnątrz maski załączają się kierunkowskazy i pojawia się sygnał na wyjście dla syreny. Tak więc założenie fabrycznego alarmu wraz ze zdalnym sterowaniem, docięciem grota kluczyka, kosztem modułu komfortu i syreny wyniosło mnie 191zł. Może i za 100zł można zakupić autoalarm ze sterowaniem ale nie zamieniłbym fabrycznego zestawu na żaden z tych dodatkowych wynalazków. Tym bardziej, że porządne alarmy CAN i tak kosztują w okolicy 400zł.
Pozdrawiam i życzę wesołych świąt:)
Re: Mikroprzełącznik od maski silnika
: 25 kwie 2011, 19:54
autor: Anonymous
Mi elektryk w ASO powiedzial ze syrena jest cyfrowa. Mamy tutaj rozbieznosc. Przede wszytkim napisz, czy syrene ktora posiadasz, jest od jakiegos VW czy innego wozu? Moze elektrykowi chodzilo o inny sens terminu "cyfrowa" ;] . Niestety alarmy fabryczne sa gorsze od firm trzecich, jednakze publicznie nie rozmawia sie o takich kwestiach. Owszem fajniej i latwiej zarzadzac nim poprzez komputer......
Druga rzecz, pisalem juz wczesniej, ze ten sam numer sterownika komfortu wystepuje w 2 rodzajach, z i bez alarmu. Alarm fabryczny jest zawsze jako dodatkowa opcja, dlatego nie wiazac go z wypasem auta, bo ja np mam comfort, a 1. wlasciciel fabrycznego nie wzial alarmu. Pytalem sie u tego smego elektryka i inego faceta w dziale czesci. Po VIN powiedzą Ci czy masz z alarmem czy bez. Co do mrugania swiatlami, to nie zalezy to od alarmu. Numer komfortu z literka E ma w sobie antene do centralnego. Kiedys juz korespodowałem z Toba o tym. Pełny numer czesci sterownika komfortu z alarmem: 6q0 959 433 E 062. 062 jest to podtyp dla samochodu 3 drzwiowego. Jesli kupiles 062, to mozesz sie cieszyc.
Czyli wynika z tego ze ten czujnik krancowy przy masce dziala gdy mamy aktywny alarm

czyli ma to sens.
Faktycznie mozna kupic za 50zł syrene. Miło miło. A jak sprawdzic czy ma sie komfort z alarmem?
Re: Mikroprzełącznik od maski silnika
: 26 kwie 2011, 10:20
autor: jhosef
No właśnie ja mam zagwozdkę z alarmem. Niby mam. Ale nie mam kontroli wnętrza. Czy da się to w prosty sposób osiągnąć? Rozumiem, że czujki są w lampce tylnych siedzeń ale czy instalacja jest przygotowana pod montaż?
Z tego co mi wiadomo, to przy kontroli wnętrza jest dezaktywator na słupku B przy kierowcy. Czy można liczyć że wiązka tam jest?
Dzisiaj sprawdzałem działanie alarmu. Otworzyłem maskę przy zablokowanym aucie i nic. Żadnego wycia. O co biega?
Re: Mikroprzełącznik od maski silnika
: 26 kwie 2011, 11:56
autor: Anonymous
Czujnik ultradzwiekowy jest w tej zaslepce sprzodu , nie przy tylnej lampce. Jak ma sie ten czujnik to ta zaslepka jest ponacinana z proskotatnymi pionowymi szparkami. Myslalemz e to miejsce na okulary jak w golfie 5 np, ale nie, tam sie wstawia inna plytke z czujnikiem i podpina wtyczke.
Wydaje mi sie ze deaktywaor ochrony wnetrza na slupku nie musi byc zamontowany. Jesli nie masz deaktywatora, to wiązki na 10000000000% nie masz.
Jesli zalacza Ci sie alarm przy otarciu drzwi np, to wtedy sprawdz miernikiem czy przyisk przy maskce zwiera i rozwiera.
Re: [9N3] Mikroprzełącznik od maski silnika
: 16 paź 2013, 21:16
autor: bartek8700
polo 9n3 2008 rok mam kontrolki od drzwi i od klapy a od czego jest czujnik zamkniecia klapy przedniej? z tego co pamietam ze przy otwartej pokrywie silnika zapalała mi sie kontrolka klapy tylnej, czy to mozliwe?
Re: [9N3] Mikroprzełącznik od maski silnika
: 16 paź 2013, 21:27
autor: jhosef
Przedni jest od kontroli wycieraczek oraz kontrolki o niskim poziomie oleju.Kontrolki nie ma.
Re: [9N3] Mikroprzełącznik od maski silnika
: 16 paź 2013, 22:26
autor: bartek8700
mozesz mi wytłumaczyc po co czujnik zamkniecia pokrywy silnika ma do kontrolki wycieraczek której nie mam
Re: [9N3] Mikroprzełącznik od maski silnika
: 16 paź 2013, 22:43
autor: jhosef
Kontroli, nie kontrolki. Odłącz go to przestaną działać wycieraczki czasowe. W niektórych autach w ogóle się wyłączą.
Chodzi o bezpieczeństwo maski, lakieru na niej i mechanizmu jakby ktoś zaczął przy otwartej grzebać.
Re: [9N3] Mikroprzełącznik od maski silnika
: 16 paź 2013, 22:47
autor: Wolga85
Nie kontrolki a kontroli. Po prostu inżynierowie z VW zabezpieczyli że przy otwartej masce nie włączysz wycieraczek (żeby w nią nie walnęły i nie pogięły się i porysowały maski). Oprócz tego w niektórych modelach było montowane aktywna kontrolka oleju ( nie stała wartość ciśnienia tylko graniczne ciśnienie oleju zależne od obrotów (im wyższe obroty tym wyższe ciśnienie oleju) i nawet krótki okres (przysłowiowe mrugnięcie kontrolki starego systemu) tutaj powoduje załączenie alarmu i zapalenie kontrolki którą kasuje się ponownym pojawieniem się prawidłowego ciśnienia i właśnie otwarciem maski. W autach wyposażonych w czujnik poziomu oleju też dopiero prawidłowy poziom i otwarcie maski kasują kontrolkę i sygnał.