[9N3] Mikroprzełącznik od maski silnika

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
Anonymous

[9N3] Mikroprzełącznik od maski silnika

Post autor: Anonymous »

W moim Polo, ktory został wyprodukowany na rynek francuski mam kontrolke blokady tylnego oparcia. Np jakby ktos zle zatrzasnal oparcie tylnej kanapy, to zaświeci sie pomiedzy wskaznikiem paliwa i temp cieczy chlodzacej czerwona ikonka oparcia ze strzaleczka i po ilus sekundach zgaśnie. W instrukcji od okularnika (mam 4 FL ale nie mam instrukcji do niego wiec casem zerkam do okularnikowej ksiazeczki) piszą ze nie na kazdy rynek jest przelacznik z ta kontrolka.

Mam rowniez kontrolke otwarcia klapy bagażnika, gdy bedzie ona nie zamknieta. Czerwona kontrolka auta z otwartym bagaznikiem.

Nie mam natomiast w moim aucie sygnalizacji otwartych drzwi (3 drzwiowy mam) oraz otwartej maski (pokrywa silnika).
Dodam, iż w modelu, ktory posiadam (produkcja czerwiec 2005, modelowy 2006) nie bylo informacji o zajeciu siedzenia przez pasazera oraz o niezapietych pasach ( niezapiete pasy nie na kazdym rynku zbytu wystepuja).

No i teraz moje pytanie: Czy ktoś z Was ma w swojej Polówce kontrolke otwartych drzwi oraz maski? Jesli tak to proszę o napisanie, jak ta kontrolka maski wygląda oraz jaki macie rok auta (produkcji lub modelowy)?

Pisze w tym dziale bo nie wiem czy mam usterke, czy wszystko jest okej. Patrzylem czy jest jakis przewod przy zamku od maski. TAK jest mikroprzelacznik, przewód 2 zylowy (chyba 2 brązowe kabelki) ktory idzie do kostki o numerze 1J09*****, a ta dalej zielonym i brazowym kabelkiem do wiazki innych przeowdow. kostka ta jest miedzy znaczkiem VW na atrapie a prawym reflektorem auta ( z lewej gdy stoimy przodem do auta) pod czarnym plastikiem ktory idzie na rowni z zamkiem maski reflektorami i oslania od gory chlodnice).

Nie sprawdzalem jeszcze wylacznika, alechcialbym wiedziec czy w polowkach w ogole jhest informacja o otwartej masce, bo to ze jest przewod pod zamek podpiety, to moze byc przygotowanie pod instalacje alarmu np.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

nikt nie wie czy ma kontrolke otwartej maski????
:niewiem:
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

bardziej prawdopodobne jest to że ten wyłącznik jest od alarmu niż od kontrolki otwarcia maski
Obrazek
p
pawnow
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 09 paź 2009, 21:19

Post autor: pawnow »

Ja mam Polo z 2003 (okularnik) 3 drzwiowy i u mnie występuje kontrolka otwartej klapy bagażnika (tak jak u Ciebie) i kontrolka otwartych drzwi. Z tego co wiem to w niektórych wersjach występował czujnik otwartej maski, także ten przełącznik przy zamku od maski może być od tego ;p
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Mam auto z francji i nie mam zadnej kontrolki otwarcia drzwi, mimo ze przelaczniki krancowe działają, ponieważ:
1) gdy otwieram bagaznik zapala sie lampka,
2) gdy otwieram drzwi zapala sie oswietlenie wnetrza,

Ale mam tez wlacznik sygnalizujacy polozenie prawego dzielonego oparcia. Zapala sie miedzy wskaznikiem temp. plynu chlodzacego a paliwa. Czytalem w instrukcji, ze nie na kazdy rynek eksportowy wystepuje ta kontrolka.

No nic moze zapale jakims testerem wszystkie kontrolki i zobacze czy jakas ma zarowke przepalona lub jesli beda wszystkie ok to poporstu nie bedzie u mnie teo wskaznika.

A przycisk na masce moze byc pod instalcje alarmu. To fakt.
p
pawnow
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 09 paź 2009, 21:19

Post autor: pawnow »

Mam w polówce fabryczny alarm i nie zauważyłem żadnego przełącznika przy zamku maski. Także dalej stawiam na czujnik otwarcia.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

nie ma osobnego przelczanika, on jest przy zamku. Zreszta widac 2 przewody ktore ida z grillem do wtyczki a od niej ida dą wiązki. Nie ma osobnych do informowania o zamknieciu otawarciu drzwi i do alarmu. Alarm z systmeem komfortu sie integruje.
f
ferdynand
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 43
Rejestracja: 12 gru 2008, 19:20

Post autor: ferdynand »

Witam.Ten mikroprzełącznik nie jest od alarmu ani sygnalizacji otwarcia maski.W razie niskiego stanu oleju w silniku zapali się kontrolka i wtedy poza uzupełnieniem oleju unosimy maskę na min 30 sek.W razie nie dolania oleju po ok 100km kontrolka znowu się zapali.Do tego właśnie on służy.
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

a wiec tak :model mam 2007 i kontrolki od otwarcia drzwi mam i tylniej klapy ,maski silnika nie mam ,sygnał od nie wyłaczonych swiatłach tez mam jak otworze drzwi---------------a mam pytanie jest kontrolka od konczonczego sie płynu do spryskiwacza ????
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote="ferdynand"]Witam.Ten mikroprzełącznik nie jest od alarmu ani sygnalizacji otwarcia maski.W razie niskiego stanu oleju w silniku zapali się kontrolka i wtedy poza uzupełnieniem oleju unosimy maskę na min 30 sek.W razie nie dolania oleju po ok 100km kontrolka znowu się zapali.Do tego właśnie on służy.[/quote]

A świstak siedzi ;]

U mnie sie nie swieci, mimo iz pod sloncem widac okienko na taki wskaznik. W polo okualrniku w isntrukcji jest ta ikonka przedstwaiona, ale nie wiem czy powinna byc i dolaczam sie do pytania, bo mialem zbiornik wymieniany po kolizji i nie wiem czy cos nie zosalo zapicaowane. W kazdym razie nie wlacza sie podczas zaplonu. Tablica przyrzadow ma swoją jednostkę diagnostyczną, m.in do diagnostyki liczników ale czy da sie wykryc brak żarówki? Nie sadze ze po 5 latach by sie przepalily 2 zarowki, ktore sie nie pala za czesto, Auto mam od niedawna i nie jestem w staie powiedziec jak bylo po wyjechaniu z salonu.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Bylem dzis w ASO. Sie okazuje ze mikroprzycisk przy zamku od maski jest bo jest, a rzekomo wycieraczki powinny sie wylaczyc, z kolei inny mi mowil ze w Golfie 5 dopiero takie cos zrobili.

Kontrolki drzwi otwartych i klapy bagaznika moga byc a nie musza. Widzialem Polowke z miesiaca wczesniej niz moja, ma kontrolke otwartego bagaznika, ale nie otwrych drzwi, z kolei w 2007 pisza ze maja takie cos. Okazuje sie ze to zalezy od licznika lub od sterownika komfortu np.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Do mojego auta został podlaczony interfejs diagnostyczny i ku mojemu zdziwieniu powrocila do zycia kontrolka klapy otwartej bagaznika.

Bez zadnych modyfikacji. W ASO mowili ze tej kontrolki nie ma moj licznik, a sie okazuje, ze jest i ma się ona dobrze. Nie wiem skad i jak, w ASO tezpewnie nie wiedza, ale ciesze sie ze jest i ze dziala jak powinna :D

Co do przelacznika maski, to sprawdzilem miernikiem przejscie, mikrostyk jest sprawny.
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Powtórzę trochę kolegę kilka postów wyżej. Mikrostyk przy masce jest w słusznym celu. W tym ASO co byłeś, chyba pracują jakieś pacany - powinni wiedzieć wszystko "gadżetach" i innych bajerach VW, skoro tam pracują. Gdy poziom oleju zejdzie do minimum, ale jeszcze jest ok, zapala się na żółto - OSTRZEGAWCZA kontrolka stanu oleju. Nie jest czerwona, więc teoretycznie można jechać. Zapala się na żółto i daje Ci znać, że powinieneś sprawdzić olej... Co robisz? Otwierasz maskę, żeby sprawdzić... W przypadku gdy nie dolewasz oleju (po dolaniu problem znika), po otwarciu maski, ten mikrostyk daje znać do "komputera" samochodu, że użytkownik sprawdził olej i wie o co chodzi... Zamykasz maskę, wsiadasz do auta i kontrolka już się nie świeci. Jeżeli nie dolejesz oleju, po 100km, kontrolka się znowu zaświeci na żółto... chyba że, przez ten okres wciągnie Ci tyle oleju, że zapali się na czerwono...


Więc świstak nie siedzi zawijając sreberka, tylko tak jest. Napisałeś, że masz intrukcję od Polo okularnika - tam masz to napisane - stamtąd też o tym wiem... Jedynie poparte doświadczeniem mojego brata w Golfie IV.

Jako takiej kontrolki otwartej maski nie ma.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

a no to ciekawe, bo nie wyczytalem w tej instrukcji o tej kontrolce nic ze gasniejak sie maske otworzy. Prade mowaic to glupie to. Jesli jest cos nie tak lub czegos za malo, to powinnna mi tak dlugo swiecic kontrolka, az mnie tak wkurzy ze kupie olej i doleje np. A nie ze za malo oleju i podniose maske zamkne i jade dalej i zapominam na jakis czas, no chyba ze powylaczeniu zaplonu i ponownym starcie silnika ona znow sie zapali.

Aczkolwiek 1 mikroprzelacznik mozemiec kilka funkcji. Akurat w systemach doposazenia alarmu nie tzeba montowac osobnego przelacznika. Nie zebym ich usprawiedliwial, ale pradwa jest taka ze niewiele ludzi jezdzi do ASO po gwarancji. W nowszych autach ten mikroprzelacznik ma za zaanie unieruchomic wycieraczki i to weszlochyba od golfa 5. Gdyby nie bylo tego uszkodzilibysmy maske. ma to uchronic przed kradzieza ramion wycieraczek m.in. dlatego tez jest tryb serwisowy wycieraczek.

Malo kto panuje nad tymi zmianami. Dla przykladu radio rcd 210 robili panasonic a teraz robi technisat.

W kazdym razie dzieki za wyjasnienie co do funkcji tego mikrostyku.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

No wiec temat mozna zamknac.

Mikroprzelacznik w Polo 4 fl jest do alarmu. Nie wylacza on ani spryskiwacza, ani wycieraczek, ani nie ma nic wspolego z kontrolka na desce.

W programie, ktory uzywaja pracownicy dzialy czesci VW, mikroprzelacznik wystepuje w grupie 9 podgrupie 51 czyli fabryczny alarm. Na ilustracji zobaczymy wspornik syreny, syrene i mikroprzelacznik wraz z zamkiem maski. Zakladajac ze wiekszosc aut ma montowane alarym albo fabryczne albo dodatkowe, montaz takie zamka z mikroprzyciskiem jest ulatwieniem w strone monterow serwisu i klienta, bo nie trzeba placic za roboczo godzine, a przeciagniecie kabli przez sciane grodziowa i montaz w komorze silnika wiazki nie bylaby krótka.

Teoria ze lampka oleju gasnie po otwarciu i zamknieciu maski jest bez sensu. Jesli ktos doleje olej to kontrolka zgasnie na skutek wzrostu poziomu oleju a nie zamkniecia maski.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”