Strona 29 z 30
Odp: 86c2F GENESIS 1.3 GT by Adek1983
: 13 paź 2016, 8:03
autor: BraHOL 12
Porób zdjęcia jak to będzie wyglądać montaż, maty ori będą ?
Odp: 86c2F GENESIS 1.3 GT by Adek1983
: 13 paź 2016, 10:48
autor: adek1983
Maty raczej zamienniki, chyba, że da się kupić w dobrym stanie oryginalne. Ale do tego trochę czasu potrzeba. Najpierw muszę ogarnąć podłużnice na wiosnę, potem będę dokładał resztę. A jest tego trochę

Odp: 86c2F GENESIS 1.3 GT by Adek1983
: 13 paź 2016, 20:34
autor: BraHOL 12
Skąd ja to znam że są ważniejsze rzeczy do zrobienia, życze wytrwałości w pracy na grzanymi fotelami

Odp: 86c2F GENESIS 1.3 GT by Adek1983
: 14 paź 2016, 6:29
autor: adek1983
No i przyszedł podwójny regulator do podgrzewanych foteli

Odp: 86c2F GENESIS 1.3 GT by Adek1983
: 18 paź 2016, 6:43
autor: adek1983
Zbierania ciąg dalszy. Tym razem przekaźniki do grzanych foteli i programowanej pracy wycieraczek:

Odp: 86c2F GENESIS 1.3 GT by Adek1983
: 20 paź 2016, 18:39
autor: ChaosVego
A ja się zastanawiałem co powinno być oryginalnie w miejscu zaślepek obok włącznika świateł przeciwmgłowych i podgrzewania tylnej szyby

Odp: 86c2F GENESIS 1.3 GT by Adek1983
: 10 lis 2016, 1:42
autor: miniekzgr
ChaosVego pisze:
A ja się zastanawiałem co powinno być oryginalnie w miejscu zaślepek obok włącznika świateł przeciwmgłowych i podgrzewania tylnej szyby
Jak mnie pamięć nie myli to pokrętło od podgrzewania foteli właśnie i chyba gniazdo od immobilaizera.
Odp: 86c2F GENESIS 1.3 GT by Adek1983
: 20 mar 2017, 7:56
autor: adek1983
Gienkowi stuknęło 10 tyś. km więc czas na zmianę oleju i filtra oleju. Filtr powietrza był tylko lekko przykurzony, więc go wyczyściłem. A do silnika trafiła sprawdzona kombinacja:
Filtr oleju: 030115561AB (ori VW)
Olej: Valvoline MaxLife 10W40
Odp: 86c2F GENESIS 1.3 GT by Adek1983
: 11 maja 2018, 12:55
autor: adek1983
Odp: 86c2F GENESIS 1.3 GT by Adek1983
: 11 maja 2018, 13:35
autor: adek1983
Odp: 86c2F GENESIS 1.3 GT by Adek1983
: 11 maja 2018, 14:10
autor: adek1983
Odp: 86c2F GENESIS 1.3 GT by Adek1983
: 11 maja 2018, 14:39
autor: adek1983
Kilka dni później w swojej okolicy znalazłem Polo 86c2F Coupe w wersji Extra GT z 3F-em pod maską. Będzie na zapas
I właściwie do listopada nic się nie działo. Bo wtedy wróciła do mnie głowica z firmy Świątek w Bydgoszczy. Problemem był wyciekający olej spod uszczelki pod głowicą. Wyciek był w standardowym miejscu po lewej stronie przy rozrządzie i nad alternatorem. Jest tam ciśnieniowy kanał olejowy. Po zdjęciu głowicy okazało się, że nie było gumowej wargi uszczelniającej to miejsce. Nowa uszczelka Elringa to miała. Poniżej fotka z prac już po montażu głowicy:
Zestawienie części:
- Uszczelka pod głowicą ELRING
- Uszczelniacze zaworowe ELRING
- Prowadnice zaworowe
- Uszczelka pokrywy zaworów ELRING
- Uszczelniacz wałka rozrządu ELRING
- Nowe śruby głowicy FEBI
Od momentu wymiany silnik jest suchy pracuje cicho i się nie przegrzewa. Jednym słowem wymiana zakończona sukcesem.
Przy okazji listopada zabrałem się za ogarnięcie tematu siłowników tylnej klapy. Latem jeszcze dawały radę podtrzymać klapę bagażnika, ale jak przychodziły chłodne dni, to klapa sama opadała i nie raz oberwałem w plecy. Długo szukałem zamienników, ale najczęściej okazywało się, że są już niedostępne. Niestety do wersji Coupe siłowniki tylnej klapy są dość nietypowe. Oryginalny numer do Volkswagen Polo 86c2F w wersji Coupe to 871827550A. Najczęściej spotykany i dobry jakościowo element produkuje firma STABILUS, numer zamiennika to 8321RT. Niestety to też jest w Polsce niedostępne. Ale kto szuka ten znajdzie. I po latach szukania znalazłem. Okazuje się, że Volkswagen Passat B2 (popularny szczupak) w wersji Variant ma identyczne siłowniki tylnej klapy. Ich numer OE to 331827550C. Wymiary zewnętrzne i skok sprężyny są identyczne. Jedyna różnica to taka, że siłownik do Polo ma siłę 310 N a ten od Passata 380 N. I znalazłem na popularnym portalu aukcyjnym zamiennik firmy FEBI o numerze 01187. Cena jak dla mnie do zaakceptowania. Aktualnie są już zamontowane i działają tak jak powinny. A najlepsze z tego wszystkiego jest to, że w kartoniku FEBI, znajduje się siłownik STABILUS-a o oznaczeniu 8321RT. Jednym słowem oryginał.
Odp: 86c2F GENESIS 1.3 GT by Adek1983
: 11 maja 2018, 14:47
autor: adek1983
Nowy rok 2018 zaowocował w przypinkę Genesis:
By zaraz po tym pozytywnym akcencie dała o sobie znać linka licznika. Korozja linki przy mocowaniu do skrzyni biegów zrobiła swoje. Zakup używanej w dobrym stanie rozwiązał problem. Okazało się, że da się zamontować też linkę od Polo 86c. Jest to kłopotliwe przy późniejszym demontażu. Warto o tym wiedzieć zwłaszcza, że linka do 86c jest ogólnie dostępna. Niestety nikt już nie produkuje linek do 86c2F. Może dlatego, że jej konstrukcja jest dość skomplikowana.
Pojawił się również krótki materiał wideo z pracy świeżo wyremontowanego silnika:
https://youtu.be/e5AMyca1An8
Odp: 86c2F GENESIS 1.3 GT by Adek1983
: 13 maja 2018, 7:30
autor: adek1983
Wiosna była już za pasem a w Gienku przestały grać tylne głośniki i przedni subwoofer. Oględziny wykazały, że w głośnikach zerwała się plecionka (kawałek linki miedzianej łączącej terminale z cewką głośnika). O ile w przypadku głośników subwoofera nie było większych problemów z wymianą plecionki, o tyle w głośnikach eliptycznych już tak. Finalnie udało mi się reanimować jeden głośnik, drugi uległ nieodwracalnemu zniszczeniu. Na szczęście w sprzedaży na popularnym portalu aukcyjnym dostępne są głośniki eliptyczne z seata również produkowane przez Isophon. Mają co prawda mniejszą impedancję (4 zamiast 38 Ohm), ale po podłączeniu różnica jest niezauważalna. Poniżej kilka zdjęć z przeglądu i naprawy:
uszkodzenia
i już po naprawie
Z ciekawostek przeszukiwałem internet na temat informacji o przekaźniku pompy paliwa do 3F-a. Jakież było moje zdziwienie gdy znalazłem na jednym z for internetowych zdjęcie rozebranego takiego przekaźnika. Okazuje się, że jego wysoka cena jest wyssana z palca. Jest to zwykły przekaźnik z dodatkowym sterowaniem z diodą. Poniższe zdjęcie rozwiewa wszelkie wątpliwości:

Odp: 86c2F GENESIS 1.3 GT by Adek1983
: 13 maja 2018, 7:32
autor: adek1983
Chłodne marcowe popołudnia dały mi trochę czasu i zabrałem się za dokumentację systemu audio Genesis. Na początek płytka subwoofera:
