Re: Zbyt wysoka temperatura silnika...
: 20 kwie 2010, 12:36
ql89:
Jeśli Ci ubywa płyn, masz stówke na zegarze to obstawiam termostat z króćcem. Jesli masz twarde węże to obstawiam ze masz pęknięta głowice. Moze byc mikro pękniecie przez ktore spaliny wchodza do ukladu chlodzenia i powoduja banke powietrzna przy termostacie. W nastepstwie ciecz nie przeplywa tak dobrze jak powinna do chlodnicy i Ci się zagrzewa. Ja mam 1.4 16V afh i mam podobnie. Jezdzilem po mechanikach i jeden najmądrzejszy najstarszy i po studiach stwierdzil ze mam peknieta glowice. A czym to potwierdzil i jak doszedl do tego? A no zrobil probe chemiczna, ma tester do ktorego wlewa specjalny barwnik, tester przyklada do wlewu w zbiorniczku wyrownawczym tak jak by byl zbiornik zamkniety i jesli barwnik zmieni kolor z niebieskiego na zielony to znaczy ze spaliny sa w ukladzie chlodzenia...a co to oznacza to juz sam wiesz. Moj silnik nie dymi, nie zmienil sie kolor oleju, nie ma spadku mocy, chodzi rowniotko i cichutko, i plynu nie ubywa a glowica peknieta. Pamietaj ze nie zawsze musza byc objawy takie same przy peknietej glowicy lub wydmuchanej uszczelce. Trzeba zrobic probe chemiczna i masz pewnosc
A propo Verneta - to dziadostwo. Wahler najlepszy.
Jeśli Ci ubywa płyn, masz stówke na zegarze to obstawiam termostat z króćcem. Jesli masz twarde węże to obstawiam ze masz pęknięta głowice. Moze byc mikro pękniecie przez ktore spaliny wchodza do ukladu chlodzenia i powoduja banke powietrzna przy termostacie. W nastepstwie ciecz nie przeplywa tak dobrze jak powinna do chlodnicy i Ci się zagrzewa. Ja mam 1.4 16V afh i mam podobnie. Jezdzilem po mechanikach i jeden najmądrzejszy najstarszy i po studiach stwierdzil ze mam peknieta glowice. A czym to potwierdzil i jak doszedl do tego? A no zrobil probe chemiczna, ma tester do ktorego wlewa specjalny barwnik, tester przyklada do wlewu w zbiorniczku wyrownawczym tak jak by byl zbiornik zamkniety i jesli barwnik zmieni kolor z niebieskiego na zielony to znaczy ze spaliny sa w ukladzie chlodzenia...a co to oznacza to juz sam wiesz. Moj silnik nie dymi, nie zmienil sie kolor oleju, nie ma spadku mocy, chodzi rowniotko i cichutko, i plynu nie ubywa a glowica peknieta. Pamietaj ze nie zawsze musza byc objawy takie same przy peknietej glowicy lub wydmuchanej uszczelce. Trzeba zrobic probe chemiczna i masz pewnosc
A propo Verneta - to dziadostwo. Wahler najlepszy.