Zbyt wysoka temperatura silnika...

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
ql89
Początkujący
Początkujący
Posty: 180
Rejestracja: 17 lis 2008, 17:58
Lokalizacja: Łódź

Zbyt wysoka temperatura silnika...

Post autor: ql89 »

Witam. Ostatnio podczas licznych postojów w korkach jakie dość często można(niestety) spotkac na ulicach Łodzi, zdarza sie że temperatura silnika osiąga około 100 stopni. Chyba nie jest to do końca normalne zjawisko ? Dodam jeszcze że nie znacznie ubywa mi płynu w zbiorniku wyrównawczym... Wiatrak i wszystkie inne pierdoły związane z chłodzeniem działają, termostat natomiast wymieniany był przez poprzedniego właściciela zeszłego lata. Co może być przyczyna ? Może poprostu słabej jakości płyn chłodzący ? Proszę o wszelkie sugestie :acute: Autko to Polo 6n 1.4 60 km ;)
Pozdrawiam.
u
under
Początkujący
Początkujący
Posty: 145
Rejestracja: 04 kwie 2009, 14:44
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: under »

Sprawdź czy wentylator chodzi ci na 2 biegach, ponieważ wentylatory mają 2 biegi i na wyższym może ci nie chodzi.
Sprawdź również termostat i na ciepłym silniku dotknij rury górnej od wentylatora, czy jest twarda. Jak nie, to pewnie nie trzyma ci ciśnienia. Zlokalizuj wyciek płynu i zalewaj tylko płyn, beż żadnej wody.
Pozdrawiam
Obrazek
underside2nd -> under
Polo 6N2 1,4MPI 8V 2000r 15\'\'-195/45/15 & Golf MK4 1,4 16V 1998r 17\'\'-215/45/17
[color=
Awatar użytkownika
Bieniek1984
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 28 kwie 2009, 17:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Bieniek1984 »

Kolego czasem wiatrak daje na maksa a temeratura nie spada bo korki tam macie spore. Wyciek koniecznie zlokalizuj tak jak radzi underside2nd. Na wskaźniku powinieneś widzieć jak otwiera się termostat momentalnie spadnie ci temperatura silnika.
Było -> ABS, PPx2, OpenAiR, Servo, centralny+alarm, szport wydech <!-- s]
Bylo Audi B4 1,9 TDI + chip ,
było VW Golf 1,6 TD + LDA, FMIC
było Audi A4 1.9 TDI chip 115KM
jest VW Golf 4 1.9 TDI 90KM
Jest wsk 125
Awatar użytkownika
Mazzi
Początkujący
Początkujący
Posty: 116
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Mazzi »

Witam

1) Węże oba się nagrzewają? Jeśli nie, termostat i być może króciec do wymiany.
2) Ubywa wody - dlaczego? Sprawdzić szczelność układu oraz uszczelke głowicy.


Pozdrawiam
Mazzi
I\'m back!

Polo by Mazzi
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote=""Bieniek1984""]Kolego czasem wiatrak daje na maksa a temeratura nie spada bo korki tam macie spore[/quote]

bzdury :!:
jak wszytsko masz ok to nie ma prawa sie grzac :!: nawet w korkach :!:
a skoro sie grzeje czyli jest cos jednak nietak,to moze byc wina krócca..wymienili pewnie sam termostat

spróbuj zlokalizowac gdzie płyn ubywa a i zobacz na bagnecie czy nie ma wody w oleju
Awatar użytkownika
ql89
Początkujący
Początkujący
Posty: 180
Rejestracja: 17 lis 2008, 17:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ql89 »

[quote=""Goozik""][quote=""Bieniek1984""]Kolego czasem wiatrak daje na maksa a temeratura nie spada bo korki tam macie spore[/quote]

bzdury :!:
jak wszytsko masz ok to nie ma prawa sie grzac :!: nawet w korkach :!:
a skoro sie grzeje czyli jest cos jednak nietak,to moze byc wina krócca..wymienili pewnie sam termostat

spróbuj zlokalizowac gdzie płyn ubywa a i zobacz na bagnecie czy nie ma wody w oleju[/quote]

Wody w oleju nie ma na 100% stan oleju cały czas na tym samym poziomie oraz brak pozostałych objawów przy tego typu "awari" więc uszczelka pod głowicą odpada... Z termostatem też raczej wszystko w porządku, może faktycznie to wina tego krócca, czy istnieje jakaś metoda sprawdzenia czy to własnie on jest winowajcą całej sytuacji ;) ?
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

jedyne co ,to rozebrac termostat ,chwilke ci zajmie i zobacz jak wyglada kruciec
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Zobacz sobie czy czasem Ci płyn nie ucieka w miejscu przykręcenia termostatu do bloku silnika (tego całego plastiku ).Ja miałem taki przypadek ze właśnie tamtędy uciekał płyn.Rozebrałem,posmarowałem silikonem i po problemie.
Awatar użytkownika
ql89
Początkujący
Początkujący
Posty: 180
Rejestracja: 17 lis 2008, 17:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ql89 »

[quote=""underside2nd""]Sprawdź czy wentylator chodzi ci na 2 biegach, ponieważ wentylatory mają 2 biegi i na wyższym może ci nie chodzi.
Sprawdź również termostat i na ciepłym silniku dotknij rury górnej od wentylatora, czy jest twarda. Jak nie, to pewnie nie trzyma ci ciśnienia. Zlokalizuj wyciek płynu i zalewaj tylko płyn, beż żadnej wody.
Pozdrawiam[/quote]
A jeśli górna rura jest miekka na rozgrzanym silniku, taka że można ją spokojnie scisnąć- oznacza to termostat do wymiany ?
oraz czy mógłby mi ktoś wypisać objawy strzelonej uszczelki pod głowicą, bo zaczynam sie w tym wszystkim gubić :angry2:
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

woda na bagnecie,olej w w zbiorniczku wyrownawczym ,grzejace sie auto oraz olej z tłumika ,tył auta w oleju zderzak klapa itd

wyciagnij termostat sprawdz czy sie otwiera i zobacz kruciec czy nie jest wybity przez czpien termostatu
Awatar użytkownika
ql89
Początkujący
Początkujący
Posty: 180
Rejestracja: 17 lis 2008, 17:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ql89 »

[quote=""Goozik""]woda na bagnecie,olej w w zbiorniczku wyrownawczym ,grzejace sie auto oraz olej z tłumika ,tył auta w oleju zderzak klapa itd

wyciagnij termostat sprawdz czy sie otwiera i zobacz kruciec czy nie jest wybity przez czpien termostatu[/quote]
Z tego co napisałeś u mnie tylko i wyłącznie auto przegrzewa się. Zrobię tak jak mówisz :) dzięki za pomoc i zobaczymy co dalej ;)
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

sprawdz termo a jak nie to bedziemy myslec dalej ;)
Awatar użytkownika
ql89
Początkujący
Początkujący
Posty: 180
Rejestracja: 17 lis 2008, 17:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ql89 »

[quote=""Goozik""]sprawdz termo a jak nie to bedziemy myslec dalej ;)[/quote]
czyli wyjąć go i zanurzyć w gorącej wodzie ;) ? Tak bynajmniej wyczytałem w ksiązce "sam naprawiam..." :)
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

dokładnie..zobacz kruciec ale stawiam piwo ze jest przebity przez termstat ;)
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

[quote=""Goozik""]jedyne co ,to rozebrac termostat ,chwilke ci zajmie i zobacz jak wyglada kruciec[/quote]

u mnie ta chwila zaowocowała urwaniem jednej śruby i wymianą całej obudowy termostatu ... :) no ale może koledze się uda ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”