Strona 3 z 7

Re: Zmiana silnika

: 15 wrz 2010, 15:21
autor: Skfarek
vwkas18 chyba nie bardzo kumam o co kaman? Pisałem o cenie że te 5 kloków to trochę podejrzanie mało?

Co do tego ostatniego stwierdzenia, że nie trzyma parametrów mocy (czyli ma mniej i jest gorszy?) to idzie do Skody to się nie do końca zgodzę, AXRy w polo 9n mają 101 kucy (na hamowni tyle wychodzi) a w Skodziankach papierowo 101 a realnie koło 115 (tzn tyle na hamowni wychodzi) i jak ma się tu teoria o gorszości :grin: :?:

Re: Zmiana silnika

: 15 wrz 2010, 18:37
autor: v-wej
Rzeczywiście 5 tyś podejrzane,ale jakby było blisko mozna samemu zobaczyć,co do parametrów silnika to hmmm czy jak zawyżona moc to do vw,skody czy seata?hmmm moim zdaniem wszystkie są takie same,maja taki sam program podzespoły to czemu jeden miałby mieć więcej koni niż 2??Kolega ma leona top sport,z silnikiem 150 koni tdi,wsadzał chip oczywiście w firmie,auto seryjnie schamowali mu,miał dokładnie 165 koni czyli co??W audi ten sam silnik ma 180??Moim zdaniem każdy silnik ma tyle samo,podzespoły,stopień sprężania,wszystko to samo

[9n] Zmiana silnika z 1.2 na 1.4

: 17 cze 2011, 16:25
autor: Flangernator
Cześć

Mam Polówkę 9N z 2002 roku. Niestety mój silnik benzynowy 1.2 ( 3 cylindrowy) jest w kiepskim stanie (przeskoczył łańcuch na zębatce. Naprawa była kosztowna ale i tak nie dało to oczekiwanego rezultatu, obecnie chleje olej). Kiedyś silnik znowu wysiądzie i naprawa już raczej nie będzie możliwa. Nie ma sensu wkładać taki sam silnik, skoro są wadliwe. Inni użytkownicy tych jednostek napędowych o pojemności 1.2 miewają te same problemy co ja.
W takim razie czy jest możliwość zamontowania benzynowego silnika 1.4. Jednak zanim zgłębię ten temat, chciałbym zaciągnąć Waszej opinii. Interesuje mnie, czy wymiana silnika wiąże się z zamianą jakichś innych części (np. skrzyni biegów itp.)? Jak to może wyglądać w kosztach i ewentualnych wymagających wymiany elementach?

Re: Zmiana silnika z 1.2 na 1.4

: 18 cze 2011, 22:10
autor: SoNsiaD
Swap silnika z 1.2 na 1.4 jak najbardziej jest możliwy. Do wymiany potrzeba kompletnego silnika 1.4 z wiązką, kompem i ze sprzegłem, kawałek wydechu z dwoma sondami i katem i najprawdopodobniej pompe paliwa od 1.4. Jeżeli twoje auto jest bez klimatyzacji to wszystkie graty jakie są niezbędne.
Po przekładce pozostaje jeszcze ogarnąć immo. Mozna to zrobic na kilka sposobów. Mniej lub bardziej inwazyjnych w auto.
Najprostszą metodą jest bezpowrotne wyrzucenie immo ze sterownika silnika gdyż nie trzeba wtedy podmieniać licznika i kluczyka.

[9N3] Swap silnika 1.2 12v na 1.6 16v lub inny

: 09 paź 2011, 16:21
autor: Mexx
Witam wszystkich,

potrzebuje pomocy przy temacie swapu silnika w Polo z 1.2 12v na inny z gamy VW o pojemności do 1.8. Auta nie zamierzam zmieniać na żadne inne, więc nie interesuje mnie taka opcja. Chciałbym dowiedzieć się, który z innych silników od VW można dopasować z jak najmniejszą ilością przeróbek, jak wygląda temat skrzyni i elektryki oraz czy ktoś podejmował się już takiego tematu lub ma w tym doświadczenie. Prosiłbym o wszelkie opisy lub info gdzie mogę znaleźć pomoc przy tym.

Z góry dziękuje za każdą pomoc :wink:

Re: [9N3] Swap silnika 1.2 12v na 1.6 16v lub inny

: 16 paź 2011, 16:14
autor: wojtek6992
nie warto w to się bawić. To już lepiej nazbierać trochę floty i kup mocniejszą polówkę. Kolega kupil polo 1.4 tdi 70 za 24000 . W tamtym roki zrobił z 1.4 na 1.9 tdi na 130 km. Zrobił to w niemczech za jakies 14 tyś zł. więc wyszło mu 38 tyś. ale to tdi, nie wiem jak z benzyniakiem będzie. Fajnie z 1.2 zmienic na gti ale szykuj się na spore wydatki i na dobrego fachowca zajmującego się SWAP-em

Re: [9N3] Swap silnika 1.2 12v na 1.6 16v lub inny

: 16 paź 2011, 19:36
autor: Mexx
Myślałem nawet na zmianą na 1.4 16v, zawsze to trochę mocy więcej i już można jakoś jeździć, ale nie wiem jaka jest między nimi różnica i czy dużo rzeźby?

Re: [9N3] Swap silnika 1.2 12v na 1.6 16v lub inny

: 16 paź 2011, 19:43
autor: Toto
[quote="Mexx"]...Auta nie zamierzam zmieniać na żadne inne, więc nie interesuje mnie taka opcja. [/quote]

[quote="wojtek6992"]nie warto w to się bawić. To już lepiej nazbierać trochę floty i kup mocniejszą polówkę. Kolega kupil polo 1.4 tdi 70 za 24000 . W tamtym roki zrobił z 1.4 na 1.9 tdi na 130 km. Zrobił to w niemczech za jakies 14 tyś zł. więc wyszło mu 38 tyś. ale to tdi, nie wiem jak z benzyniakiem będzie. Fajnie z 1.2 zmienic na gti ale szykuj się na spore wydatki i na dobrego fachowca zajmującego się SWAP-em[/quote]

chyba kolega wyraźnie napisał...co do tematu...jeżeli będzie to silnik z 9n3 to wejdzie bez żadnego rzeźbienia, czyli do wymiany będzie silnik, może skrzynia 9zależy czy Twoja stara nie podpasuje), instalacja elektryczna i komp od nowego silnika, mocowania raczej wszystkie modele mają w tych samych miejscach, no i półośki też raczej te same wymiary, ale nie jestem pewien...w Polo GTi był 1.8T więc i taki może zaaplikować, tylko czasem trzeba również pomyśleć nad tym czym później auto zatrzymamy, więc jeżeli masz jakieś małe rozmiary hamulców to dobrze by było je zeswapować na większe :)

Re: [9N3] Swap silnika 1.2 12v na 1.6 16v lub inny

: 16 paź 2011, 19:43
autor: asad87
z tego co się orientuję, to wsadzali 1.8T do 9N3, silników jest trochę na rynku ale silnik to nie wszystko...., skrzynia, sprzęgło, sterowanie, wydech, hamulce. Swap kosztuje sporo, często jest tak, że to co zapłacisz, za wszystkie części i przełożenie u jakiegoś profesjonalisty będzie Cię kosztować tyle co oryginale gti. Nie tyle co całe autko rzecz jasna ;) ale sprzedaż swój i dołożysz kase, tyle ile kosztuje swap i wyrwiesz dobre GTI

http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=202537204
http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=201463290
http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=190359755
http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=201537748
http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=166566855
http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=192963057
http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=202543706
Wszystko to GTI oprócz jednego - 1.6 ;) jak by Cię coś zainteresowało i chciałbyś kupić, to pisz na PW, w sprawie wyjazdu ;)

Re: [9N3] Swap silnika 1.2 12v na 1.6 16v lub inny

: 17 paź 2011, 0:13
autor: Toto
najpierw należałoby się zastanowić czy idzie dostać dobre GTi, a później za jakie pieniądze...swap to nie jest wcale jakaś czarna magia, jeżeli rozchodzi się o silnik, który seryjnie był montowany w tym modelu to przy odrobinie czasu i dostępności narzędzi idzie to samemu zrobić...jeżeli jesteś pewnym za swoje Polo, że jest w nienagannym stanie to bym przy tym został i swapował...na pewno wyjdzie taniej :grin:

Re: [9N3] Swap silnika 1.2 12v na 1.6 16v lub inny

: 17 paź 2011, 11:56
autor: Mexx
W takim razie najbardziej pasował by mi swap na 1.4 16v 75KM, myslę, że do tego auta silnik w sam raz. I moje pytanie ile sprzętu z mojego 1.2 podejdzie, a ile trzeba wymienić? Na pewno komputer, ale jak wygląda sprawa skrzyni, półosie, ktoś się orientuje?
Sorry, że tak mieszam, ale chce sie dowiedzieć, czy można jakos żwawiej podróżować ;)

Re: [9N3] Swap silnika 1.2 12v na 1.6 16v lub inny

: 20 paź 2011, 11:27
autor: jhosef
Najpierw poszukaj warsztatu. Ogólnie nie każdy mechanik będzie się chciał w coś takiego bawić. Albo inaczej - mało kto będzie chciał.

Swap na 1,4 75 KM ma średni sens. Jeśli już to coś mocniejszego. W takim przypadku to lepiej zmienić auto bardziej nas interesujące.

1,4 16V BBY na coś innego

: 27 lis 2011, 9:38
autor: Henryfox
WITAM czy jest mozliwosc zmiany silnika 1,4 16v [BBY] na 1,4 16v ale o innym oznaczeniu moze ktos ma wiedze w tym zagadnieniu

Re: SILNIK 1,4 16V BBY

: 27 lis 2011, 10:45
autor: krzyDOLAR
wszystko da się zrobić, ale w jakim celu taka zmiana?

Re: 1,4 16V BBY na coś innego

: 27 lis 2011, 17:15
autor: Henryfox
SILNIK zaczal palic olej na potege [remont podobno sie nie oplaca ] wiec mam zamiar zmienic silnik mam na oku silniki ,silniki sa nawet dosc dobre ale maja rozne oznaczenia bby wiadomo ze podejdzie bo taki mam w polo a co jak silnik jest ok maly przebieg a ma inne oznaczenia [oczywiscie szukam w tych samych parametrach czyli 1,4 16v]