Wszystko o: SWAP silnika

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

e
exlimm
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 19 maja 2009, 16:37

Wszystko o: SWAP silnika

Post autor: exlimm »

[size=99px]Jak nazwa tematu wskazuje...tutaj pytamy o wszystkie zagadnienia związane ze SWAPem (koszta, jakie silniki podchodzą, co prócz samego silnika trzeba wymienić, itp.) :)[/size]


Witam,
interesuje mnie temat przekładki silnika 1.4 na 1.8 T, przerabial ktos cos takiego lub czytal o tym? Planuje zrobic pelnego swapa, wlacznie ze skrzynia, itp. Mam pare pytan:
-Znalazlem kompletny silnik ze skrzynia, ecu, przewodami, za 6500 zl, sprzedawca podaje ze jest z 2007 roku(18k przebiegu), zastanawiam sie czy ta cena jest wlasciwa- czy nie za niska nie za wysoka, nie mam pojecia po ile takie silniki chodza.
-Gdzie szukac alternatywnych ofert tych silnikow? - na ebayu, brak, na allegro pojedyncze....
-Ile orientacyjnie kosztuje nowy taki silnik ze skrzynia?
-czy po przelozeniu tego wszystkiego nie zaczne spedzac polowy zycia w serwisie - w sensie ile mozna zepsuc ta przekladka i co ewentualnie moze pojsc nie tak?
-Czy warto sie bawic w cos takiego a nie lepiej waszym zdaniem poprostu zamienic auto na polo GTI?
Wszelkie inne rady, opinie, i sugiestie mile widziane.
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

[quote=""exlimm""]-Czy warto sie bawic w cos takiego a nie lepiej waszym zdaniem poprostu zamienic auto na polo GTI?[/quote]
taniej wyjdzie zmienić na GTI
chyba, że planujesz coś jeszcze
G
Gaary
Swój
Swój
Posty: 802
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: nieważkość

Post autor: Gaary »

Sprzedaj Polo i kup sobie http://moto.allegro.pl/item630748191_au ... 180km.html
Już widzę fale krytyki :mrgreen:
Nie pomagam na pw od tego jest forum.
e
exlimm
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 19 maja 2009, 16:37

Post autor: exlimm »

dzieki, za odpowiedzi.
To audi ma 190 tys km zrobione(wedlug oferty a pewnie licznik i tak skrecony), a moje auto 50k km. no nic nie o zamianie jest temat. nie robmy OT.
tez mi sie wydaje ze zamiana auta jest prostsza, ale strace na sprzedarzy swojego i na kupnie kolejnego, wiec pewnie w efekcie wyjdzie finansowo podobnie. Bardziej interesuje mnie strona technicza.
A czy ktos jest w stanie cos powiedziec na temat innych pytan, pomijajac fakt ewentualnej zamiany. :

"Znalazlem kompletny silnik ze skrzynia, ecu, przewodami, za 6500 zl, sprzedawca podaje ze jest z 2007 roku(18k przebiegu), zastanawiam sie czy ta cena jest wlasciwa- czy nie za niska nie za wysoka, nie mam pojecia po ile takie silniki chodza.
-Gdzie szukac alternatywnych ofert tych silnikow? - na ebayu, brak, na allegro pojedyncze....
-Ile orientacyjnie kosztuje nowy taki silnik ze skrzynia?
-czy po przelozeniu tego wszystkiego nie zaczne spedzac polowy zycia w serwisie - w sensie ile mozna zepsuc ta przekladka i co ewentualnie moze pojsc nie tak?"
pzdr
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

sorki za :offtopic: ,ale ciezko bedzie cos powiedziec poniewaz te autko ma w granicach 4 lat .. czyli jest nowe i szkoda komukolwiek takiego auta rozbebeszac .. chyba zeby szla w to gruba kasa na porzadny Tunning ..ale to predzej w Gulfa .. ja tez uwazam ze lepiej kupic GTI ,chodzby nawet 6N :) chyba ze chcesz nowe ?
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
e
exlimm
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 19 maja 2009, 16:37

Post autor: exlimm »

No to fakt ze auto stare nie jest i tez mam dylemat czy warto to ruszac.
Generalnie moim glownym zamiarem jest podniesienie mocy silnika, myslalem o turbo, ale pakowanie go do 1.4 to nie najlepszy pomysl, stad pomysl przekladki przy ktorej w sumie rozwalam mniej przy montazu turbo i przy okazji wyglada na to ze jest tansza. Z tego co sie orientowalem to koszt instalcji turbo + inne elemnety nie zbedne bo takiej przerobce(mocniejsze sprzeglo, nowe chlodznie itd.) zamykaja sie w okolo 14 tys...;/
Przy swapie jestem w stanie sprzedac stary silnik i skrzynie i odzyskac duza czesc poniesionych kosztow. Na + takiego rozwiazania przemawia tez taki argment, ze de facto nie ingeruje za bardzo w mechanike auta, bo przekladam sprawdzona calosc.
Stad tez czekam na odpowiedz na pozostale pytania.
Zamiana auta wydaje sie prostsza, ale nie wchodzi za bardzo w gre. Zreszta nie koniecznie chce isc na latwizne;)
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Koszt silnika to tylko początek zabawy - będziesz zmusiał zmienić jeszcze:
- całą wiązkę silnika + komputer
- półosie, sprzęgło
- zawieszenie (nowy silnik jest cięższy)
- skrzynia
- układ chłodzenia - przy tym silniku chłodnica będzie większa
- łapy silnika
- hamulce (przy takiej zmianie masy i mocy trzeba to jakoś wyhamować)
itd.
Co jak widzisz oznacza prucie całego samochodu, czy coś się może zepsuć zależy od jakości zastosowanych podzespołów do swapa oraz tego jak ktoś ci to profesjonanie poskłada.
Do kosztów dolicz sobie robociznę - zwykle około 3 tysiące.
Co do szukania silnika - to powinno być tego dużo bo montowali go w skodach, audi, seatach i vw, jak nie ma na allegro czasami wystarczy pomęczyć mailowo gości co zajmują się handlem silnikami i częściami, mogą ściągnąć.
Aha i dopytaj dokładnie sprzedającego bo często piszą że silnik kompletny, a okazuje się że bez bez osprzętu (kolektorów dolotowych, alternatora itp.).
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
e
exlimm
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 19 maja 2009, 16:37

Post autor: exlimm »

Czyli mowisz ze kazdy 1.8 T z VW bedzie pasowal do polo? Te z passata tez? - jak z mocowaniem- czy te 1.8t z polo beda pasowaly bez zmiany łap, czy wszystkie bez problemów wejda?
Dostalem oferte silnik+osprzet+skrzynia w miare dobrej cenie, ale twoj post uswiadomil mi ze rzeczywiscie ta przekladka pociaga za soba jeszcze wiecej wymaganych zmian niz myslalem- chłodzenie, hamulce, sprzegło, robi sie z tego coraz wieksza kwota i nie ograniczy sie to do podmiany jednostki napedowej;/. Pomysl ten widze mozna uznac za mocno przestrzelony, chociaz dalej kuszacy;)
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

poprzeczne powinny podejść, łapy można przespawać
p
piotrekkk
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 05 lip 2010, 17:27

Post autor: piotrekkk »

cześć rozważam wymiane silnika z 1.4 tdi 75km na 1.9 blt 130 km
silnik pewnie będzie pochodził z ibizy bo jest ich znacznie więcej u nas
moje pytanie czy ktoś to już robił?
co musze DOKŁADNIE zkompletować na swapa oprócz silnika z osprzętem?
Awatar użytkownika
polo_9N
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 14 cze 2009, 12:03

Post autor: polo_9N »

Pewnie sprzęgło będzie inne, bo moment do przeniesienia prawie dwa razy większy. I pewnie skrzynia inna.
Polo 9N TRENDLINE 1.4 TDi 75 KM
Awatar użytkownika
Gaweł
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 23:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł »

Daj sobie spokój ze swapem jeżeli chcesz mieć polo 1.9 TDI to po prostu sobie je kup. Jak zadajesz takie pytanie to znaczy że nie masz w ogóle pojęcia o mechanice więc sobie odpuść temat. Wymienia się wszystko włącznie z półosiami bo w BLT i ASZ była skrzynia 6 biegowa i za pewne wiele elementów zawieszenia. Taniej i szybciej wyjdzie kupić mocniejszy samochód. Jak w 1.4 TDI brakuje ci mocy to zrób chipa a jak 100KM ci nie wystarczy to kup sobie Golfa IV GTI i go dłubaj do 400KM. :thumbsup:
Obrazek
O
Oskar.x
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 04 sie 2010, 23:48

Post autor: Oskar.x »

Witam. Jestem całkowicie nowy na forum, wiec witam serdecznie wszystkich czytających mój post. Obecnie jeżdżę astra II jednak ze względu na rocznik zamierzam sprzedać ten samochód i zainteresowałem się VW Polo. Okazyjnie mogę kupić samochód z 2005 roku z wyposażeniem highline, jednak problem w tym, że siedzi w nim silnik 1.2... Czy orientuje się ktoś z Was, czy jest możliwy swap na 1.4 przy nie wydaniu na to więcej niż 3000zł? Pozdrawiam i proszę o odpowiedź.
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

[quote=""Oskar.x""]czy jest możliwy swap na 1.4 przy nie wydaniu na to więcej niż 3000zł? [/quote]

Wątpię... Sam silnik + skrzynia podejrzewam, że będzie kosztować więcej (używka). Do tego pewnie moduł silnika trzeba będzie zmienić... Przy okazji może i chłodnica, alternator... sporo tego... Wg mnie taki swap to bez sensu robota... jak już bym zajechał silnik na maxa (że nawet remont by za wiele nie dał), wtedy może bym się zastanawiał... ale ciekawe czy nawet wtedy by było to opłacalne.
H
HAwK
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 17 maja 2009, 14:24

Post autor: HAwK »

Witam, posiadam POLO 9N 2002r 1.2 12V zastanawiam się nad zamianą silnika na jakiś większy np. 1.8 turbo z audi tt moje pytanie jest takie czy ktoś robił już coś podobnego ? jaka by wyniosła cena tego wszystkiego ? do kogo najlepiej się zgłosić ? macie jakieś firmy zajmujące się czymś takim ? czekam na wasze wypowiedzi,
pozdrawiam, HAwK.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”