Strona 13 z 21
Re: Wszystko o: Nawiew i ogrzewanie
: 06 gru 2010, 22:12
autor: Carlos 83
Panowie tak właśnie zrobiłem jak napisaliiście, to ja się nieprecyzyjnie wyraziłem. Niby ogrzewanie się poprawiło, dodatkowo przesmarowałem ukochaną przez wszystkich dmuchawę i jest lepiej
Re: Wszystko o: Nawiew i ogrzewanie
: 06 gru 2010, 22:56
autor: byczynho
U mnie w najlepszej kondycji nagrzewnicy z kratki po lewej stronie grzało na łapkę tak, że nie dało się wytrzymać - parzyło

Re: Wszystko o: Nawiew i ogrzewanie
: 09 gru 2010, 16:50
autor: Neru
No to Panowie mam ponownie probelm z silniczkiem :banghead: jak co roku gdy nadciągają pierwsze mrozy silnik zaczyna sobie powoli warczeć, aż z czasem przybiera na sile...zawsze smaruje i jest gitara do następnej zimy. Teraz objawy miałem podobne (dodam, że falowały oboty wiatraczka w zależności od bliżej mi nieznanej przyczyny - czasem normalne obroty, a czasem na poziomie 3 obracało się tak jak na poziomie 1), no to wyciągnałem, przesmarowałem, włożyłem i dupa..silnik jakby mniej warczał, ale obroty wciąż falują. Ponadto przyjrzałem się kręcacemu wiatrakowi i co jakiś czas pojawiają się błyski ze strony silniczka - tak jeden błysk na 5-6 sekund, czasem trwający chwilkę, a czasem dłuższą chwilę (ze 3 sekundy)..Jakieś pomysły? szczotki się kończą?
Re: Wszystko o: Nawiew i ogrzewanie
: 09 gru 2010, 18:17
autor: Crazy
Szczotki, lub wyrobiona powierzchnia styku wirnika ze szczotkami.
Re: Wszystko o: Nawiew i ogrzewanie
: 09 gru 2010, 21:23
autor: lukas2305
[quote=""Crazy""]powierzchnia styku wirnika ze szczotkami[/quote]
czyli komutator
Neru, szczotki mogą się kończyć ale nie koniecznie. bardzo często te przeskakiwanie iskier spowodowane jest zwarciami między płytkami komutatora (wycierający się grafit ze szczotek "zapycha" szczeliny i robi zwarcia). Dobrze by było wymontować silnik, rozebrać go i dokładnie wyczyścić.
Re: Wszystko o: Nawiew i ogrzewanie
: 10 gru 2010, 9:51
autor: byczynho
[quote=""lukas2305""][quote=""Crazy""]powierzchnia styku wirnika ze szczotkami[/quote]
czyli komutator
Neru, szczotki mogą się kończyć ale nie koniecznie. bardzo często te przeskakiwanie iskier spowodowane jest zwarciami między płytkami komutatora (wycierający się grafit ze szczotek "zapycha" szczeliny i robi zwarcia). Dobrze by było wymontować silnik, rozebrać go i dokładnie wyczyścić.[/quote]
Rozbierałeś kiedyś ten silniczek? Składałeś go potem? u mnie po tym zabiegu jest gorzej niż było. Teraz wirnik zamiast świerszcza warczy. Jak go złożyć tak, żeby był jeszcze użyteczny?
Re: Wszystko o: Nawiew i ogrzewanie
: 10 gru 2010, 15:03
autor: Crazy
ciężko z tym złożeniem...
Jeden jak złożyłem to też warczał, to wziąłem go i przerobiłem na łożyska kulkowe

Teraz zapomnę o świerczku w podszybiu.
Z tym złożeniem musisz wirnik ustawić w tej samej osi co magnez, czyli jak zaklepiesz/przyspawasz obudowę to wyginać blaszki które trzymają tulei do uzyskania prostoliniowości żeby nie kantował się

Re: Wszystko o: Nawiew i ogrzewanie
: 10 gru 2010, 18:04
autor: byczynho
Łożysko kulkowe? gdzie i jak? a mógł byś może jakieś zdjęcie pokazać?
Re: Wszystko o: Nawiew i ogrzewanie
: 10 gru 2010, 18:16
autor: lukas2305
[quote=""byczynho""]Rozbierałeś kiedyś ten silniczek? Składałeś go potem? u mnie po tym zabiegu jest gorzej niż było. Teraz wirnik zamiast świerszcza warczy. Jak go złożyć tak, żeby był jeszcze użyteczny?[/quote]
gdybym nie rozbierał to bym się nie odzywał

jestem na 100% pewien że masz nie wycentrowany sam "wiatrak" nawiewu. bo to on warczy, ocierając się o obudowę. Sprubuj tak wcisnąć wiatrak na oś silniczka żeby nie drgał przy włączonym zasilaniu.
Jeśli to nie pomoże spiłuj obudowe w miejscach zaznaczonych poniżej:

te "paski" plastiku najblizej białego wiatraka.
Dodatkowo możesz też zebrać z 1mm z każdej strony sam wiatrak. U mnie pomogło i nie ma prawa warczeć nawet przy złym wycentrowaniu. I uprzedzam pytania...dmucha jak dmuchało. żadnej różnicy w wydajności. pozdro
Re: Wszystko o: Nawiew i ogrzewanie
: 10 gru 2010, 19:02
autor: Crazy
byczynho
na tokarce dorobiłem mocowania łożysk, z oryginału został wirnik, szczotkotrzymacz, środkowa tuleja i magnes.
Fotki cyknę, ale teraz mam założone w aucie, i dużo tam się nie zobaczy...
Postaram się jutro jak nie zapomnę...
Re: Wszystko o: Nawiew i ogrzewanie
: 14 gru 2010, 21:08
autor: byczynho
Dziś rozebrałem na nowo rozebrałem w drobny mak i złożyłem dmuchawę. Nareszcie chodzi jak powinna. Przez nieuwagę ukruszyłem szczotki i pewnie nie długo się skończą. Wina leżała po stronie źle zamocowanego wirnika. Ta blaszka na której wirnik siedzi i która go napędza wcale go nie trzymała i biedaczek kręcił się jak chciał. Skleiłem na super glue i chodzi jak trzeba

Nie warczy już jest aby taki cichy świst ale nie wiem jak się go pozbyć. Mówię od razu, że to nie świerszcz. Bardziej coś takiego jak by powietrze gdzieś bokiem uchodziło.
Re: Wszystko o: Nawiew i ogrzewanie
: 14 gru 2010, 22:20
autor: Ralph
Pany szybkie pytanie:
Jakiej firmy króciec polecacie? Termostat to wiadomo Wahler.
Re: Wszystko o: Nawiew i ogrzewanie
: 15 gru 2010, 17:46
autor: lukas2305
osobiście zakładem w marcu wzmacniany MEYLE.
http://allegro.pl/obudowa-termostatu-vw ... 58487.html
powiem ci, że dość spora różnica (na plus oczywiście) w jakości względem oryginału jaki miałem.
Re: Wszystko o: Nawiew i ogrzewanie
: 15 gru 2010, 22:55
autor: Ralph
No to kupuje MEYLE, bo spalanie osiągnęło poziom krytyczny, a wskazówka temperatury wciąż się ledwo podnosci...
Nie widze tam moje silnika NZ, a z wielopunktów jest PY czyli G40. Myslisz, ze będzie pasować?
Re: Wszystko o: Nawiew i ogrzewanie
: 16 gru 2010, 15:22
autor: lukas2305
według etki do 3f, PY i NZ są identyczne. Więc śmiało możesz brać.
