Strona 2 z 6
Re: JAk podniesc moc w polo 1.3
: 10 lis 2009, 8:19
autor: Skfarek
Jako bruczyk rzecz dellorto lub webera

Albo dobierz coś z moto (Yamaha, Suzuki) wtedy będziesz miał 4 gaźniory po jednym na każdy cylinder. Z tym że z motocyklowymi to dużo więcej dłubania jest. Jak rozeznawałem temat (będę u siebie miał 2 dellorto) to znalazłem na necie golfa I z 1.3 który śmigał na właśnie 4 motocyklowyhc. Możesz poszukać na necie Bogg Brothers z UK to firma która zajmuje się przeróbkami układów zasilania na gażnikowe i adaptacją gażników z moto.
Zalety gażników - błyskawiczna reakcja na gaz, co do przyrostów mocy zdania podzielone np. w 1.6 (AEA,AEE) bazowo 75 kucy po wrzuceniu 4 motocyklowych/2 podwójnych wychodzi coś koło 100 koni (znalażłem kilka takich projektów na sieci).
Idąc dalej można założyć ITB (Individual Throtlle Bodies) czyli indywidualne przepustnice dla każdego cylindra, przyrosty mocy spektakularne - z 1.3 bys wytargał pewnie z 120-130 koni. Z tym że to drogie rozwiązanie bo musisz stawiać na kompie zewnętrznym zwykły tego nie obsłuży, trzeba by też pisać pewnie mapy od nowa i strojenia jest kupe by to sensownie banglało. Do jazdy codziennej trochę hardcorowe rozwiązanie - silnik pracuje wtedy nierówno na wolnych ze względu na to że jest zalewany paliwem. Rzowiązaniem jest montowanie dodatkowych wtryskiwaczy o mniejszej przepustowości które pracują na wolnych obrotach, te o większej włączają się przy większym obciążeniu - ale takie rozwiązanie zwiększa koszty.
Re: JAk podniesc moc w polo 1.3
: 10 lis 2009, 9:46
autor: Bruczyk
1300 ccm n.p.m
w KJS wlasnie chodzi o to by miec jak najmniejsza pojemnosc a jak najwieksza moc i bez doladowania
-mala pojemnosc niska klasa
-duza moc z malej pojemnosci wieksze szanse na zwyciestwo w klasie
-doladowanie silnika zwieksza pojemnosc klasowa x1,7 czyli majac 1300ccm+kompresor znajdziesz sie w klasie powyzej 2000ccm w ktorej tez sa takie samochody jak subaru impreza. wiec w sumie to walczysz w generalce.
a tu cos o dellorto w VW
http://www.mowad.tuning.opole.pl/dellorto.html
Re: JAk podniesc moc w polo 1.3
: 13 lis 2009, 22:14
autor: Marko
Dzieki wielkie ale powiem szczerze ze te gazniki troche mnie przerastaja

. Duzo bardzo przy tym roboty a ja za bardzo niemam czasu robic przy aucie bo caly czas praca i narazie cienko mam z kasa. Ale napewno przyda mi sie ta wiedza na przyszlosc i moze cos wyjdzie z tymi gaznikami bo pewnie fajnie ;by chodzila polowka na nich

. Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki za fatyge.
Re: JAk podniesc moc w polo 1.3
: 14 lis 2009, 10:20
autor: adam
Skfarek
Pewnie jakby chcial takim czyms jezdzic na codzien i troche sie pocieszyc jazda to na 100km wiadro beny by zzeralo ?

Re: JAk podniesc moc w polo 1.3
: 14 lis 2009, 11:51
autor: Skfarek
[quote="adam"]
Skfarek
Pewnie jakby chcial takim czyms jezdzic na codzien i troche sie pocieszyc jazda to na 100km wiadro beny by zzeralo ?

[/quote]
Wiadro to mało powiedziane - wir w baku prędzej :crazy:
Re: JAk podniesc moc w polo 1.3
: 17 lis 2009, 22:28
autor: michal5150
[quote="Skfarek"]Jako bruczyk rzecz dellorto lub webera

Albo dobierz coś z moto (Yamaha, Suzuki) wtedy będziesz miał 4 gaźniory po jednym na każdy cylinder. [/quote]
Przy dellorto/weberach też będzie niejako jeden gaźnik/cylinder. DHLA (poziome) są podwójne - mają dwie przepustnice, dwa komplety dysz, jedynie wspólna jest komora pływakowa i sterowanie przepustnicą. Łatwiejsze w regulacji i w dostępie części są dellorto. Problem to kolektor i upchanie tego wszystkiego w komorze silnika. No chyba żeby założyć DRLA (pionowe), ale wtedy dziura w masce albo bez maski jeździć

Re: JAk podniesc moc w polo 1.3
: 18 lis 2009, 12:11
autor: Skfarek
[quote="michal5150"]DHLA (pionowe) są podwójne - mają dwie przepustnice, dwa komplety dysz, jedynie wspólna jest komora pływakowa i sterowanie przepustnicą. Łatwiejsze w regulacji i w dostępie części są dellorto. Problem to kolektor i upchanie tego wszystkiego w komorze silnika. No chyba żeby założyć DRLA, ale wtedy dziura w masce albo bez maski jeździć [/quote]
W sumie też prawda z tą podwójnością

W 6nce miejsce pod dhla jest
Hmmmm kuszące .... dziura w masce - jak hardcore to hardcore :crazy:
Re: JAk podniesc moc w polo 1.3
: 18 lis 2009, 17:40
autor: Bruczyk
male sprostowanie DHLA sa poziome DRLA sa pionowe
Re: JAk podniesc moc w polo 1.3
: 18 lis 2009, 18:05
autor: michal5150
Rzeczywiście, już poprawiłem. Sam nie wiem co mam w samochodzie

Re: JAk podniesc moc w polo 1.3
: 18 lis 2009, 18:12
autor: Sundecade
wsadzić 3f zamiast NZ, potem ostry walek, regulowane kołko rozrządu, wydech, głowica planowana i masz ok 90 PS
Re: JAk podniesc moc w polo 1.3
: 18 lis 2009, 18:27
autor: Bruczyk
Sundecade
to przy tych modyfikacjach koszt silnik + czesci bedzie rowny cenie zakupu PY co nam da 114km SWAP jest zawsze tanszy
tylko ze nie o to tu teraz chodzi.
-- 18 Lis 2009 18:31 --
aha zapomnial bym,
michal5150
powiedz cos wiecej na temat tych Twoich gaznikow, jak to masz zasilane, masz jakis regulator cisnienia paliwa do nich czy jak??
Re: JAk podniesc moc w polo 1.3
: 18 lis 2009, 18:42
autor: michal5150
Nie wiem czy kogokolwiek to zainteresuje i czy wykorzysta tę wiedzę w praktyce, bo gaźniki mam w drugim samochodzie - garbusie
Ale tak dla ciekawości - dellorto DRLA36, pompa standartowa, mechaniczna. Regulatora brak, jest przy takim układzie niepotrzebny, podobnie jak powrót paliwa do baku.
Re: JAk podniesc moc w polo 1.3
: 18 lis 2009, 21:49
autor: Makumb
Hmm A powiedzcie, czy jest sens pchania regulowanego kola rozrzadu do polo?
Samo kolo to ok 350zl + strojenie - orientuje sie ktos ile takie cos moze kosztowac?
I ile mozna wyciagnac na takim kole? Czy ma to sens TYLKO przy wymianie walka rozrzadu?
pytam z ciekawosci bo ludzie takie glupoty wypisuja ze to jest poprostu tragedia.
Re: JAk podniesc moc w polo 1.3
: 18 lis 2009, 21:52
autor: Marko
jak Sundecade napisal z tym walkiem i 3f to ile to mniej wiecej bedzie kosztowalo??
Re: JAk podniesc moc w polo 1.3
: 18 lis 2009, 21:56
autor: Bruczyk
3f to koszt od kolo 1500zl, walek do niego od swiatka to okolo 700zl kolo regulowane od siwatka 200zl
walek s schricka to 1200zl kolo z shricka 350zl trzeba sprowadzac z dojczow.
co do regulowanego kola chyba najlepiej wypowie sie VWkas18