Strona 2 z 2

Re: [6n 1.4 AEX] kontrolka temp oleju, szarpanie na biegu.

: 05 sty 2016, 15:24
autor: iJopek
[quote="szopal"]Bardziej mi chodzilo o to aby goramiala smarowanie poprzez dolanie tych 100ml goracego oleju. Ale czemu smarowania nie ma? Co moglo przymarznac? Juz w drugim silniku tak mam... Czy VW naprawde te silniki tak skopal ze sie do jazdy w zimie nie nadaja?:([/quote]

Ale jak lałeś no to nie chce mi się wierzyć że cały wałek i szklanki dokładnie polałeś olejem bo lałeś go w jedno miejsce ;)

Re: [6n 1.4 AEX] kontrolka temp oleju, szarpanie na biegu.

: 05 sty 2016, 15:58
autor: szopal
No tak, zgadza sie... A co moglo przymarznac? Dzis znow probowalem ale to samo. Dodam ze wczoraj i dzis rozgrzalem auto do 90stopni na luzie wiec lod powinien puscic... Ale jak tylko probuje ruszyc to kontrolka oleju sie zaswieca. Auto juz klekocze jak bocian...

Re: [6n 1.4 AEX] kontrolka temp oleju, szarpanie na biegu.

: 05 sty 2016, 17:17
autor: Winiacz
Wolę domieszać 200ml oleju i mieć prawidłowe ciśnienia od razu po rozruchu, niż trzymać się sztywno specyfikacji i szłyszeć jak mi szklanki klepią.

Re: [6n 1.4 AEX] kontrolka temp oleju, szarpanie na biegu.

: 06 sty 2016, 15:28
autor: szopal
No może tak, ale jak Ci zamarznie smok od pompy to nic Ci to nie da...

A swoją drogą poczytałem trochę i się dowiedziałem że te silniki 1.0 i 1.4 mają wadę konstrukcyjnę w misce olejowej - otóż mają takie wgłębienie w którym znajduje się smok pompy olejowej. Podczas jazdy na krótkich trasach w oleju zbiera się wilgoć, która zamienia się w wodę. Woda jest cięższa od oleju więc idzie na dół do tego wgłębienia - przy mrozach smok zamarza no i nie mamy smarowania...

Autko dałem do serwisu, jutro mają sprawdzić co się stało i czy go można reanimować. Na razie odpala ale klekocze gorzej niż diesel.

Re: [6n 1.4 AEX] kontrolka temp oleju, szarpanie na biegu.

: 07 sty 2016, 18:48
autor: szopal
Odstawiłem auto do warsztatu, od razu wzieli go do garażu. Postało przez 6 stycznia dzień w ciepłym garażu. Dziś mam diagnoze - auto działa. Głośno chodzi ale jeździ, nic nie świeci. Wymienili filtr powietrza bo był zapaćkany masłem i wyczyścili odme - koszt 100zł. Czyli potwierdza się to co wyczytałem - silniki 1.0 i 1.4 mają wadę konstrukcyjną w misce olejowej - mają wgłębienie w którym znajduje się smok pompy. W zimie, gdy auto jeździ na krótkich trasach w oleju tworzy się wilgoć (woda) która spływa do tego wgłębienia. Ponieważ jest to silnik aluminiowy bardzo szybko traci temperaturę, przez co wilgoć nie zdąży odparować i zbiera się w tym wgłębieniu (woda jest cięższa od oleju). Przy mrozach ta woda zamarza blokując smoka pompy olejowej. Wystarczy wjechać do ciepłego garażu na dzień i lód puszcza. Jakie proponujecie rozwiązania? Może wozić ze sobą farelkę? :lol: Po prostu masakra jakaś z tymi silnikami...

Re: [6n 1.4 AEX] kontrolka temp oleju, szarpanie na biegu.

: 07 sty 2016, 19:50
autor: Anonymous
na początek remont silnika bo 1l/1000km zużycia oleju to nie norma

Re: [6n 1.4 AEX] kontrolka temp oleju, szarpanie na biegu.

: 07 sty 2016, 20:54
autor: szopal
Srednio mi sie to oplaci...byl juz swap, przeskoczony rozrzad z powodu wpadniecia paska od alternatora w pasek rozrzadu... Jak stanie to na zlom. Znalazlem fajny pomysl jak zapobiegac zamarzaniu smokahttp://forum.vwvento.org/printview.php? ... e6854f353f moze by tak sprobowal grzalke zalozyc? Coś jak jest tutaj: http://allegro.pl/opel-omega-vectra-a-2 ... 49533.html

Wiecie, przed uruchomieniem Polo w ciężkie mrozy, bierzemy na noc aku do domu, ładujemy, wkładamy uruchamiamy grzałke i odpalamy autko na ciepłym oleju. Co Wy na to? :D

Re: [6n 1.4 AEX] kontrolka temp oleju, szarpanie na biegu.

: 08 sty 2016, 7:52
autor: rat4
Nigdy nie miałem problemu z silnikiem 1,4 ale rozwiązanie to dbanie o auto.
Pisane już x-razy na forum, że raz na rok trzeba zafundować czyszczenie odmy, ewentualnie tylko przepchać czy przedmuchać kompresorem i zrobić dłuższą trasę pokręcić trochę silnikiem do wyższych obrotów.
Dbać o regularną wymianę oleju, co 10kkm w warunkach miejskich co 15 kkm przy trasach, olej nie gęstszy niż 10W40
i wymiana przynajmniej raz w roku! Nie ma znaczenia jakiej marki, na lotosiku też super polo się sprawowało, nie jest to skomplikowany silnik i nie potrzebuje on niewiadomo jak drogiego oleju jeśli tylko ktoś używał oleju 5W to trzeba się go trzymać jak najdłużej z racji jego właściwości w zimie (rzadszy i niższa temperatura płynięcia=szybsze smarowanie po uruchomieniu silnika)
i nie ma siły żeby cokolwiek zamarzło. Moje auto nie widziało nigdy garażu mieszkam w górach i zawsze mam mróz większy niż inni nigdy mi nie wywaliło oleju nigdy nic nie zamarzło prócz tych felernych zamków w VW które lubią zamarzać :cool2:
(trochę tęsknię za polóweczką ale wiem że jest w dobrych rękach) :blush2:

Re: [6n 1.4 AEX] kontrolka temp oleju, szarpanie na biegu.

: 08 sty 2016, 8:46
autor: szopal
[quote="rat4"]Nigdy nie miałem problemu z silnikiem 1,4 ale rozwiązanie to dbanie o auto.
Pisane już x-razy na forum, że raz na rok trzeba zafundować czyszczenie odmy, ewentualnie tylko przepchać czy przedmuchać kompresorem i zrobić dłuższą trasę pokręcić trochę silnikiem do wyższych obrotów.
Dbać o regularną wymianę oleju, co 10kkm w warunkach miejskich co 15 kkm przy trasach, olej nie gęstszy niż 10W40
i wymiana przynajmniej raz w roku! [/quote]

Kolego a myślisz że ja nie dbam? Olej wymieniam co 10k km. 10W40 Valvoline. Czyszczenie odmy? Przed każdą zimą i średnio co 3 miesiące w okresie marzec - październik. Jazda na dłuższych trasach? 2 x w tygodniu robie jednorazowo 150km. Potem jazda w mieście. A powiedz, jaki miałeś blok silnika - aluminiowy czy żeliwny? Bo to zasadniczna różnica.