Strona 2 z 4

Re: [6n] Problem z adaptacją przepustnicy

: 28 paź 2013, 16:44
autor: GrigorVR6
Panowie ja mam jeszcze pytanie,jeśli by coś było z przepustnicą nie tak np.coś z silnikiem krokowym to czy dała by się zaadoptować ?

Re: [6n] Problem z adaptacją przepustnicy

: 28 paź 2013, 16:46
autor: GrigorVR6
[quote="szopal"]Witam. Mam podobny problem. Otóż zakupiłem kabel VAG KKL, zainstalowałem sterowniki, program VAG COM i wszystko jest pięknie ładnie(nawet wykresy w czasie rzeczywistym zrobiłem- dla zainteresowanych https://www.youtube.com/watch?v=hZZKRVoFZ1A)Dziś wyczyściłem przepustnice beznyną ekstrakcyjną(przepustnica była bardzo zasyfiona, po czyszczeniu pedał gazu łapie od razu)niestety gdy chciałem wykonać adaptację przepustnicy zgodnie z tą instrukcją http://klubseata.pl/forum/https://forum ... ic.php?t=4 na kanale 098 i 060 jest not available(pokazane na zdjęciach). Po próbach wejścia na ten kanał wyskakuje błąd Podstawowe ustawienia nie zaistniały- oczywiście przed adaptacją kasuje błędy. Nie mam pojęcia już co może być :cry: Obroty falują pomiędzy 800 - 1600 RPM więc przydałaby się adaptacja. Auto to Polo 6n 1.4 benzyna APQ 98r. Obrazek [url=http][img]http://s6.ifotos.pl/mini/errJPG_n[/quote]

Bardzo możliwe że program-pirat dlatego tak jest napisane :)

Re: [6n] Problem z adaptacją przepustnicy

: 28 paź 2013, 16:58
autor: czaja
[quote="GrigorVR6"]Bardzo możliwe że program-pirat dlatego tak jest napisane [/quote]
no raczej mało prawdopodobne, skoro w folderze jest keygen do programu :piwo:
problem raczej leży w samej procedurze adaptacji. ale to autor musiałby dokładnie, krok po kroku opisać co, jak robi..

Re: [6n] Problem z adaptacją przepustnicy

: 28 paź 2013, 17:03
autor: KondzioR.
Ja tak miałem właśnie jak kabel nie miał fake licencji.. może kejgen jest, ale nie użyty :)

Re: [6n] Problem z adaptacją przepustnicy

: 28 paź 2013, 17:08
autor: GrigorVR6
[quote="czaja"][quote="GrigorVR6"]Bardzo możliwe że program-pirat dlatego tak jest napisane [/quote]
no raczej mało prawdopodobne, skoro w folderze jest keygen do programu :piwo:
problem raczej leży w samej procedurze adaptacji. ale to autor musiałby dokładnie, krok po kroku opisać co, jak robi..[/quote]

I właśnie przez tego keygena trzeba odpalić,u mnie przynajmniej tak jest bo jak odpalę z pulpitu to jest ten sam efekt co u kolegi

Re: [6n] Problem z adaptacją przepustnicy

: 28 paź 2013, 18:42
autor: czaja
[quote="GrigorVR6"]I właśnie przez tego keygena trzeba odpalić,u mnie przynajmniej tak jest bo jak odpalę z pulpitu to jest ten sam efekt co u kolegi[/quote]
nie rozumiem tego opisu. przecież keygen generuje tylko kod, który wklejasz aby aktywować program. na tym rola keygena się kończy. Nie widze co się dzieje na kompie tego użytkownika, więc nie będę wróżył z fusów.
[quote="KondzioR."]Ja tak miałem właśnie jak kabel nie miał fake licencji.. może kejgen jest, ale nie użyty [/quote]
hehe, o tak podstawowej rzeczy nawet nie pomyślałem... :piwo:

Re: [6n] Problem z adaptacją przepustnicy

: 28 paź 2013, 19:00
autor: Jabolek
[quote="GrigorVR6"]Panowie ja mam jeszcze pytanie,jeśli by coś było z przepustnicą nie tak np.coś z silnikiem krokowym to czy dała by się zaadoptować ?[/quote]
jeśli coś jest nie tak z przepustnicą/krokowcem to nie da rady zaadoptować.

żeby zaadoptować przepustnicę trzeba spełnić kilka warunków
1. Wszystkie podzespoły sprawne
2. Brak zapisanych błędów w ECU
3. Nagrzanie silnika do temp. roboczej
4. Odpowiedni kabelek z oprogramowaniem posiadającym licencje (nie mówię że piratem nie da rady)

jeśli wszystkie warunki są spełnione adaptacja musi przebiec pomyślnie.

btw. na ogólnodostępnym forum nie poruszałbym tematyki keygenów/seriali/cracków i sposobów na uruchomienie w/w aplikacji, jest to naruszenie praw autorskich itp. dziwię się że kolega czaja nie zareagował i sam się wypowiada w tej kwestii :P

Re: [6n] Problem z adaptacją przepustnicy

: 28 paź 2013, 19:56
autor: czaja
[quote="Jabolek"]btw. na ogólnodostępnym forum nie poruszałbym tematyki keygenów/seriali/cracków i sposobów na uruchomienie w/w aplikacji, jest to naruszenie praw autorskich itp. dziwię się że kolega czaja nie zareagował i sam się wypowiada w tej kwestii [/quote]
poruszyć temat, a rozpowszechniać keygena to 2 różne sprawy. oczywiście jest to naganne zachowanie :grin:
tym bardziej że VCDS-lite jest dostępny za free i nie uwala sterowników airbag tak jak to może zrobić wersja 311.2 (do niedawna przeze mnie chołubiona jako jedna z lepszych).

Re: [6n] Problem z adaptacją przepustnicy

: 28 paź 2013, 20:29
autor: GrigorVR6
[quote="Jabolek"][quote="GrigorVR6"]Panowie ja mam jeszcze pytanie,jeśli by coś było z przepustnicą nie tak np.coś z silnikiem krokowym to czy dała by się zaadoptować ?[/quote]
jeśli coś jest nie tak z przepustnicą/krokowcem to nie da rady zaadoptować.

żeby zaadoptować przepustnicę trzeba spełnić kilka warunków
1. Wszystkie podzespoły sprawne
2. Brak zapisanych błędów w ECU
3. Nagrzanie silnika do temp. roboczej
4. Odpowiedni kabelek z oprogramowaniem posiadającym licencje (nie mówię że piratem nie da rady)

jeśli wszystkie warunki są spełnione adaptacja musi przebiec pomyślnie.

[/quote]

A jeszcze takie pytanie co może być powodem że nie ma ssania? tzn. zawsze jak podchodzę z rana i odpalam to jest ok.950 obr/min może latem by dla mnie nie było nic dziwnego,ale teraz kiedy już temperatura niższa też nie,dodam tylko że czujnik temperatury jest ok (tak przypuszczam) bo w końcu udała się adaptacja.

Re: [6n] Problem z adaptacją przepustnicy

: 28 paź 2013, 20:39
autor: Jabolek
[quote="czaja"]A jeszcze takie pytanie co może być powodem że nie ma ssania? tzn. zawsze jak podchodzę z rana i odpalam to jest ok.950 obr/min może latem by dla mnie nie było nic dziwnego,ale teraz kiedy już temperatura niższa też nie,dodam tylko że czujnik temperatury jest ok (tak przypuszczam) bo w końcu udała się adaptacja.[/quote]
ciężko cokolwiek powiedzieć w tym temacie skoro nie ma błędów w VAGu, możesz sprawdzić bloki pomiarowe cieczy chłodzącej i sondy lambda, potem wrzuć wykres tutaj.

Re: [6n] Problem z adaptacją przepustnicy

: 29 paź 2013, 9:11
autor: szopal
Więc tak:
1. Wyczyściłęm przepustnice benzyną ekstrakcyjną
2. Złożyłem wszystko spowrotem
3. Odpaliłem auto żeby sprawdzić czy działa(:D)- okazało się że po czyszczeniu pedał gazu szybciej łapie i nie auto od razu wchodzi na obroty
4. Nagrzałem go do temp. około 85 stopni(wskazówka pokazywała 90 st natomiast na kompie było 85)
5. Włączyłem zapłon(nie uruchamiałem silnika)
6. Odczytałem kody błędów
7. Skasowałem wszystkie błędy(był błąd 01087 - Basic Settings Not Performed)
8. Wszedłem w Measure Block - 098 - switch to basic settings i..."Group 098 NOT AVAILABLE

I to by było na tyle :D

Dodam że zrobiłem nim około 70km po czyszczeniu i obroty nadal falują, czasem się zawieszają na 2000RPM. Gdyby program nie był w wersji full to by mi wogóle nie wszedł w basic setting. Zastanawia mnie tylko czemu po wyczyszczeniu przepustnicy ostatnio znowu mi wyskoczył błąd: Obrazek

A na kanale 098 w Measure Block jest: Obrazek

Nie mam pojęcia już co może być.

Re: [6n] Problem z adaptacją przepustnicy

: 29 paź 2013, 14:38
autor: GrigorVR6
Ok ja też zrobiłem screeny jak to o mnie wygląda u mnie:

ObrazekObrazek

Re: [6n] Problem z adaptacją przepustnicy

: 01 lis 2013, 11:14
autor: szopal
Czy pomoże ktoś...? Przejechałem około 150km i obroty nadal falują a adaptacja nie jest możliwa... Co proponujecie? Czujnik temperatury raczej dobry- maksymalna zauważona różnica między temperaturami na liczniku i kompie to 15 stopni. Ale po jakimś czasie dochodzi do 80-85 stopni na kompie- na liczniku caly czas 90. Na zimnym silniku obroty nie falują ale są za wysokie- około 1000-1100rpm po rozgrzaniu falują od 1200- 1800. Co może być...

Re: [6n] Problem z adaptacją przepustnicy

: 01 lis 2013, 14:41
autor: GrigorVR6
00533 - Regulacja obrotów biegu jałowego, Regulacja kontroli jałowego powietrza.

Możliwe że jest jakaś nieszczelność w układzie dolotowym bądź z samą przepustnicą.

A tu podobny problem:http:http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=939453

Re: [6n] Problem z adaptacją przepustnicy

: 01 lis 2013, 16:08
autor: szopal
Czyli sugerujesz jeszcze raz ją wyczyścić i montując ją sprawdzić czy nie ma nieszczelności? Przed czyszczeniem obroty były idealne- 860rpm, ale zdarzało się iż gasł przy dojeżdzaniu do krzyżówki. Jutro spróbuje jeszcze raz pobawić się z przepustnicą. Może faktycznie linka gazu też zbyt naciągnięta jest, ale czemu wtedy obroty falują i dopiero po nagrzaniu silnika...