Strona 2 z 2

Re: Adaptacja przepustnicy - o co chodzi??

: 21 sie 2009, 11:48
autor: Max
W tym tygodniu padł mi silniczek sterujący przepustnicą, rozebrałem przepustnicę na czynniki pierwsze więc się podzielę wrażeniami.
Mam silnik AEE 1,6 75km, LPG sekwencja, Golf 3, przebieg 275 tys km, przepustnica 030 133 (chyba 064) D (są jeszcze modele F)
Po wykręceniu przepustnicy rozebrałem ją na czynniki pierwsze -tzn tylko część tylną plastikową, tam gdzie są potencjometry i silniczek.
Powodem rozkręcenia był błąd chyba 00282 - brak sterowania silnikiem krokowym.
Okazało się, że silniczek faktycznie nie poruszał przepustnicą. I okazał się nie być silnikiem krokowym, tylko zwykłym silniczkiem na 12V, zasilanie 2-ma przewodami. A nie kręcił, ponieważ zużyły się szczoteczki i komutator.
Oczyściłem przepustnicę i przy zamkniętej przesłonie chciałem przedmuchać - nie dało się, jak przesłona jest zamknięta, to jest bardzo szczelna.
A w momencie odpalenia (jak nie naciskamy pedału gazu) to silniczek otwiera przepustnicę o odpowiedni kąt i reguluje obroty jałowe na zimnym i ciepłym silniku.
Jak padł mi ten silniczek, to po odpaleniu silnik od razu gasł, dlatego w pierwszej chwili podejrzewałem immobilizer - identyczne objawy, ale dopiero potem doszedłem, że jak odpalam z lekko naciśniętym pedałem gazu, to odpala normalnie. Musiałem więc na kilka dni naciągnąć linkę gazu tak, aby przepustnica była stale lekko otwarta - odpalał wtedy zimny bez większych problemów (obroty były ok 500 obr/min przez kilkanaście sekund a potem powoli rosły) a na ciepłym trzymał troszkę wyższe obroty jałowe (1200-1300). Naciąga się linkę przy pomocy zawleczki na lince, kilka cm przed przepustnicą, można to zrobić nawet bez ściągania filtru jak ktoś ma zwinne i giętkie ręce.
Efektem ubocznym naciągnięcia linki przy uszkodzonym silniku przepustnicy były wolne opadanie obrotów przy wrzucaniu luzu - normalnie od ok 3500rpm do ok 1500 rpm obroty opadały ok 2 sekundy, a po naciągnięciu linki około 10 sekund.
Adaptacji przepustnicy nie udało mi się zrobić vagiem ani na kanale 0, ani 60, ani 98 (z audi a4 2001r poszło mi od razu).

Przy okazji - ma ktoś na sprzedaż mało używaną przepustnicę z niskim przebiegiem ? :grin:
Może być z uszkodzonymi potencjometrami, interesuje mnie sam silniczek.