Strona 2 z 3
Re: [6R] 1.6 TDI czy 1.2 TSI
: 24 kwie 2013, 9:33
autor: ecd
U mnie też nic się nie dzieje, a najwięcej do powiedzenia na temat TSI to maja Ci, którzy ich nie posiadają

Re: [6R] 1.6 TDI czy 1.2 TSI
: 24 kwie 2013, 9:58
autor: bazi
nie trzeba daleko szukac, zeby widziec ze problem jest - nawet na naszym forum :
viewtopic.php?f=196&t=38534&p=540310#p540310
Te silniki maja wade konstrukcyjną , na tyle ze VW wycofał je z produkcji, a obecne TSI mają już pasek rozrządu. Wniosek jest jeden - nie kupować pod żadnym pozorem.
O milionach postów na niemieckich forach , czy naszym forum Octavii czy passata nawet nie wspominam.
Re: [6R] 1.6 TDI czy 1.2 TSI
: 24 kwie 2013, 16:10
autor: Pawel
Niestety silniki 1.2 TSI z okresu, którym interesuje się R0w3rs, bywają problematyczne. VW zmodernizował silnik bodajże dopiero w drugiej połowie 2011 (ale nie znam szczegółów), a na przełomie 2011-2012 zaczęli też fabrycznie montować podkładkę przy cięgnie turbiny.
Sam mam silnik z końca 2011, przejechałem 21 000 km i do tej pory też nie żałuję. Jedynym zastrzeżeniem jest wpadające w rezonans wspomniane cięgno turbiny na zimnym silniku (niegroźna sprawa). Rozrząd pracuje bez zarzutu, choć śledząc przypadki innych forumowiczów wiem, że ew. problemy mogą zacząć się w najbliższej przyszłości. Mnie osobiście najbardziej dziwi fakt, że VW nie potrafi skutecznie wyeliminować problemu - jak widać w przypadku Silvera czy Carlosa, nowy łańcuch wcale nie załatwia sprawy.
Gdyby nie to, moim zdaniem wybór byłby prosty - 1.2 TSI. Brak potencjalnie problematycznego DPFu (przy miejskiej jeździe), lepsze osiągi niż 1.6 TDI (nie tylko 0-100 km/h, ale mimo mniejszego momentu również 80-120 km/h robi w sekundę szybciej), maks. moment w szerszym zakresie obrotów no i znacznie niższa cena. Wadą jest nieco wyższe spalanie.
A nowa seria silników TSI (EA211) rzeczywiście trochę zaskakuje. Rozumiem odchudzenie bloku silnika itd., ale powrót do paska rozrządu zadziwia. VW podaje, że to ze względu na niższe tarcie i hałas, ale pamiętając o problemach z łańcuchami może wydawać się to mało przekonywujące. Co ciekawe, VW określa żywotność paska na "lifetime" - ile to będzie kilometrów, czas pokaże

Re: [6R] 1.6 TDI czy 1.2 TSI
: 24 kwie 2013, 16:30
autor: klocek
ja bym brał diesla

mamy w domu leona 1.9tdi 2009r i jak narazie nawet najmniejszej awarjii nie bylo. Mniejsze spalanie w porownaniu do benzyny, moment obrotowy tez wiekszy
Re: [6R] 1.6 TDI czy 1.2 TSI
: 24 kwie 2013, 20:17
autor: R0w3rs
Jakimś cudem temat odżył:D W każdym razie w tym czasie zastanowiłem się nad tym i diesel mimo wszystko. A dpf zawsze można usunąć jeśli nawali. Odłożę sobie po prostu na to pieniądze, bo zrobienie tego w 1,6 tdi z tego co wiem drogie nie jest. Jeszcze co do tsi, a nie będzie tak w większości wypadków, że poprzedni właściciel po prostu wziął udział w akcjach serwisowych i że rozrząd i podkładka będą ok?
Re: [6R] 1.6 TDI czy 1.2 TSI
: 24 kwie 2013, 23:14
autor: cezar
[quote=""bazi""]nad TSI sie nawet nie zastanawiaj , to wieksza porażka od 2.0 TDI PD , nie bierz po żadnym pozorem - momentalnie padaja lancuchy (zazwyczaj 30 tys km to max) ,napinacze , nastawniki od faz rozrządu - jak zdązysz wymienić to pół biedy wymiana koło 3 tys zł, a jak nie to lancuch przeskoczy i silnik zdemolowany. Turbo tez dlugo nie wytrzymuje.[/quote]
Ciekawe że większość takich opini pochodzi od osób które nie jeżdżą autem z silnikiem TSI.
Ma on plusy i minusy jak każdy inny. Dla mnie po prawie trzech latach użytkowania tego silnika mówiąc krótko wszystko jest OK a ja jestem zadowolony. Auto używam intensywnie więc mam bezpośrednie doświadczenia w tym temacie i nawet turbo ma się całkiem dobrze i nic mu nie dolega.
Re: [6R] 1.6 TDI czy 1.2 TSI
: 25 kwie 2013, 9:21
autor: bazi
R0w3rs czytaj co pisze
Silver i
Carlos* w tym linku
viewtopic.php?f=196&t=38534&p=540310#p540310 Pomimo wymiany rozrządu problem zaraz znowu powrócił.
Jest tez sprawa rozrzadow na lancuchu - VW nie radzi sobie z tym - np. 9N 1.2 12V, 30 tys i lancuch potrafil przeskoczyc, a w TSI problem znowu sie powtarza.
W prasie moto już są artykuły że maks. przebieg dla 1.4 TSI 140 KM to ledwie 200 tys. km. O pekających tłokach i pierścieniach nie wspominam.
Niestety silniki TSI to kupa smutku.
Re: [6R] 1.6 TDI czy 1.2 TSI
: 25 kwie 2013, 10:48
autor: ecd
Bazi, ale czemu porównujesz 1.4 TSI (opracowany na początku 2003 roku dodatkowo z kompresorem) do innych TSI i opierasz się na wypowiedziach z kilku wypowiedzi internetowych czy jakichś artykułów z prasy typu "Auto Bild" czy Motor? Owszem silniki TSI nie są bez wad, ale jak wcześniej ktoś pisał nie można ich wrzucać do jednego worka. Skąd wiesz, że w ASO kolegom Silver i Carlos nie wymienili na taki sam zestaw rozrządu jak poprzednio mieli fabrycznie zamontowany. Wiem z dobrze poinformowanego źródła VW, że w przypadku 1.2 TSI mieli umowę z dostawcą, który wypuścił partię łańcuchów wyprodukowanych z wadliwego materiału i nie można do końca określić w jakim czasie były montowane (albo określić tego nie chcą

)
Powołujesz się na fora niemieckie, a wyczytałeś gdzieś, że komuś rozleciał się 1.2TSI? Albo, że po wymianie na nowy łańcuch (ten wzmocniony) komuś się problem powtórzył? Tylko mam nadzieję, że nie tłumaczysz przy pomocy Google tłumacza
Ja gdybym miał kupować jeszcze raz to na pewno wybrałbym silnik TSI tylko pewnie mocniejszy :acute:
A tak na koniec, mój znajomy, który zajmuje się sprowadzaniem aut przyprowadził jakiś czas temu Ibizę 1.2 TSI (wg. VIN wyprodukowana w 10.2010) z przebiegiem 117 tys. km i w Książce Serwisowej czy dokumentach (faktury) nie ma żadnych adnotacji o wymianie rozrządu, jest natomiast wpisana akcja z podkładką.
Re: [6R] 1.6 TDI czy 1.2 TSI
: 25 kwie 2013, 12:47
autor: bazi
[quote=""ecd""]czemu porównujesz 1.4 TSI (opracowany na początku 2003 roku dodatkowo z kompresorem) do innych TSI [/quote]
bo trwałość jest zbliżona
[quote=""ecd""]w przypadku 1.2 TSI mieli umowę z dostawcą, który wypuścił partię łańcuchów wyprodukowanych z wadliwego materiału[/quote]
Typowy marketingowy bełkot. Chyba sam w to nie wierzysz. Co mieli powiedzieć ? Ze wady nie da sie usunąć ? Tak poprawili łańcuch że zmienili na pasek.
[quote=""ecd""] opierasz się na wypowiedziach z kilku wypowiedzi internetowych[/quote]
tych wypowiedzi sa tysiące. Mądry człowiek uczy sie na czyichś błędach - głupi na swoich.
Re: [6R] 1.6 TDI czy 1.2 TSI
: 25 kwie 2013, 13:01
autor: ecd
Trwałość silnika 1.2 TSI określają na 250 tys. Ja nie zamierzam jeździć dłużej jak 5-6 lat.
Dodatkowo ten silnik dalej jest oferowany w całej grupie VAG od m.in. A1, Polo do Yeti.
Ja tam w przyszłości nie skreślam tego silnika, a na razie wolę go od starego 1.4

Tyle z mojej strony, zresztą nie mam zamiaru nikogo namawiać na TSI.
Re: [6R] 1.6 TDI czy 1.2 TSI
: 25 kwie 2013, 15:53
autor: ajej87
A powiedzcie - jeżeli auto użytkuje się głównie w mieście na krótkich odcinkach - to prawda, że lepiej kupić benzynę, bo zanim diesel się nagrzeje to i tak będzie palił tyle ON co benzynka Pb i jest tylko droższy w zakupie?
Re: [6R] 1.6 TDI czy 1.2 TSI
: 25 kwie 2013, 17:45
autor: bazi
na co komu diesel do miasta ? zaraz sie dpf zapcha, łopatki na turbie syfem zapieką, dwumasa padnie + na pewno cos jeszcze kosztownego (w końcu to VW ;-) ) itp. Biorac to wszystko pod uwage znacznie taniej wyjdzie zakup benzyny bez turba.
Diesel tak - jak ktos smiga duzo na trasach i pomimo kosztow napraw da rade zaoszczedzic jeszcze na paliwie. Inaczej sensu brak.
Re: [6R] 1.6 TDI czy 1.2 TSI
: 25 kwie 2013, 18:13
autor: Pawel
[quote=""bazi""]na co komu diesel do miasta ? zaraz sie dpf zapcha, łopatki na turbie syfem zapieką, dwumasa padnie + na pewno cos jeszcze kosztownego (w końcu to VW ;-) ) itp. Biorac to wszystko pod uwage znacznie taniej wyjdzie zakup benzyny bez turba.
Diesel tak - jak ktos smiga duzo na trasach i pomimo kosztow napraw da rade zaoszczedzic jeszcze na paliwie. Inaczej sensu brak.[/quote]
Widzę
bazi, że konsekwentnie szerzysz "defektyzm" ;-) Nie każdy silnik zaraz trzeba naprawiać (VW czy nie, diesel czy benzyna), żeby tak od razu zakładać koszty napraw
Ale co do diesla w mieście to się zgodzę, nie ma to większego sensu. Nawet gdyby zimny diesel ciągle palił proporcjonalnie mniej niż benzyna, to tak krótkie trasy po prostu nie uzasadnią inwestycji w silnik wysokoprężny.
W nawiązaniu do głównego tematu dodam, że w 1.2 TSI VW zastosował system odłączania pompy cieczy chłodzącej na zimnym silniku, aby szybciej osiągnął temperaturę roboczą. Do tego turbosprężarka ma niezależną pompę elektryczną, która dba o schłodzenie jej po wyłączeniu silnika. Czy ktoś wie, czy w dieslach też tak jest ?
Re: [6R] 1.6 TDI czy 1.2 TSI
: 25 kwie 2013, 20:45
autor: cezar
bazi, jeżeli głównym kryterium przy wyborze auta mają być koszty a cała reszta jest bez znaczenia to prawda że można obawiać się wszystkiego...
dla mnie ważniejsze są cechy auta, parametry, osiągi itp. kupuję to co spełnia moje oczekiwania a nie jest najtańsze i skonfigurowane w taki sposób że nie daje radości i przyjemności z jazdy. Dlatego uważam że silnk TSI był właściwym wyborem pomimo kilku akcji serwisowych które zaliczyłem. Wybrałbym go ponownie

Żałuję tylko że nie zdecydowałem się na DSG, ale przynajmniej wiem co dołożyć następnym razem...
Re: [6R] 1.6 TDI czy 1.2 TSI
: 25 kwie 2013, 21:49
autor: bazi
Nie ma czego zalowac. W DSG 7 sprzegla padaja szybciej niz rozrzad w tsi :-D