[6R] 1.6 TDI czy 1.2 TSI

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

R
R0w3rs
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 10 kwie 2013, 20:56
Kontakt:

[6R] 1.6 TDI czy 1.2 TSI

Post autor: R0w3rs »

Witam. To mój pierwszy post na tym forum, postanowiłem poprosić o pomoc ludzi, którzy mają pojęcie o tych samochodach:) A więc tak. Chciałbym sobie kupić Polo z roku 2009-2010 z silnikiem 1.6 TDI 90 lub 105 koni. Co do diesla skłania mnie fakt, że miałem okazję pojeździć poprzednią generacją Polo z silnikiem 1.4 TDI. Nie jest to demon prędkości, ale jak na taki silniczek to całkiem sprawnie sobie radził. Jechałem parę razy i świetna sprawa. Autko nie moje, jedynie parę razy okazję pojeździć. Głównym faktem, nad którym myślę jest DPF. Poruszam się w cyklu mieszanym najczęściej, jeśli miasto to małe z dość płynnym ruchem. Jak to wpłynie na ten filtr? Czy przy przebiegu do 80 000 można się martwić tym? Jeśli byłby to problem spory i kosztowny, to warto 1.2 TSI? Z góry bardzo dziękuję za pomoc:)
Awatar użytkownika
majcher836
Początkujący
Początkujący
Posty: 164
Rejestracja: 26 paź 2010, 19:24
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: majcher836 »

Napiszę tak
Posiadam TDI-ika 90 konnego od nowości. Mam przejechane niem ponad 50000 km i jak narazie nie mam z dpf-em żadnego problemu:)
Jeżdżę w stosunku - 70% trasa i 30% miasto
R
R0w3rs
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 10 kwie 2013, 20:56
Kontakt:

Post autor: R0w3rs »

A co rozumiesz poprzez trasę? Typowo autostrada?
Awatar użytkownika
majcher836
Początkujący
Początkujący
Posty: 164
Rejestracja: 26 paź 2010, 19:24
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: majcher836 »

Nie chociaż też się zdarzało średnio raz w roku. Typowo droga glówna no i ekspresówka częściej
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

W pracy mamy skody fabie 1.6 TDI CR 75KM i jedna już miała problemy z PDF-em po 15 000 km. Autko nie jest demonem jeśli chodzi o przyśpieszenie ale mało pali i osobiście wybrał bym DIESLA.
R
R0w3rs
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 10 kwie 2013, 20:56
Kontakt:

Post autor: R0w3rs »

W sensie 75 to troszkę za mało jak dla mnie, teraz jeżdżę renault z benzyną 75 koni i po prostu za słabe. A ogółem, myślicie że takie autko z roku 2010 z 1.6 tdi, można kupić w dobrym stanie? Nie wiem w sumie jak to jest, bo nie zdaje mi się żebym sam sprzedał 3 letni samochód. Skody z tego co kojarzę to chyba nie mają jeszcze common rail.
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

Jak na tą budę to te 75KM to mało, zawsze możesz poszukać coś z większą mocą w silniku 1.6 TDI. A skody mają już wtrysk bezpośredni CR.
R
R0w3rs
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 10 kwie 2013, 20:56
Kontakt:

Post autor: R0w3rs »

Ok, widocznie coś pomyliłem. Wypowie się ktoś jeszcze co do trwałości dpf w tym silniku? Przede wszystkim jeśli ma ktoś doświadczenie z nim w cyklu mieszanym
Awatar użytkownika
ecd
Początkujący
Początkujący
Posty: 138
Rejestracja: 05 gru 2010, 20:14
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: ecd »

Jeździłem testową Fabią TDI 105 i Polo 90 KM i muszę powiedzieć, że praktycznie nie czuć różnicy na korzyść mocniejszego silnika. Dodatkowo w polówce jest nawet ciszej w środku. Gdyby np. skrzynia w 105 była 6-cio biegowa to miałoby to jakiś sens. Zresztą każde TDI ma jakiś gift od fabryki albo można później wgrać program do słabszego :oki:
Jeśli chcesz kupić używany to poszukaj może demo z salonu, bo te ściągnięte to w większości powypadkowe.
R
R0w3rs
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 10 kwie 2013, 20:56
Kontakt:

Post autor: R0w3rs »

Jaki może być realny przebieg takiego rocznika?
Co do "demo" w sensie chodzi Ci o samochody do jazdy testowej?
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

nad TSI sie nawet nie zastanawiaj , to wieksza porażka od 2.0 TDI PD , nie bierz po żadnym pozorem - momentalnie padaja lancuchy (zazwyczaj 30 tys km to max) ,napinacze , nastawniki od faz rozrządu - jak zdązysz wymienić to pół biedy wymiana koło 3 tys zł, a jak nie to lancuch przeskoczy i silnik zdemolowany. Turbo tez dlugo nie wytrzymuje.
R
R0w3rs
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 10 kwie 2013, 20:56
Kontakt:

Post autor: R0w3rs »

Czyli co? Brać te 1.6 tdi? Czy macie może inne typy na cykl mieszany?
k
kruchacz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 12 sty 2011, 15:40
Lokalizacja: PO/DW

Post autor: kruchacz »

Mam 1.6 TDI wersja CAYA czyli 75 PS.

Rakietą nie jest, do normalnej jazdy w trasie się nadaje bardzo dobrze, mało pali - ostatni zszedłem do 4,4 l / 100 km, całkiem cichy jak na diesla.
Po przebiegu 168.000 km , wymieniony EGR i kompresor klimy - jak chodzi o silnik i jego osprzęt. Obecnie po 18.000 km od przeglądu dolałem 750 ml oleju.

Jeżdżę 95% w trasie reszta w mieście.
Awatar użytkownika
kuci5
Początkujący
Początkujący
Posty: 130
Rejestracja: 26 gru 2010, 12:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kuci5 »

[quote=""bazi""]nad TSI sie nawet nie zastanawiaj , to wieksza porażka od 2.0 TDI PD , nie bierz po żadnym pozorem - momentalnie padaja lancuchy (zazwyczaj 30 tys km to max) ,napinacze , nastawniki od faz rozrządu - jak zdązysz wymienić to pół biedy wymiana koło 3 tys zł, a jak nie to lancuch przeskoczy i silnik zdemolowany. Turbo tez dlugo nie wytrzymuje.[/quote]

Ile ludzi, tyle opinii.
Nie ma sensu wszystkich do jednego "wora" pakować.
znam osobiście 3 osoby z którymi się regularnie spotykam, posiadające 6R'ki z 1.2 TSI, robią duże przebiegi i nic się nie dzieje. Turbo nie padło, z rozrządem spokój.
Co więcej, rozmawiałem z osobą, która ma Fabie z 1.2 TSI, zrobiony chip na 132 KM i prawie 230 nm momentu. Przejechał już prawie 20 tysięcy z modem silnika i też sobie chwali.
Tak więc już nie wiem jak to jest. :scratch:
z
zaako
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 257
Rejestracja: 07 maja 2011, 16:56
Lokalizacja: Szklarska Poreba

Post autor: zaako »

20000km,aaa myślałem że 200000km :grin:
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”