Strona 2 z 2
Re: Luz w ukladzie kierowniczym + stuki podczas manewrowania
: 21 cze 2009, 19:39
autor: sebi_o
Gdzie szukac tej sruby regulacyjnej w przekładni ?? z gory z dolu ??i jak najlepiej do niej podejsc zeby sie nie nameczyc ??
Re: Luz w ukladzie kierowniczym + stuki podczas manewrowania
: 19 wrz 2009, 17:15
autor: świciu
Panowie na przekladni jest wieloklin . trzeba koniec przekladni wlozyc do wieloklinu i dokrecic ta śrube 8 z nakretka [ klucz 13]..
Mialem stuki i luzy ale sie ich pozbylem dzieki wymianie drażka [ ten z gałka na śrube 8 prawy siedzac za kierownica] i tej regulacji, jezeli nie ma stuków wystarczy dokrecic srube, pod nakretke dac podkladke sprezynujaca a na nakretke kontre. Taki zestaw i mamy spokoj ;]
Re: Luz w ukladzie kierowniczym + stuki podczas manewrowania
: 21 wrz 2009, 21:01
autor: Rafał 86c
A ja mam taki problem, że ciężko mi się manewruje kierownicą - oponki w sumie cienkie to powinno być ok. Czyli co - poluzować na maglownicy? Bo drążki ok - wyszłoby to na przeglądzie przecież...
Re: Luz w ukladzie kierowniczym + stuki podczas manewrowania
: 28 paź 2009, 22:06
autor: mocus
[quote=""świciu""]Panowie na przekladni jest wieloklin . trzeba koniec przekladni wlozyc do wieloklinu i dokrecic ta śrube 8 z nakretka [ klucz 13]..
Mialem stuki i luzy ale sie ich pozbylem dzieki wymianie drażka [ ten z gałka na śrube 8 prawy siedzac za kierownica] i tej regulacji, jezeli nie ma stuków wystarczy dokrecic srube, pod nakretke dac podkladke sprezynujaca a na nakretke kontre. Taki zestaw i mamy spokoj ;][/quote]
mozesz to jakos bardziej przestrzennie wyjasnic albo dodac fotki z zaznaczonymi elementami??

tez mam luz jak zlapie ten caly drazek od strony pazasera i ruszam gora dol to czuc stukanie co sie przeklada identycznie na stuki przy szybkim ruszaniu kierownica lewo prawo choc wydaje mi sie ze wymiana calego drazka by wystarczyla w moim przypadku bo srubka regulacyjna juz krecilem ale bez sensu skrecic ja tak zeby nie dalo sie kiera ruszac za cene ciszy

interesuje mnie wycinek "trzeba koniec przekladni wlozyc do wieloklinu i dokrecic ta śrube 8 z nakretka"
Re: Luz w ukladzie kierowniczym + stuki podczas manewrowania
: 29 paź 2009, 8:18
autor: Tabakuss
Obejrzyjcie sobie też górne mocowanie mc persona, może być wywalona poducha i łożysko
Re: Luz w ukladzie kierowniczym + stuki podczas manewrowania
: 31 paź 2009, 17:54
autor: kruszan
Kolego, może to być maglownica - ale nie musi, regeneracja jej jest o wiele tańsza niż zakup nowej około 250zł, ale to jak wspomniałeś wersja pesymistyczna, może to by.ć wybity drążek, może pęknięta sprężyna (miałem z tyłu pęknięte obydwie) może inny element układu zawieszenia, wjazd na kanał lub podstawki, podłożenie lub wejście pod auto i "poszarpanie" czego się tylko da

na pewno może znaleźć przyczynę. A może być ona prozaiczna bo u brata był taki problem jak u Ciebie, mechanik na to MAGLOWNICA podobnie jak Ty, na podwyższających najazdach przyjrzeliśmy się dokładnie zawieszeniu i okazało się, że koszt naprawy to 10zł = 2x guma przy wachaczu. Defakto zniszczona była jedna ale wiadomo wymienia się dwie. Zdjęcie koła też pomoże, zobaczysz więcej, dotkniesz sprawdzisz.
Tak na prawdę ciężko określić co to może być to przyczyn może być wiele.