Luz w ukladzie kierowniczym + stuki podczas manewrowania

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

v
vwdriver
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 05 maja 2009, 12:16

Luz w ukladzie kierowniczym + stuki podczas manewrowania

Post autor: vwdriver »

Witam.

Pare dni temu pojawil sie zauwazalny luz na kole kierownicy - wyczuwalny moze nie tyle na postoju, co w trakcie jazdy. Przy parkowaniu, albo mocniejszym skrecie - slychac stuki (bardziej hm.. 'chrupanie'). Dziwi mnie to, ze pojawilo sie to w zasadzie z dnia na dzien - nie stopniowo.

Z lektury forum wynika, ze moze chodzic o maglownice - to jednak opcja dosc pesymistyczna, bo kosztowna (a dopiero co wymienialem szczeki+lozyska z tylu...). Jakie sa inne mozliwosci? Jak sie upewnic, ze chodzi o maglownice? I na koniec - czytalem o mozliwosci regulacji luzu - moze ktorys z klubowiczow dysponuje fotkami, albo chociaz potrafi dokladnie poinstruowac, jak dostac sie do tej sruby (i jakich narzedzi uzyc)?

Pozdrawiam.
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

może końcówki drążka się posypały? najlepniej to oblukać...
Awatar użytkownika
madxmad
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 203
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:10
Lokalizacja: Wąbrzeźno

Post autor: madxmad »

Witam

poczytaj tutaj
viewtopic.php?f=12&t=1503&p=10582&hilit=luz+na+kierownicy#p10582

tam znajdziesz odpowiedz.

co do drążków to musisz zdjąć koło i mocno pociągnąć za drążek wtedy masz możliwość wyczucia luzu. najlepiej jak koło będzie podniesione "na luźno". Możesz też sprawdzić czy gumy na stabilizatorze które wchodzą do wachacza nie są zniszczone oraz czy wszystkie mocowanie stabilizatora do budy nie są uszkodzone.

Mam nadzieję że pomogłem

pozdrowienia
Była CZARNA WDOWA jest BIAŁA DAMA
Awatar użytkownika
maciekc4
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 07 cze 2009, 12:57
Lokalizacja: elbląg

Post autor: maciekc4 »

Witam wszystkich. Z góry przepraszam za brak sprawności w posługiwaniu się fachowym technicznym językiem - nie jestem niestety mechanikiem. Ja mam ten sam problem, jednak u mnie powodem jest luz na łączeniu w kolumny kierownicy (tak to się chyba nazywa). Kolumna kierownicy w 86c2f składa się z dwóch części (w porównaniu do 86c gdzie jest to chyba jedna część). Tutaj do kierownicy przykręcona jest rura spłaszczona obustronnie długości ok. 30cm, która nachodzi na wałek o czworokątnej końcówce, który idzie do maglownicy. Na tym właśnie łączeniu pojawił się u mnie luz. Nie wiem, czy w akcie desperacji nie użyć wiertarki i dwóch- trzech śrub lub po prostu spawarki. Dodam, że rozwiązanie takie jak sklepanie tej rury jest krótkotrwałe, bo po około miesiącu luz pojawił się znowu :) Jeśli ktoś miał z tym styczność, proszę o pomoc rozwiązaniu tego problemu. Pozdrawiam.
M
Max
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 14 lis 2008, 6:55
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Post autor: Max »

Mam podobny problemik jak vwdriver, (tylko bez luzów) coś stuka/chrupie przy skręconych kołach - kulki w przegubie? Pojawiło się nagle, z dnia na dzień, i widzę, że guma osłaniająca przegub jest trochę luźna - opaska nie dociska jej za mocno...
Wystarczy przeczyścić i nasmarować przegub, czy trzeba kupić nowy?
v
vwdriver
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 05 maja 2009, 12:16

Post autor: vwdriver »

[quote=""Crazy""]może końcówki drążka się posypały? najlepniej to oblukać...[/quote]
Podjechalem do znajomego mechanika - mial doslownie moment czasu, ale koncowki raczej wykluczyl. Rowniez obstawial przekladnie (vel listwe/maglownice - swoja droga, sporo na to okreslen ;) ).

[quote=""madxmad""]Witam

poczytaj tutaj
viewtopic.php?f=12&t=1503&p=10582&hilit=luz+na+kierownicy#p10582

tam znajdziesz odpowiedz.

co do drążków to musisz zdjąć koło i mocno pociągnąć za drążek wtedy masz możliwość wyczucia luzu. najlepiej jak koło będzie podniesione "na luźno". Możesz też sprawdzić czy gumy na stabilizatorze które wchodzą do wachacza nie są zniszczone oraz czy wszystkie mocowanie stabilizatora do budy nie są uszkodzone.

Mam nadzieję że pomogłem

pozdrowienia[/quote]
Dzieki za wszelkie sugestie, postaram sie sprawdzic.

[quote=""Max""]Mam podobny problemik jak vwdriver, (tylko bez luzów) coś stuka/chrupie przy skręconych kołach[/quote]
U mnie dzwiek nie utrzymuje sie w trakcie jazdy - to pojedynczy stuk, wylacznie podczas krecenia kolem kierownicy.

Pozdrawiam i dziekuje za pomoc :)
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

U mnie stuka bardzo po jazdzie na dziurach :/ a na postoju tak jak ruszam kiera http://www.youtube.com/watch?v=ELkBCi_cFCc
Obrazek
Awatar użytkownika
BALON
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 572
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:49
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: BALON »

ja też mam stuki w kolumnie choć luzu niema :oki:
da sie je wyczuć przy gwałtownym na przemiennym skręcaniu :blush2:
lub w czasie powolnego przejazdu po dużych nierównościach :blush2:
[quote=""vwdriver""] Dziwi mnie to, ze pojawilo sie to w zasadzie z dnia na dzien - nie stopniowo.[/quote]
może masz poluzowaną maglownice od podwozia :?:
Było 86c coupe 1985r <!-- s]
v
vwdriver
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 05 maja 2009, 12:16

Post autor: vwdriver »

[quote=""adam""]a na postoju tak jak ruszam kiera http://www.youtube.com/watch?v=ELkBCi_cFCc[/quote]
No identycznie sie to objawia - stuki podczas naprzemiennych ruchow kierownica (moze tylko troche ciszej). Do tego wyczuwalny luz podczas jazdy (ale halasow na dziurach brak).

EDIT:
@tomaloski
Ksiazke rowniez przegladalem - chcialbym wykonac probe z dokreceniem tej sruby, jednak nie mam pojecia, jak sie do niej dostac. Moze ktos przechodzil podobna operacje i bedzie w stanie podpowiedziec?
Ostatnio zmieniony 10 cze 2009, 20:05 przez vwdriver, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
tomaloski
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 23 kwie 2009, 9:04

Post autor: tomaloski »

Witam.

W książce WKŁ - "Volkswagen Polo" s. 89, rozdział 6.2.3. jest napisane tak:

Przekładnię kierowniczą reguluje się samohamowną śrubą regulacyjną znajdującą się w środku przekładni. Jeśli słychać stuki, należy dokręcić śrubę o około 20 stopni. Jeśli kierownica ciężko się obraca i z trudem wraca do położenia pierwotnego, luz jest niedostateczny. Należy wówczas nieco odkręcić śrubę regulacyjną.

Może komuś to pomoże.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
madxmad
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 203
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:10
Lokalizacja: Wąbrzeźno

Post autor: madxmad »

Śrubynie widać bo jestona trudno dotępmna od strony budy, a jeśli masz jeszcze maglownice od G40 to amortyzator drgań przeszkadza.Jak w piątek będe przy mojejpolóce to zrobiefotki może pomogą

Miłego weekendu
Była CZARNA WDOWA jest BIAŁA DAMA
Awatar użytkownika
Wy3
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 238
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:49
Lokalizacja: Wrocław City

Post autor: Wy3 »

Też mam stuki tak jak na filmiku ale tylko jak w miejscu stoję i ruszam nią, śrubę od luzu osiowego mam na max dokręconą ewidentnie maglownica jest do wymiany.
KONI
v
vwdriver
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 05 maja 2009, 12:16

Post autor: vwdriver »

[quote=""madxmad""]Śrubynie widać bo jestona trudno dotępmna od strony budy, a jeśli masz jeszcze maglownice od G40 to amortyzator drgań przeszkadza.Jak w piątek będe przy mojejpolóce to zrobiefotki może pomogą
[/quote]
Fotki na pewno bardzo sie przydadza - sam jestem raczej laikiem (ale stopniowo staram sie uzupelniac wiedze i to co mozna - robic we wlasnym zakresie ;) ). Z gory dzieki za wszelka pomoc.


[quote=""Wy3""]Też mam stuki tak jak na filmiku ale tylko jak w miejscu stoję i ruszam nią, śrubę od luzu osiowego mam na max dokręconą ewidentnie maglownica jest do wymiany.[/quote]
U mnie sruba raczej nie byla ruszana - stad szansa, ze uda sie wyciszyc to ustrojstwo chociaz na jakis czas.

Pozdrawiam.
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

[quote=""vwdriver""]U mnie sruba raczej nie byla ruszana - stad szansa, ze uda sie wyciszyc to ustrojstwo chociaz na jakis czas.[/quote]
U mnie to nic niestety nie dalo, tylko pamietaj ze im wiecej skrecisz ta srube to kierownica ci nie bedzie odbijac
Obrazek
c
cybertom
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 16 lis 2008, 12:19

Post autor: cybertom »

Witam

U mnie podobnie dokręcanie nic nie pomaga. Luzu nie ma na ślimaku ale na końcu gdzie są połączone oba drążki i wchodzą w maglownice. luz jest w pionie góra dol. Tylko do wymiany a za 4 dni przegląd.

CyberTom
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”