Strona 2 z 4
Re: [6N] "Tuning" 1,9 SDI poprzez zablokowanie EGR? :o
: 02 sty 2012, 16:44
autor: kolo
bialy0666
D a SDI jest troche różnicy. stare TDI się szybciej nagrzewają niż nowe TDI. U mojego kolegi w Jettce 1.6 D sie bardzo szybko nagrzewa a mój jak muł. Chodzi o sprawność takiego silnika.
Re: [6N] "Tuning" 1,9 SDI poprzez zablokowanie EGR? :o
: 02 sty 2012, 22:08
autor: DM91
[quote="bialy0666"]przy padniętym zaworze EGR silnik dławił się własnymi spalinami .[/quote]
Mówisz ? Zastanawiam sie wtedy czy nie mam tego problemu. Teraz jak wracalem do domu to dalem troche po garach i zmieniajac biegi przy czerwonym polu auto przez jakies pol sekundy nie ciągnelo i po chwili łapało. na 1 2 i 3 biegu. Dalej nie patrzalem bo robiłem sprint do 100.

Re: [6N] "Tuning" 1,9 SDI poprzez zablokowanie EGR? :o
: 02 sty 2012, 22:24
autor: sabled
[quote="dumle"]ja chciałem u siebie, ale w benzynce ponoć nie ma sensu, tak mi łukasz powiedział[/quote]
A mi Łukasz zaślepił bo widział jaki syf się zbiera w kolektorze od EGRu. Teraz tylko jeżdżę z "check" i trzeba to ogarnąć. Co do spalania to sam nie wiem bo kolektor ssący też zmieniałem i nie wiem czy większe spalanie jest przez to czy przez brak EGRu.
Co do filmu to nie wiadomo na jakich kołach. Jak założył malutkie kółka to może i jest te 100 ale licznikowe.
Re: [6N] "Tuning" 1,9 SDI poprzez zablokowanie EGR? :o
: 02 sty 2012, 22:50
autor: kolo
przekonamy się na wiosnę jak się ciepło zrobi

poza tym dogrzanie benzyny a SDI'ka to niebo a ziemia

Re: [6N] "Tuning" 1,9 SDI poprzez zablokowanie EGR? :o
: 03 sty 2012, 9:22
autor: rolf
niewiem nad czym sie tu rozczulacie jak co drugi diesel ma zaslepiony ten EGR
Re: [6N] "Tuning" 1,9 SDI poprzez zablokowanie EGR? :o
: 03 sty 2012, 11:24
autor: kolo
rolf
z 10 razy pisałem w każdym chyba poście że chodzi o dogrzanie silnika w ten zimowy czas...
Re: [6N] "Tuning" 1,9 SDI poprzez zablokowanie EGR? :o
: 04 sty 2012, 15:58
autor: bialy0666
coś tu z tym dogrzaniem przez EGR mi nie pasuje , jak padł EGR to silnik zrobił się mułowaty niezależnie od temperatury. a co do syfu w kolektorze ssącym to sabled ma rację jeśli chodzi D , po zaślepieniu EGR jest tylko trochę oleju a nie syfu jak w rurze wydechowej . może kolego kolo masz problem z termostatem ?
Re: [6N] "Tuning" 1,9 SDI poprzez zablokowanie EGR? :o
: 04 sty 2012, 17:37
autor: DM91
Zastanawiam sie czy mi EGR nie umiera. 18s do 100...
Re: [6N] "Tuning" 1,9 SDI poprzez zablokowanie EGR? :o
: 04 sty 2012, 18:08
autor: kolo
[quote="bialy0666"]może kolego kolo masz problem z termostatem ?[/quote]
nie, wymieniony był rok temu na nowy ori jak sie nie myle z nowymi króćcem czujnikiem płynem i innymi pierdołami i tak samo się zachowywał. SDI baaaaaaaaaaardzo wolno się nagrzewają. EGR podaje ciepłe spaliny do dolotu i pozwala szybciej się nagrzać silnikowi czyż nie?
DM91
chyba nie, to samo mam u siebie w Variacie też koło 18+, w 6N jest koło 16 jak się nie mylę. Na 3 ciągnąłeś do 100 ?
Re: [6N] "Tuning" 1,9 SDI poprzez zablokowanie EGR? :o
: 04 sty 2012, 18:29
autor: MICHAL
Mi jak padal EGR to przy predkosci 40-50km/h na czwrtym biegu dodajac powoli gazu-delikatnie zaczal jekko szarpac silnik dalej bylo ok.Mial takie jedni miejsce miedzy 40-50 gdzie szarpal.
Po zaslepieniu EGR i wywaleniu kata lepiej sie zbiera.Przy normalnej jezdzie jest odczowalna roznnica od ok 1800/obr. i wiadomo od zera jak sie ciagnie do 4tys to tez.
Re: [6N] "Tuning" 1,9 SDI poprzez zablokowanie EGR? :o
: 04 sty 2012, 18:30
autor: DM91
[quote="kolo"][quote="bialy0666"]może kolego kolo masz problem z termostatem ?[/quote]
nie, wymieniony był rok temu na nowy ori jak sie nie myle z nowymi króćcem czujnikiem płynem i innymi pierdołami i tak samo się zachowywał. SDI baaaaaaaaaaardzo wolno się nagrzewają. EGR podaje ciepłe spaliny do dolotu i pozwala szybciej się nagrzać silnikowi czyż nie?
DM91
chyba nie, to samo mam u siebie w Variacie też koło 18+, w 6N jest koło 16 jak się nie mylę. Na 3 ciągnąłeś do 100 ?[/quote]
http://www.youtube.com/watch?v=epPpfK-Ed9I

Re: [6N] "Tuning" 1,9 SDI poprzez zablokowanie EGR? :o
: 05 sty 2012, 18:14
autor: bialy0666
[quote="kolo"][quote="bialy0666"]może kolego kolo masz problem z termostatem ?[/quote]
nie, wymieniony był rok temu na nowy ori jak sie nie myle z nowymi króćcem czujnikiem płynem i innymi pierdołami i tak samo się zachowywał. SDI baaaaaaaaaaardzo wolno się nagrzewają. EGR podaje ciepłe spaliny do dolotu i pozwala szybciej się nagrzać silnikowi czyż nie?[/quote]
ilość spalin jest uzależniona od obrotów silnika,temperatury . w silnikach na ON nawet 50% spalin jest w kolektorze a czy aż taki wpływ mają na rozgrzanie silnika ? moim zdaniem nie. poczytaj kolego o recyklingu spalin i o zaworach EGR .
http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/inde ... age=czytaj
Re: [6N] "Tuning" 1,9 SDI poprzez zablokowanie EGR? :o
: 05 sty 2012, 18:36
autor: kolo
bialy0666
moim zdaniem, po kilku latach użytkowania SDI, ma to wpływ, gdyż jest do silnik STRASZNIE ale podkreślam STRASZNIE trudny do nagrzania! Jak miałem awarie jednego z króćców wylał mi się cały płyn chłodniczy. Przejechałem bez płynu przy normalnej jeździe (używam prawie całego wachlarza obrotów) jakieś 40 km i silnik ani razu nie zagrzał się wskazówka non stop pokazywała 90 stopni - był to maj więc było już ciepło na dworze. Więc jeszcze raz odpowiadam - tak ma to wpływ.
Re: [6N] "Tuning" 1,9 SDI poprzez zablokowanie EGR? :o
: 05 sty 2012, 19:06
autor: bialy0666
to kolego czujnik temperatury masz w silniku czy przed w króćcu ? jeśli brak płynu to jakim cudem pokaże temperaturę przecież nawet pary nie będzie z płynu chłodniczego który zaczyna wrzeć przy około 130*C.
edit; SDI na pewno wolniej osiągają temperaturę , mają mniejszy stopień sprężania jak D a zarazem niszą temperaturę spalania i tu jest główny powód , ale to tylko moje zdanie.
Re: [6N] "Tuning" 1,9 SDI poprzez zablokowanie EGR? :o
: 05 sty 2012, 19:20
autor: kolo
[quote="bialy0666"]w króćcu[/quote]
Jakimś cudem pokazywał 90.... teraz to już sam nie wiem.