[quote=""jhosef""][quote=""bialy0666""]to możliwe i czujniki podaje złą wartość i kontrolka gaśnie po odpaleniu , tylko nie mam pewności czy ciśnienie oleju jest utrzymywane po wyłączeniu silnika , tu chyba koledzy pomoga[/quote]
Czujniki ciśnienia stosowane powszechnie w silnikach nie podają wartości ciśnienia. Działają na zasadzie zero-jedynkowej, jest minimalne ciśnienie (na jaki jest ustawiony czujnik - odpowiednio do rodzaju pomiaru, czy wolne obroty czy wysokie) lub go niema. Oczywiście jeśli ktoś chce może sobie zamontować dodatkowy czujnik mierzący ciśnienie z odpowiednim wskaźnikiem.
Jeśli komuś miga lampka oleju chwilę po odpaleniu to nic nienormalnego. Zwłaszcza po długim postoju. Silnik nie trzyma ciśnienia oleju po zgaszeniu i ciśnienie musi się wyrównać.
Co do autora tematu, niestety czeka Cię pomiar ciśnienia oleju. Jeśli jest niski ( w granicach jakie ma czujnik) to niestety będzie tarabanić. Podstawowa sprawa: pali się lampka oleju - natychmiast gasimy silnik, nie czekamy aż zjedziemy itp. bo silnika możemy nie przeczekać.[/quote]
nie wiem czy dobrze kumam czujnik oleju nie posiada rezystancji do ciśnienia jak na przykład czujnik cieczy chłodzącej odpowiednią rezystancje do temperatury ?
[quote=""bialy0666""] nie wiem czy dobrze kumam czujnik oleju nie posiada rezystancji do ciśnienia jak na przykład czujnik cieczy chłodzącej odpowiednią rezystancje do temperatury ?[/quote]
Czujniki oleju łączą lub rozłączają z masą przy osiągnieciu odpowiedniego ciśnienia. Zależnie od koloru te wartości są róznie i rózny jest sposób działania tzn są czujniki zwierne i rozwierne z masą. W przypadku odpowiedniego ciśnienia rozłączają lub łączą masę. Aby być konkretnym zazwyczaj:
W większości VW są dwa czujniki. Wysokiego (np biały) czujnik łączy masę jak ciśnienie przekroczy 1,8 bara i jeśli nie załączy się powyżej 2000 obr/min to licznik będzie piszczeć i kontrolka oleju migać. Niebieski (niskiego ciśnienia) z kolei rozłącza masę przy ciśnieniu ~0,3 bara. Jeśli nie rozłączy to zdaje się będzie migać na wolnych obrotach.
Oba czujniki są podpiete bezpośrednio pod licznik, niezależnie czy jest to polo z 84 czy 2004 roku do układu dynamicznego pomiaru ciśnienia oleju. On odpowiada za sygnalizację przy odpowiednich obrotach. Stąd pojawia się dźwięk tylko powyżej 2000 obrotó.
to kontrolka oleju może się palić na przykład jak mamy zawór przelewowy na pompie uszkodzony np przytkany i za duże ciśnienie a także odwrotnie otwarty zawór i za małe ciśnienie lub przy uszkodzonej dyszy .
[quote=""marcc_Jr""]jutro jade wymienic olej moze rzeczywiscie jest juz poprostu stary i stad sie swieci kointrolka[/quote]
nie zaszkodzi a kontrolka zapaliła się jeszcze czy nie jeśli nie to wydaje mi się iż jadąc autostradą rozgrzałeś olej a po zjechaniu z autostrady spadły obroty , ciśnienie oraz rozgrzany olej i kontrolka zadziałała . tylko to teoria .
Witam.
Jako, że to mój pierwszy post chciałem się przywitać.
Mam dość dziwny problem, przed odpaleniem kontrolka oleju się nie swieci, a po odpaleniu świeci się cały czas.
Witam, podpowiedzcie coś dobrzy ludzie. Dzisiaj (około -1,5 oC) żona ruszyła swoim Polo APQ spod pracy. Normalnie odpaliła, przejechała kilkaset metrów i w pewnym momencie przy zatrzymywaniu się silnik zgasł i zapaliła się kontrolka oleju. Kilka razy piłowała rozrusznikiem i autko nie chciało zapalić. W końcu za którymś razem zapaliło i tego dnia zrobiła jeszcze kilkanaście kilometrów bez żadnego problemu - kontrolka się nie zaświeciła. Co to może być?
Olej zmieniany w czerwcu tego roku - od tamtej pory autko zrobiło może 2000 - 3000 km. Poziom oleju sprawdzałem chyba 2 tygodnie temu.
[quote=""wojew""]Mam dość dziwny problem, przed odpaleniem kontrolka oleju się nie swieci, a po odpaleniu świeci się cały czas[/quote]
albo masz problem z ciśnieniem oleju, albo nie taki czujnik ciśnienia oleju. musisz obadać.
[quote=""ruwado""]Witam, podpowiedzcie coś dobrzy ludzie. Dzisiaj (około -1,5 oC) żona ruszyła swoim Polo APQ spod pracy. Normalnie odpaliła, przejechała kilkaset metrów i w pewnym momencie przy zatrzymywaniu się silnik zgasł i zapaliła się kontrolka oleju. Kilka razy piłowała rozrusznikiem i autko nie chciało zapalić. W końcu za którymś razem zapaliło i tego dnia zrobiła jeszcze kilkanaście kilometrów bez żadnego problemu - kontrolka się nie zaświeciła. Co to może być?[/quote]
Może głupio powiem, ale poczekaj do następnego razu. ewentualnie możesz obadać czy nie zapisał się jakiś babol w sterowniku. ale czasem auto focha strzeli (stosunkowo niedawno, shao (Marcin) miał podobny przypadek).
Też się tak pocieszam, że to chwilowy wybryk. Tym bardziej, ze ja w swojej Octavii miałem takie fochy tylko z checkiem. Żona jeździ od niedawna i dzisiaj się zestresowała. Lepiej, żeby nic się dalej nie działo w czasie jazdy.
Sorry że odkopuje temat, ale już się pogubiłem. Mam Polo 6n z '95 roku(więc sprzed liftu), silnik 1.4 AEX -jakiego koloru mam mieć czujnik wkręcany pod osłoną filtra powietrza, niebieski, brązowy czy może zielony?
gdzie jest ten zawór przelewowy? obroty mi skaczą, a jak zejdą zbyt nisko to zapala się kontrolka oleju. czytałam "sam naprawiam" i wydaje mi się, że to wina zaworu, ale nie moge go znaleźć HELP :buziak: