Strona 2 z 6

Re: 1.9D AEF Ciężko pali jak jest zimny

: 05 lis 2010, 18:47
autor: wesol
piszesz ze swieczki sprawdzane ale to ty sprawdzales czy ktos inny? Ja stawiam mimo to na swieczki. Sprawdzanie w aef jest troszke utrudnione wiec pewnie tak czy siak nie byly wyciagane.

Re: 1.9D AEF Ciężko pali jak jest zimny

: 05 lis 2010, 18:54
autor: ghul177
wystarczy pojedynczo posprawdzać odkrecając listwe całą(miedzianą) i do każdej świeczki dotknąć kabel(+ prosto z aku) jak będzie iskrzeć to znaczy ze dobra. ja tak sprawdzam.

Re: 1.9D AEF Ciężko pali jak jest zimny

: 05 lis 2010, 21:59
autor: Lynn
Wszystko sprawdzane w zakładzie. Gośc sprawdził wszystko (mam papierki) wymienił filtr paliwa, wezyki przelewowe, wziął 250zł i powiedział, ze wszystko jest ok.

Re: 1.9D AEF Ciężko pali jak jest zimny

: 06 lis 2010, 7:23
autor: wesol
[quote=""ghul177""]wystarczy pojedynczo posprawdzać odkrecając listwe całą(miedzianą) i do każdej świeczki dotknąć kabel(+ prosto z aku) jak będzie iskrzeć to znaczy ze dobra. ja tak sprawdzam.[/quote]

I tu sie mozesz naciac. Sa przypadki ze swieczka robi wewnetrzne zwarcie i niby prad pobiera nawet wiekszy jak sprawna ale nie grzeje sa tez przypadki ze prad pobierany jest sporo zmniejszony. W obu przypadkach bedzie sie iskrzyc kabelek podlaczany ale swieczka do wymiany.

Co do sprawdzania w zakladzie i tego papierka to ja bym nie ufal ze mu sie chcialo tam odkrecac te srubki pod pompa i sprawdzal wszystkie swieczki. Podejrzewam ze sprawdzil ogolnie ze ciagna prad i tyle( cala szyna) a spalona moze byc nawet tylko jedna swieczka.

Re: 1.9D AEF Ciężko pali jak jest zimny

: 06 lis 2010, 23:13
autor: Enten
na szklankach niestety nie skończyło się... teraz pora ściągnąć głowicę... :|

coś jeszcze stuka - jakby zawór się podwieszał

Re: 1.9D AEF Ciężko pali jak jest zimny

: 07 lis 2010, 9:40
autor: bialy0666
Online bialy0666

Re: 1.9D AEF Ciężko pali jak jest zimny

: 09 lis 2010, 15:03
autor: nowy
Ja miałem podobnie, cudowałem i na koniec okazało się, że nie trzyma mi zaworek zwrotny paliwa. Paliwo cofało się częściowo z przewodów do zbiornika. Po odpaleni silnik chwilę chodził, wypaliło się paliwo pomiędzy filtrem a pompą paliwa i auto zgasło gdyż nie zdążyło zaciągnąć paliwa. Chwilę pokręciłem auto odpalało i puźniej było już OK. Co dziwne działo się to przy temperaturach bliskich zera i poniżej a od wiosny do jesieni było OK. Koszt zaworka to około 12 do 26 złotych - 26 kosztuje ręczna pompka paliwa z zaworkiem zwrotnym ( gumowa gruszka zakładana na przewód paliwowy przydatna przy odpowietrzaniu układu). Aby stwierdzić to co ci napisałem, przed odpaleniem podnieś maskę i jak masz przezroczyty wężyk to będziesz widział czy jest paliwo. Jak odpalisz to obserwuj ten przewód paliwowy i zobaczysz czy w momencie kiedy gaśnie auto paliwo jest w tym przewodzie. Ja na to wpadłem sam po tym jak mechanicy kasowali a poprway nie było. Pozdrawiam.

Re: 1.9D AEF Ciężko pali jak jest zimny

: 09 lis 2010, 18:29
autor: bialy0666
Online bialy0666

Re: 1.9D AEF Ciężko pali jak jest zimny

: 09 lis 2010, 22:34
autor: ghul177
mi sie pojawiały bomble powietrza przy zatkanym filtrze czasem nawet gasł (wymieniłem filtr i chodził jak nowy) nowy filtr filtrona koszt około 60zł mozesz zaryzykować i na krótko podłączyć węzyk od pompy z bakiem(proponuje na chwile czy wszystko będzie ok) jak będzie ok to znaczy zę filtr do wymiany

Re: 1.9D AEF Ciężko pali jak jest zimny

: 10 lis 2010, 17:49
autor: bialy0666
Online bialy0666

Re: 1.9D AEF Ciężko pali jak jest zimny

: 11 lis 2010, 10:36
autor: bialy0666
Online bialy0666

Re: 1.9D AEF Ciężko pali jak jest zimny

: 13 lis 2010, 9:32
autor: Enten
Wyjaśniło się wszystko po ściągnięciu głowicy.

Dałem mu po prostu za mocno w ....

Spuchły dwa zawory (na drugim) i tłukły mi w tłok.
Efekt taki, że zgieło mi korbowód i mniejsza kompresja dlatego miał problemy z paleniem.
Trochę wytłukło mi tłok ale tragedii nie ma.

Zrobię mu teraz kapitalny remont :piwo: i powinno być lepiej. :)

Fajnie tak zapierdala...ć ;) 170 aef'em ale trochę drogo to później wychodzi. Dobrze, że remont sam zrobię bo jakbym miał zapłacić gdzieś komuś to bym się zes..ał.

Tyle i rozwagi życzę na zaś.

Re: 1.9D AEF Ciężko pali jak jest zimny

: 13 lis 2010, 16:24
autor: bialy0666
Online bialy0666

Re: 1.9D AEF Ciężko pali jak jest zimny

: 19 lis 2010, 10:35
autor: Enten
edit do usterki:

ściągnąłem miskę i odkręciłem stopkę korbowodu - naszym oczom ukazał się zdumiewający widok - zupełny brak panewki! Nie to, że ją tak wyszlifowało ale zupełnie jej nie było! Przy czym kończąca się panewka szlifuje czop wału a tu było praktycznie gładko.

Sprawa wygląda tak, że ktoś mi zrobił świnię przed sprzedażą. Wyszlifował czop wału i założył nadwymiarową panewkę z czegoś miękkiego. Rezultat taki, że po 1000 km wyszlifowało ją i pojawił się luz korbowów-wał korbowy dlatego tak tłukło.

Ktoś się nieźle napracował ale jestem pełen podziwu.

Ostatecznie i wał korbowy mam do wymiany bo brakuje 1,2mm do nominału.

Trochę się tego uzbiera ale myślę, że włożony grosz w ten silnik oddwdzięczy się bezawaryjnością.

Pozdro i miłego dnia.

Re: 1.9D AEF Ciężko pali jak jest zimny

: 19 lis 2010, 20:05
autor: wesol
żyletki sie wtyka pod wypilowana panewke i na jakis czas daje to rezultat ladnej pracy silnika. Pozniej niestety sieczka i walenie. Tak robia handlarze.