[6R] 1.2 TSI

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
kar01
Początkujący
Początkujący
Posty: 144
Rejestracja: 05 paź 2009, 17:53

Post autor: kar01 »

[quote=""nawrot12""]A czy zdarza się wam, że np. podczas postoju na światłach silnik od czasu do czasu szarpie??
Może to jest związane z niską temperaturą, ale nie jestem pewien, bo autko mam dopiero od 2 tygodni i nie wiem jak się zachowuje jak jest ciepło.[/quote]
Rzadko, i tylko na zimnym silniku.

Co do darowania sobie rozmowy o ssaniu- Panowie, może się nie znam, ale wydaje mi się, że to, że raz temperatura wynosi 5 stopni i ssanie sie nie włącza, a raz 10 i się włącza to jeszcze nie powód żeby darować sobie tę opcję. Przecież ważnym czynnikiem jest również wilgotność powietrza- spokojnie przy dużej wilgotności i 10 stopniach będzie odczuwalna niższa temperatura niż przy zalożmy 7 stopniach i suchym powietrzu... Ważne jest też nagrzanie gleby- termometr może sobie pokazywać co chce, zauważcie, że teraz przy 5 stopniach spokojnie dało się chodzić bez rękawiczek, szalików- gleba jest nagrzana po lecie, natomiast na wiosnę przy 5 stopniach już mało kto wytrzyma bez 'ocieplaczy'... Oczywiście może przesadzam, ale takie wyjaśnienia mi się nasuwają próbując to jakoś logicznie wytłumaczyć. Fakt faktem, raczej nie ma co panikować:) A odnosząc się do tego, że w serwisie nic nie zdiagnozowali... Hmmm, myślę, że każdy z nas dobrze wie, że są serwisy i Serwisy. W jednym (ASO oczywiście) nie poleciłbym im umyć mojego auta, natomiast w drugim można oddać im wręcz dziecko pod opiekę :P W Warszawie mamy duuuuużo dealerów i ASO całego VAG Group, natomiast godne zaufania i solidne są ze 4...
Obrazek
Awatar użytkownika
LameBoy
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 19 kwie 2010, 12:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LameBoy »

jedyna rzecz na postoju to taka, że z okolicach schowka przed pasażerem wydobywa się odgłos drga na wolnych obrotach. poza tym silnik pracuje cicho i sprawnie a kwestia wibracji obawiam się, że jest spowodowana nie silnikiem a umocowaniem przewodów w tym rejonie, o czym już zdarzyło mi się znaleźć wzmiankę w necie. Przy okazji przeglądu po 15000 poproszę, żeby z tym zrobili porządek i tyle. Ogólne wrażenia z użytkowania i opinie o tym aucie mam wyrobioną bardzo ale to bardzo dobrą :) wszystko działa tak jak trzeba :)
"3,5 czy 3,8 sek do 100km/h i tak i tak się zesrasz z wrażenia, więc po co przepłacać jak to szybsze auto jest zazwyczaj dwa razy droższe..." ;)
Awatar użytkownika
Alan6R
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1343
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44
Lokalizacja: Kobyla Góra

Post autor: Alan6R »

[quote=""LameBoy""]że z okolicach schowka przed pasażerem wydobywa się odgłos drga na wolnych obrotach.[/quote]
Mam to samo, muszę zobaczyć co to jest bo czasami mnie już nerwy biorą.
Ślesin 2009 | Pławniowice 2009 | Pławniowice 2010
VW Polo 6R 1.2 TSI Highline.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stat
Awatar użytkownika
kar01
Początkujący
Początkujący
Posty: 144
Rejestracja: 05 paź 2009, 17:53

Post autor: kar01 »

U mnei to samo niedawno zauważyłem- bardzo ciche trzeszczenie, ale jednak.
Obrazek
Awatar użytkownika
Alan6R
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1343
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44
Lokalizacja: Kobyla Góra

Post autor: Alan6R »

Dziś się za to zabrałem, odkręciłem schowek i mały zonk. Dźwięk dochodzi dokładnie z podłogi obok fotela pasażera, czasami zanika jak minimalnie się obroty zmienią. Więc auto na lewarek, głowa pod samochód i słucham. Stwierdziłem, że dźwięk również słychać na zewnątrz, ale pod spodem wszystko zabudowane jest plastikami. Jutro podjadę do znajomego wulkanizatora, który użyczy mi podnośnik, porozkręcam wszystko od spodu i zobaczę. Postaram się robić zdjęcia, bo może znajdę rozwiązanie naszego problemu.
Ślesin 2009 | Pławniowice 2009 | Pławniowice 2010
VW Polo 6R 1.2 TSI Highline.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stat
Awatar użytkownika
sPoOn
Początkujący
Początkujący
Posty: 173
Rejestracja: 05 kwie 2010, 15:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: sPoOn »

No ja właśnie też wyczaiłem, że ten odgłos jest słyszalny od spodu. Aż jestem ciekaw co tam wyczaisz, daj znać! :)
Awatar użytkownika
Alan6R
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1343
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44
Lokalizacja: Kobyla Góra

Post autor: Alan6R »

Problem ogarnięty, z tym że mam tylko jedno zdjęcia na szybko (kilka auto czekało na podnośnik, żeby zmienić koła), więc nie robiłem jako takiej fotorelacji. Generalnie rezonansują 2 przewody pod samochodem. Założy nowy topic, to napiszę co i jak dokonać, żeby zapomnieć o tym problemie.
Ślesin 2009 | Pławniowice 2009 | Pławniowice 2010
VW Polo 6R 1.2 TSI Highline.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stat
Awatar użytkownika
sPoOn
Początkujący
Początkujący
Posty: 173
Rejestracja: 05 kwie 2010, 15:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: sPoOn »

O super! To czekam z niecierpliwością na Twój opis. Tak właśnie czytałem na zagranicznych forach, że to albo od klimy coś albo przewody paliwowe.
Awatar użytkownika
Alan6R
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1343
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44
Lokalizacja: Kobyla Góra

Post autor: Alan6R »

Poniżej zamieszczam link do manuala moje autorstwa, który opisuje jak rozwiązać problem z uciążliwym rezonansem.
viewtopic.php?f=25&t=24983&p=228012#p228012
Ślesin 2009 | Pławniowice 2009 | Pławniowice 2010
VW Polo 6R 1.2 TSI Highline.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stat
Awatar użytkownika
LameBoy
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 19 kwie 2010, 12:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LameBoy »

hm, nie mogę napisać w tamtym temacie także tutaj napiszę z zapytaniem czy rezonans wywołuje drganie przewodów względem siebie czy względem znajdującej się nad nimi blachy?
nie wiem kiedy będę miał możliwość dostać się "na kanał" samodzielnie ale z drugiej strony zbliża mi się termin przeglądu po 15k km także mając te dane będę w stanie informując o usterce("drganiach") powiedzieć o co może chodzić, niech oni mi to zrobią.
A druga kwestia to Aoox czekamy na zdjęcia czarnej podsufity ;)
co do sprawy o którą kiedyś mnie pytałeś - DSG to muszę Ci powiedzieć że widząc Twoje zdjęcia tapicerki Alcantra poczułem się lekko oszukany przez dealera bo gdy pytałem o to dostałem niedokładną informację, że alcantra znajduje się tylko na siedzisku a brzegi są obszyte materiałem jak standardowo, na zdjęciach widzę że jest zupełnie inaczej, ale z drugiej strony cieszę się że wybrałem opcję z DSG, samo działanie tej skrzyni, to jak wygodnie jeździ się w korkach i w trasie oraz to jak pracuje i obniża spalanie jest tego warte. Jakby co mam profil na autocentrum więc wpisując w google moją ksywę i polo tsi na bank znajdziesz dłuższe elaboraty na ten temat :)
niemniej jednak powiem Ci, że masz najładniejszą polówkę 6R w naszym pięknym kraju, bez dwóch zdań :)
"3,5 czy 3,8 sek do 100km/h i tak i tak się zesrasz z wrażenia, więc po co przepłacać jak to szybsze auto jest zazwyczaj dwa razy droższe..." ;)
Awatar użytkownika
sPoOn
Początkujący
Początkujący
Posty: 173
Rejestracja: 05 kwie 2010, 15:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: sPoOn »

LameBoy: miałem już okazję podnieść auto i sprawdzić tezę Aooxa. Niestety to jednak nie przewody. Zrobiłem jak radził, rozdzieliłem je niestety po odpaleniu silnika odgłos powrócił. Sam Aoox stwierdził jak z nim gadałem, że u niego też odgłos powrócił więc przydałoby się jakieś sprostowanie do tego manuala.

Byłem z tym w ASO i powiedzieli mi, że to łopatki klimatyzacji lub jakieś przewody od nich i że trzeba klimę wyregulować, ale generalnie ten typ tak ma i tak samo jest w Passatach itd. i nie ma się czym przejmować bo to normalna praca klimy automatycznej ;)
Wszystko fajnie tylko, że po wyjechaniu z salonu tego nie było, a mnie po prostu wkurza ten odgłos.

Niestety nie mogli mi tego zrobić od razu bo byłem jakoś w okolicach 16.00 a u nich już nie było odpowiedniego człowieka żeby to zrobić ;) Poprosili żebym wpadł do 14 więc zrobię to w trakcie urlopu między świętami a sylwestrem. Dam znać co i jak.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
LameBoy
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 19 kwie 2010, 12:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LameBoy »

tak na logikę to powiem że mi się wydaje że to mogą być te przewody. regulacja klimy to imho jakas fanaberia bo to występuje niezależnie od pracy klimatyzacji ten odgłos.
Mnie się wydaje, że rozdzielenie przewodów dalej od siebie nie jest rozwiązaniem dlatego, że odgłos to nie jest drganie przewodów o siebie wzajemnie, tylko drganie ich o blachę która się nad nimi znajduje(dla mnie ten odgłos się wydaje taki brzęczący, jak struna gitarowa) także kierunek który wyczaił Aoox wydaje mi się słuszny, tyle że odsunięcie od siebie przewodów nie zrobi różnicy, ale np odizolowanie ich w jakiś sposób od blachy wyżej może pomóc, np wkładając tam jakąś piankę/gąbkę, kawałek styropianu tak, żeby przewody nie miały możliwości styku z blachą, prawdopodobnie dzieje się to w punkcie gdzie jest środek najdłuższego nie podpartego odcinka przewodów także nawet dołożenie takiego poczwórnego uchwytu w tym miejscu mogłoby rozwiązać problem. U Aoox'a odciągnięcie jednego przewodu z pozycji 2 na 4 w uchwycie spowodowało jego lepsze napięcie a co za tym idzie zmniejszyło szansę że przewód "sięgnie" do blachy podczas drgania, ale przewód czarny który nie został przełożony nadal ma to samo naprężenie i nadal może dawać odgłosy. Te drgania występują tylko na wolnych obrotach, rezonans wprawia przewody w drgania a te sobie wadzą o blachę imho. Tak jak wspomniałem, na razie nie mam tego jak organoleptycznie zrobić, ale wydaje mi się, że to może być to.
"3,5 czy 3,8 sek do 100km/h i tak i tak się zesrasz z wrażenia, więc po co przepłacać jak to szybsze auto jest zazwyczaj dwa razy droższe..." ;)
Awatar użytkownika
Alan6R
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1343
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44
Lokalizacja: Kobyla Góra

Post autor: Alan6R »

Więc panowie, do głowy już z tym odgłosem dostaję, więc wczoraj znów podnośnik i Polo w górę. Włożyłem tam w ten profil gdzie idą te przewody dość dużą ilość pianki, upchałem ją jak tylko się dało - przewody stały się sztywne, więc z uśmiechem na twarzy opuszczam auto. Niestety nic to nie dało, dźwięk jak był, tak jest. W tym tygodniu chyba również zgłoszę to do ASO, bo to nie jest normalne.
Ślesin 2009 | Pławniowice 2009 | Pławniowice 2010
VW Polo 6R 1.2 TSI Highline.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stat
Awatar użytkownika
sPoOn
Początkujący
Początkujący
Posty: 173
Rejestracja: 05 kwie 2010, 15:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: sPoOn »

[quote=""LameBoy""]tak na logikę to powiem że mi się wydaje że to mogą być te przewody. regulacja klimy to imho jakas fanaberia bo to występuje niezależnie od pracy klimatyzacji ten odgłos.
Mnie się wydaje, że rozdzielenie przewodów dalej od siebie nie jest rozwiązaniem dlatego, że odgłos to nie jest drganie przewodów o siebie wzajemnie, tylko drganie ich o blachę która się nad nimi znajduje(dla mnie ten odgłos się wydaje taki brzęczący, jak struna gitarowa) także kierunek który wyczaił Aoox wydaje mi się słuszny, tyle że odsunięcie od siebie przewodów nie zrobi różnicy, ale np odizolowanie ich w jakiś sposób od blachy wyżej może pomóc, np wkładając tam jakąś piankę/gąbkę, kawałek styropianu tak, żeby przewody nie miały możliwości styku z blachą, prawdopodobnie dzieje się to w punkcie gdzie jest środek najdłuższego nie podpartego odcinka przewodów także nawet dołożenie takiego poczwórnego uchwytu w tym miejscu mogłoby rozwiązać problem. U Aoox'a odciągnięcie jednego przewodu z pozycji 2 na 4 w uchwycie spowodowało jego lepsze napięcie a co za tym idzie zmniejszyło szansę że przewód "sięgnie" do blachy podczas drgania, ale przewód czarny który nie został przełożony nadal ma to samo naprężenie i nadal może dawać odgłosy. Te drgania występują tylko na wolnych obrotach, rezonans wprawia przewody w drgania a te sobie wadzą o blachę imho. Tak jak wspomniałem, na razie nie mam tego jak organoleptycznie zrobić, ale wydaje mi się, że to może być to.[/quote]

Dokładnie tak samo myślałem, ale sprawdziłem tę opcję tak samo jak Aoox i to niestety nie jest to. I niby czemu nie ma zależności od klimatyzacji? Tzn tu nie chodzi tylko i wyłącznie o klimatyzację ale cały układ wentylacyjny, nawet jak AC nie jest włączone to te łopatki i tak podobno regulują swoje położenie więc to może być to.
Awatar użytkownika
woolfik
Początkujący
Początkujący
Posty: 152
Rejestracja: 18 sie 2009, 20:08
Lokalizacja: PZ

Post autor: woolfik »

U siebie jeżeli chodzi o hałasy na wolnych obrotach mam pojawiający się czasami hałas TYLKO przy włączonej klimatyzacji (można przygazować by ustał), nie omieszkam zgłosić przy przeglądzie. Natomiast w zamkniętym garażu (gdy słychać wszystko lepiej) zamykając tylne drzwi lub klapę słychać kilkukrotne obijanie się "czegoś" elastycznego. Przy podniesionej klapie trzaskając tylnymi drzwiami tego nie słychać. Pewnie odpowiedź kryje się pod plastikiem klapy bagażnika...
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”