[6R] 1.2 TSI

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

f
fryzurka
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 31 mar 2010, 18:40

[6R] 1.2 TSI

Post autor: fryzurka »

Witam, od 3 marca br. jestem posiadaczka Nowego Polo z silnikiem 1.2 TSI i pojawia mi sie pewien problem z wysokimi obrotami czyli., 1200 przy odpalianiu ssamochodu (ale sytuacja nie powtarza sie cały czas) chciałam sie dowiedzieć czy ktoś z Was kto posiada również taki silnik ma takie problemy??czy takie objawy są normalne??? Bardzo prosiła bym o odpowiedz i o ktontak, osoby która również posiada nowe polo z silnikiem 1.2 TSI
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

A może takie obroty są jak silnik jest zimny i włącza się ssanie ?
f
fryzurka
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 31 mar 2010, 18:40

Post autor: fryzurka »

na samym początku też własnie tak myslałam, ale dla pewności pojechałam z samochodem do seriwsu, po podłączeniu mojego Polo do komputera nie było żdanych błędów, ale zostałam poproszona o zostawienie samochodu na jeden dzien w serwisie, tak by oni mogli zaobserowac te objawy, po czym dostałam telefon od seriwsu ze jest to jakas usterka, ale nie potrafili oni zdiagnozować co ją powoduje, po 2 tygodniach oddali mi samochod, wymienili jakis sterownik silnika ale samochód nadal utrzymuje wysokie obroty w trakcie odpalanie, ale oni stwierdzili ze te silnika najwidoczniej tak mają, dlatego bardzo prosze osoby majace Polo z tym silnikiem o informacje czy w ich przypadku też sie tak własnie dzieje??
Awatar użytkownika
Alan6R
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1343
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44
Lokalizacja: Kobyla Góra

Post autor: Alan6R »

Dziś byłem na jeździe testowej 6R, bo przymierzam się do zakupu i jeździłem właśnie Polo z silnikiem 1.2 TSI. Autko odpalałem 2 razy i nie zaobserwowałem nic z wyżej wymienionych rzeczy. Swoją drogą jestem pod wrażeniem i chyba także zdecyduję się na zakup Polo z tym silnikiem.
Ślesin 2009 | Pławniowice 2009 | Pławniowice 2010
VW Polo 6R 1.2 TSI Highline.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stat
Awatar użytkownika
sPoOn
Początkujący
Początkujący
Posty: 173
Rejestracja: 05 kwie 2010, 15:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: sPoOn »

Witam wszystkich użytkowników forum jako nowy użytkownik i właściciel Polówki 6R :)

A co do tematu:

[quote=""bleah1986""]A może takie obroty są jak silnik jest zimny i włącza się ssanie ?[/quote]

Dokładnie tak jak mówisz i tak mi to wytłumaczono także w moim salonie. Mam podobne objawy kiedy silnik jest zimny. Włącza się ssanie i dobierana jest odpowiednia mieszanka. Po kilkudziesięciu sekundach obroty same spadają do właściwych. Oczywiście nie dzieje się to przy każdym odpaleniu.

Swoją drogą fryzurka ciekawy serwis :) Najpierw mówią, że to usterka (o dziwo), a zaraz potem wykręcają się, że ten typ tak ma ;) Grunt to profesjonalizm!

Także bez zmartwień i szerokiej drogi! Delektuj się dynamiczną jazdą tym zadziornym maluchem :)
Awatar użytkownika
woolfik
Początkujący
Początkujący
Posty: 152
Rejestracja: 18 sie 2009, 20:08
Lokalizacja: PZ

Post autor: woolfik »

Nie tylko TSI się tak zachowuje, u mnie zazwyczaj po zimnym uruchomieniu jest ~900 obr, ale czasem zdarza się że po uruchomieniu wchodzi na ~1200. i po minucie-dwóch minutach spada.

[quote=""fryzurka""]po 2 tygodniach oddali mi samochod[/quote]
2 tygodnie trzymali auto w serwisie? :shock:
Obrazek
Awatar użytkownika
LameBoy
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 19 kwie 2010, 12:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LameBoy »

Potwierdzam, czasami po odpaleniu chwile utrzymywane sa wyższe obroty, sprawa reguluje sie sama po max kilkudziesieciu sekundach :)
"3,5 czy 3,8 sek do 100km/h i tak i tak się zesrasz z wrażenia, więc po co przepłacać jak to szybsze auto jest zazwyczaj dwa razy droższe..." ;)
Awatar użytkownika
Alan6R
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1343
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44
Lokalizacja: Kobyla Góra

Post autor: Alan6R »

LameBoy możesz nagrać jakiś filmik jak jedzie 1.2 TSI z DSG? Od 0 do 100-140 km/h. Stałem przed dużym dylematem czy nie brać DSG, ale ze względu na dużą dopłatę wolałem lepiej wyposażone, a na manualu.
Ślesin 2009 | Pławniowice 2009 | Pławniowice 2010
VW Polo 6R 1.2 TSI Highline.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stat
Awatar użytkownika
LameBoy
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 19 kwie 2010, 12:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LameBoy »

fakt ze auto jest jeszcze na dotarciu wiec na razie nie jestem w stanie nijak zaprezentować pełnych możliwości auta, niemniej jednak jedynka krótka, jak tylko ustabilizujemy predkosc wrzuca sam najwyzszy mozliwy bieg przy tej predkosci, zmiany przelozen praktycznie nie czuc, auto przyspiesza jak przy bezstopniowej. redukcji w warunkach mocnego kickdownu nie mialem okazji przetestowac z racji docierania ale np jadac sobie ze stala predkoscia na tempomacie gdy przerzucamy na tryb tiptronica i redukujemy bieg to praktycznie w ogole nie czuc ze cos takiego ma miejsce(tym bardziej ze auto utrzymuje stala predkosc).

w ramach ciekawostek to powiem ze przy spokojnym stylu jazdy i jako takim zachowaniu zasad ecodrivingu mam po przejechaniu 380km od pełnego tankowania jeszcze 1 kreske ponad połowe baku i srednie spalanie 6.2l/100km ;) moge powiedziec ze jazda pol na pol miasto w korkach a pol na pol na takich luźnych dojazdach gdzie wrzucam sobie tempomat i staram sie zlapac zielona fale wiec jestem bardzo zadowolony. Wykazy spalania chwilowego czy krótkich przejazdow srednich np na dystansie kilku km w miescie z jakimstam korkiem po drodze, swiatlami, zatrzymywaniem sie itp pokazuja ze w warunkach miejskich spalanie w okolicach 7l powinno byc realne do osiągnięcia bez jakichs specjalnych wysiłków "oszczędzających". bede musiał jeszcze po dotarciu sprawdzic 1 bak przy jeżdzie miejskiej z ciezka nogą ale tez watpie zeby przekroczylo wtedy 8l :) pamietajmy ze wciaz silnik sie dociera wiec teoretycznie te wartosci moga jeszcze pójść troszkę w dół
"3,5 czy 3,8 sek do 100km/h i tak i tak się zesrasz z wrażenia, więc po co przepłacać jak to szybsze auto jest zazwyczaj dwa razy droższe..." ;)
C
ChavezDing
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 12 maja 2010, 21:01

Post autor: ChavezDing »

To ja spotkałem się z jeszcze dziwniejszym przypadkiem. Mianowice wziąłem jazdę próbną Polówką z tym silnikiem i po przekręceniu kluczyka (zimny silnik) obrotomierz zaczął nierównomiernie podrygiwać (tak do 1 tys obr) a co za tym idzie obroty zaczęły falować.
Sprzedawca nie potrafił mi odpowiedzieć na pytanie skąd ten objaw...
Po przejażdżce i ponowym odpaleniu odpalał jak należy.

Kilka dni później byłem w tym samym salonie, ten samo samochód - te same objawy po odpaleniu na "zimno) (temp. otoczenia ok. 15 stopni, auto stało na placu)

Przed jazdami tstowymi zamówiłem Polówkę z tym silnikiem. Jednak nie mam zamiaru jej odebrać jeżeli w moim nowym aucie ten objaw się pojawi bo gadka "ten typ tak ma" to dla mnie nic więcej jak ignorancja pracowników salonu/serwisu oraz brak wiedzy/kompetencji.
Awatar użytkownika
STAR CREAM
Początkujący
Początkujący
Posty: 112
Rejestracja: 27 sie 2009, 14:08
Lokalizacja: SZY

Post autor: STAR CREAM »

Ale serwis jest OK, nie ma co :grin: ASO to jest partaczyna straszna. Ja akurat robię z klimami i nie wyobrażam sobie sytuacji ze jadę do uszkodzonego nowego splita który słabo chłodzi i kolesiowi wmawiam ze ten tak ma :grin: Masakra !!!!
francuz - creative złomology
Awatar użytkownika
brayanpolo
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 87
Rejestracja: 22 lip 2009, 20:01
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: brayanpolo »

W silniku 1,4 też tak czasami jest że obroty są wyższe przez kilkanaście sekund ale potem wszystko ok a przejechałem już 8000 km.
m
marian1978
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 20 maja 2010, 18:08

Post autor: marian1978 »

Ja mam Yeti z tym silnikiem. U mnie objawy są takie, że gdy jest ciepło na dworze(powyżej 15 stopni), po odpaleniu na zimnym silniku auto długo trzyma obroty ok. 1200-1300- ponad minute, gdy jest zimno na dworze lub silnik jest rozgrzany nie ma tego- wskazówka opada dosłownie po 2 sekundach na 800. Zatem gadanie o ssaniu sobie mozna darowac, bo utrzymywałby raczej obroty wtedy gdy jest zimno(przy mrozach tego nie było). Oprócz tego wystepuje razem z tym objawem nierówna praca którą nie tylko widac na obrotomierzu ale czuc na całym nadwoziu( to występuje tylko czasem). Byłem z tym dwa razy w serwisie, podczas pierwszej wizyty wgrali nowego softa i wymienili sterownik, przy drugiej wizycie wymienili dwa wtryskiwacze( auto stało 2 tygodnie w serwisie). Nic to nie dało, auto nadal pracuje nierówno, a serwis rozkłada bezradnie ręce. Smiem wątpic ze ten typ tak ma, mysle że skoda/volkswagen spieprzyli ten silnik i na razie nie potrafią znalezc swojego błędu. Prze mną 3 wizyta, napisze co i jak.
C
ChavezDing
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 12 maja 2010, 21:01

Post autor: ChavezDing »

Tego też się niestety obawiam bo spotkałem się z identycznymi objawami...
Daj znać jak poszła 3 wizyta i czy ci "fachowcy" z ASO odnaleźli przyczynę...

Czy na te 2 tygodnie dali Ci auto zastępcze?
n
nawrot12
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 63
Rejestracja: 28 lip 2010, 12:57
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nawrot12 »

A czy zdarza się wam, że np. podczas postoju na światłach silnik od czasu do czasu szarpie??
Może to jest związane z niską temperaturą, ale nie jestem pewien, bo autko mam dopiero od 2 tygodni i nie wiem jak się zachowuje jak jest ciepło.
Obrazek
Sprzedam]
Nowe chlapacze i dywaniki materiałowe do Polo 6R
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”