Strona 10 z 21

Re: Wszystko o: Nawiew i ogrzewanie

: 13 wrz 2010, 14:07
autor: Wojt@s
Szewa płukanie chłodnicy, nowy termostat, odpowietrzyć układ i powinno być git.

Re: Wszystko o: Nawiew i ogrzewanie

: 13 wrz 2010, 16:12
autor: szewaa
probowalem dzis odpowietrzyc chlodnice przejechalem sie kawalek silnik sie nagrzal nawet za bardzo wykrecilem ten bialy korek dodam ze sie oparzylem;/ poszlo sporo plynu tamtedy dolalem do pelna na nowo i na odkreconym korku troche pogazowalem i znowu poszlo duzo tego plynu czy cos robie nie tak z tym odpowietrzaniem ??

Re: Wszystko o: Nawiew i ogrzewanie

: 13 wrz 2010, 17:35
autor: lukas2305
dobrze robisz...tylko ogrzewanie włącz na "grzanie" do oporu żeby przez nagrzewnice płyn przepływał. najlepiej niech postoi trochę, ostudzi się znowu, zapal silnik, i na jałowym popuść korek. jeśli płyn leci czysty(bez bąbelków powietrza, albo się nie pieni) to układ masz odpowietrzony. Po tygodniu możesz tak znowu zrobić tak dla pewności.

Re: Wszystko o: Nawiew i ogrzewanie

: 13 wrz 2010, 22:29
autor: szewaa
wlasnie nawiew nie dziala

Re: Wszystko o: Nawiew i ogrzewanie

: 18 wrz 2010, 21:56
autor: kolunio21
Witam panowie mam taki problem, dziś wracając z trasy na postoju na światłach zaczyna lecieć zimne powietrze:/ jadę dalej leci cieplutkie i tak do kolejnego postoju zaś zimne:/ płynu jest max w zbiorniczku. Co to się mogło stać, do dziś było wszystko ok. A dodam jeszcze że temp. na zegarze też się dziwnie zachowuje raz
ponad 90 stopni raz poniżej.
Czekam na sugestie od czego zacząć sprawdzanie.
Pozdro.

Re: Wszystko o: Nawiew i ogrzewanie

: 22 wrz 2010, 11:56
autor: Crazy
pompa wody.
Jak jedziesz to wchodzi na większe obroty i przepycha płyn po układzie, jak stoisz to najwyraźniej nie jest w stanie postawić czoło swoim wymogom.
Też mam takie objawy, ale nie tak tragicznie że zimne, troszkę chłodniejsze od tego co w ruchu...

Re: Wszystko o: Nawiew i ogrzewanie

: 22 wrz 2010, 17:08
autor: kolunio21
siemka problem chyba rozwiązany zrobiło sie cieplutko nawet jak stoje odpowietrzyłem nagrzewnice i nawet cieplejsze powietrze leci:)
Narazie bede obserwował co i jak.
Dzieki za podpowiedzi
Pozdro.

Re: Wszystko o: Nawiew i ogrzewanie

: 27 wrz 2010, 18:04
autor: czmc
Witam, mam pytanie, mierzył ktoś oporność drutu, który jest nawinięty na ceramikę ?
Mam cały opornik ale myślałem, że jest spalony bezpiecznik termiczny, ale wszystko sprawdziłem i pozostaje przezwoić jeszcze raz bo drut jest poprzecierany. Ale mam zamiar zamiast drutu wstawić normalne oporniki o odpowiedniej wielkości.
Jaką długość ma drut ?
Jaki przekrój ?
bo jeśli nikt tego nie badał to zostanie mi kupić taki drut i samemu pomierzyć...
pozdro.

Re: Wszystko o: Nawiew i ogrzewanie

: 30 wrz 2010, 23:57
autor: grzesiek1990
Siema potrzebuje informacji jak przerobić ogrzewanie aby leciało z na twarz ciepłe powietrze. jak ktoś mógłby napisać to byłoby super.

Re: Wszystko o: Nawiew i ogrzewanie

: 01 paź 2010, 0:25
autor: Maciej
Zamknij kratki a jak przerobić żeby leciało z nich ciepłe to poszukaj na forum gdzies było

Re: Wszystko o: Nawiew i ogrzewanie

: 01 paź 2010, 10:39
autor: lukas2305
tu jest tutorial: http://www.polo-land.fr/forum/ftopic6158.php

na forum jako takiego tutoriala nie ma. Są może jeden czy dwa słowne opisy i nic poza tym. na polo-squadzie był kompletny ze zdjęciami, ale od czasu zmiany adresu żaden link cytowany przed ok 1 września nie działa. Więc i tutorial'a wcięło :glare:

Re: Wszystko o: Nawiew i ogrzewanie

: 01 paź 2010, 17:46
autor: grzesiek1990
lukas2305 dzięki wielkie za pomoc. wiem że było na polo-squadzie ale niestety strona nie działa.

Strona jednak działa , nie wiem czemu nie działało mi wcześniej. link do przeróbki ogrzewania
http://www.vwpolo-squad.pl/viewtopic.php?t=70

Re: Wszystko o: Nawiew i ogrzewanie

: 19 paź 2010, 12:45
autor: eggforever
witam.
W mojej polówce zagościł świstak. Czytałem w tym wątku, że trzeba za pomocą strzykawki z igłą dać wcisnąć smar ale nie doczytałem gdzie. Z góry dzięki za podpowiedź.

Re: Wszystko o: Nawiew i ogrzewanie

: 19 paź 2010, 12:52
autor: Ralph
W ruchome elementy silnika, zeby byl poślizg a nie tarcie.

Re: Wszystko o: Nawiew i ogrzewanie

: 19 paź 2010, 13:39
autor: Neru
Świerszcz to znane w naszych polówkach stworzenie ^^ Mam nadzieję, że mówisz o tym pojawiającym się po włączeniu nawiewu, skoro umieściłeś to w tym temacie ;) No ale do rzeczy: Ja zawsze wyciągam silniczek z samochodu, żeby go naoliwić. Masz linki podane wyżej, tam znajdziesz zdjęcia i opis. Ze swojej strony dodam, że lepiej jest wyciągać siliniczek prawą stroną podszybia (po wcześniejszym wyjęciu aku). Jest troche więcej gimnastyki z wyjmowaniem, ale nie trzeba bawić się w odłączanie węży i demontowanie komputera (tak jakbyś wyjmował lewą stroną). Po wyjęciu będziesz miał wirnik (biały) z obudową. Oliwisz trzpień metalowy, i elementy do niego przylegające. Oliwie zawsze olejem wazelinowym w płynie, tak długo, aż nie będzie naprawdę sowito posmarowane. Radzę tego nie robić W40 z wiadomych przyczyn ;) Później wkładasz do auta w odwrotnej kolejności. Czynność (przynajmniej u mnie) wystarcza raz na 2 lata. Czas wykonania 3h przy pierwszym razie, jak dojdziesz do wprawy to w 1h się zmieścisz :)

Powodzenia!