[quote="Borek"]Tylko uważaj na "specjalistów" szczególnie przy zakładach lakierniczych którzy może zrobią to za 100-150zł ale pewno przy uzyciu tylko jednej mocno sciernej pasty przez co zjadą połowe grubości lakieru i narobią tylko mega hologramów. [/quote]
Masz 100% racji. Większość lakierników ma nikłe pojęcie o polerowaniu powierzchni lakierowanych i na ogół traktują bezmyślnie samochód pastą Farecla + pad wełniany co jest najbardziej debilnym rozwiązaniem jeżeli chodzi o korektę lakieru, bo to najmocniejsza ścierna kombinacja. W starszych autach typu Polo 6N bez wstępnych pomiarów grubości lakieru jest wręcz głupotą ścierać aż taką warstwę. Często nieumiejętne polerowanie prowadzi do powstawania hologramów, co już widziałem na oczy niejednokrotnie.
Chcemy przecież pozbyć się zarysowań i nadać lakierowi efekt lustra a nie pozbyć się powłoki bezbarwnej na lakierze.Dlatego tutaj bez fachowego podejścia do sprawy i doboru odpowiedniej kombinacji past ściernych oraz padów polerskich się nie obędzie.
Poniżej przykłady samochodów spartaczonych przez nieumiejętny dobór past i padów polerskich przez pseudo-fachowców
http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic. ... 41&start=0
[quote="Borek"]
Nastawiałbym się na cenę którą podał Paffcio bo po pierwsze profi kosmetyki do polerki duzo kosztują a po drugie jak ktoś chce zrobić to fachowo to jest zabawy na cały dzień albo i lepiej[/quote]
Tutaj również się zgadzam, dobre środki polerskie kosztują sporo, do ceny trzeba również wliczyć czynnik ludzki - korekta całego lakieru w zależności od jego stanu to na ogół cały dzień pracy, bardzo często więcej.
Myślę, że cena między 300-500zł tylko za korektę lakieru jest ceną uczciwą. Nie liczę treatmentu w postaci wosków czy sealantów nadającym ochronę naszemu lakierowi - tutaj dochodzą dodatkowe koszta