Swap ADX na AEX - przygotowania

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Swap ADX na AEX - przygotowania

Post autor: Cooyon »

Czołem!
Klamka zapadła i kompletny silnik z wiązką, wężami, linką gazu i ECU pojawi się pod choinką.
Do tego czasu chciałbym się przygotować mentalnie i merytorycznie.
W związku z tym mam kilka pytań.

1. Czy wiązka silnik-ECU-skrzynka bezpiecznikow jest plug and play - a może to jest taka sama wiązka?
2. Czy stare immo będzie chciało gadać z nowym sterownikiem po dopasowaniu (oba auta z deska przedliftową)?
3. Gdzie jest wpięty kabel od immo - do skrzynki bezpieczników, czy jest zaszyty do wiązki tej co idzie do komory silnika (i dalej do ECU)?
4. Jak wspomniałem będzie linka gazu, węże paliwowe i węże podciśnienia. Czy o czymś zapomniałem?

Dzięki,
Cooyon.
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote="Cooyon"]Czy wiązka silnik-ECU-skrzynka bezpiecznikow jest plug and play - a może to jest taka sama wiązka?[/quote]

instalacja jest inna ale podejdzie bez problemu

[quote="Cooyon"]Czy stare immo będzie chciało gadać z nowym sterownikiem po dopasowaniu (oba auta z deska przedliftową)?[/quote]

bedzie tez bez problemu

[quote="Cooyon"]Gdzie jest wpięty kabel od immo [/quote]
i twoja odpowiedz :D
[quote="Cooyon"]jest zaszyty do wiązki tej co idzie do komory silnika (i dalej do ECU)?[/quote]

;)

generalnie chyba nie,z reszta zawsze cos w praniu wyjdzie ;)
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Dzięki Goozik za pozytywne słowa.
Gdyby jeszcze komuś coś wpadło do głowy, to bardzo proszę o info.

Spokojnej nocy,
Cooyon.
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

[quote="Cooyon"]2. Czy stare immo będzie chciało gadać z nowym sterownikiem po dopasowaniu (oba auta z deska przedliftową)?[/quote]

Jeżeli przez dopasowanie rozumiesz zaprogramowanie to tak, przed zaprogramowaniem albo wywaleniem immo nie :)

[quote="Cooyon"]4. Jak wspomniałem będzie linka gazu, węże paliwowe i węże podciśnienia. Czy o czymś zapomniałem?[/quote]

Linkę sprzęgła od razu wymień bo lubi się zacierać, wszystkie filtry/płyny też bym zmienił i od razu rozrzad w nowym silniku. Sprawdź wydech czy jest taki sam - ja nie sprawdziłem i okazało się że AEA ma wyjście z kolektora na dwururkę a ADX nie, ale wydechy w tych silnikach są zamienne więc u mnie bangla na wydechu z ADX. Jak będziesz robił SWAPA rób go w dzień bo zawsze coś wyjdzie do kupienia a kicha jak w nocy nie możesz tego kupić i robotę musisz odłożyć. Jak robisz na raty poodkładaj sobie do oznaczonych pudełek śruby, sprawdź od razu ich stan czy nie wymagają zamian na nowe, śruby mają to do siebie że lubią same ginąć ;-)
Może pisze pierdoły i rzeczy oczywiste ale prze zte pierdoły się później robota opóźnia.
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
Kubrick
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2129
Rejestracja: 21 lis 2008, 20:02
Lokalizacja: KrakóVW
Kontakt:

Post autor: Kubrick »

[quote="Skfarek"]Sprawdź wydech czy jest taki sam - ja nie sprawdziłem i okazało się że AEA ma wyjście z kolektora na dwururkę a ADX nie[/quote]
Spokojnie, AEX ma jednorurke ;]
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

[quote="Skfarek"]Linkę sprzęgła od razu wymień bo lubi się zacierać,[/quote]
Mam już nową - jakoś przed wakacjami zmieniałem, poza tym skrzynia zostaje :)
[quote="Skfarek"]Sprawdź wydech czy jest taki sam[/quote]
[quote="Kubrick"]Spokojnie, AEX ma jednorurke ;]
[/quote]
:D

[quote="Skfarek"]Jak będziesz robił SWAPA rób go w dzień bo zawsze coś wyjdzie do kupienia a kicha jak w nocy nie możesz tego kupić i robotę musisz odłożyć.[/quote]
Trzy dni urlopu + weekend = powinno się udać.

[quote="Skfarek"]Jak robisz na raty poodkładaj sobie do oznaczonych pudełek śruby, sprawdź od razu ich stan czy nie wymagają zamian na nowe, śruby mają to do siebie że lubią same ginąć ;-)[/quote]

Jasne! Kable i kostki też sobie oznaczę. A co :)

[quote="Skfarek"]wszystkie filtry/płyny też bym zmienił i od razu rozrzad w nowym silniku[/quote]

Płyny oczywiście - jak tylko się dowiem na jakim oleju to jeździło. Rozrząd zmieniany 20kkm temu - może pasek tylko podmienię, a później i tak po 40kkm zrobię całość.

Zastanawiają mnie jeszcze dwie sprawy.
1. Czy ma znaczenie położenie sondy lambda na wydechu? ADX ma w okolicach ścianki grodziowej a AEX zaraz na początku, za kolektorem :blush2:
2. Czy pompa paliwa jest taka sama?
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

[quote="Cooyon"]2. Czy pompa paliwa jest taka sama?[/quote]
W ADX i AEA są takie same. Masz może zeskanowaną książkę Sam naprawiam? Tam są dane dotyczące pomp.
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

pompy nie musisz zmieniac...
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

Cooyon ty jak będziesz brał urlop to daj z tydzień wcześniej znać to zamiast 5 dni będzie dwa i 3 picia :grin:
umieszczenie sondy nie ma znaczenia ważne żeby była przed katem (odczyt AFR )
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

Pompa paliwa potrzebna z jakiegoś wielopunkta bo od mono daje chyba za małe ciśnienie
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Shit... - ściągnięte z VagCat'a.

Obrazek

SPI - 1 bar
MPI - 3 bar

Paffcio - pewnien jesteś, że to będzie działać na tej mojej?
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote="Cooyon"]Paffcio - pewnien jesteś, że to będzie działać na tej mojej?[/quote]

zupełnie zapomniałem o pompie.momo wtrysk ma inne mniejsze cisnienie :(
1 mono 3 wielpounkt

[quote="Skfarek"]W ADX i AEA są takie same[/quote]
tak ale oba sa na monowrtysku a tu mamy przekładke z mono na wielo

[quote="Paffcio"]pompy nie musisz zmieniac...[/quote]

niestety musisz zmianic
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Panowie żeby nie robić nowego tematu jedno pytanko, Cooyon sorki za mały offtop: gdybając, czy dobrze myśle czysto teoretycznie gdybym dał pompę z wielopunktu i wtryskiwacz o większej przepustowości (np. z 1.8) do mojego AEA i wystroił to kompem to powienien dostawać większe dawki paliwa i lepiej banglać???
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Pytanie, czy faktycznie musisz zmieniac pompę, bo zwróć uwage, że 3 bar sa do MPI, a każdy SPI ma 1 bar (nawet 1,6).
Możliwe, że wydatki tych pomp są takie same a jedynie zmienia się uzyskiwane ciśninenie.
Powiedz mi jeszcze, o ile się nie mylę, skąd weźmiesz dodatkowe powietrze żeby to spalić? :D
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Trzeba by dolot zrobić by polepszyć mu warunki oddychania i w kompie program by ustalić inny skład mieszanki i więcej powietrza. Pytanie czy kolektor dolotowy/przepustnica nie będzie tu ograniczeniem?
Jak rzekłem to tylko gdybanie bo i tak gaźniki wrzucę. Chociaż przy gaźnikach kwestia pompy też wyjdzie :)
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”